כמה פעמים בשבוע אתם אוכלים עם הילדים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כמה פעמים בשבוע אתם אוכלים עם הילדים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.11.2013

כמה פעמים בשבוע אתם אוכלים עם הילדים? האם ארוחות משפחתיות בתדירות גבוהה משפיעות על התזונה של הילדים שלנו



מאת: דניאלה פיריאן, דיאטנית קלינית סטודיו  סי  סניף רמת גן


כמה פעמים בשבוע אתם אוכלים עם הילדים?
אורח החיים המודרני השפיע בתחומים רבים מאוד: אנחנו משתמשים רק בכלי תחבורה כדי להגיע ממקום למקום,  במקום ברגל או באופניים. אוכלים יותר מזונות מעובדים וקלים לצריכה, נמצאים יותר זמן במשרד, וכשמגיעים הביתה, מקדישים יותר זמן לעבודה ולעבודות הבית וכמעט לא מבלים זמן עם הילדים. תדירות הארוחות המשפחתיות ירדה בעקבות התפתחות הטכנולוגיה. ארוחות משפחתיות היו דרך ההורים לתקשר עם הילדים אחרי יום עבודה, וכיום פחות משפחות אוכלות יחד לצד השולחן, ויותר אוכלים מול הטלוויזיה, מול המחשב, אוכלים בחוץ עם חברים או קולגות, ולא מקדישים זמן לילדים.
מחקרים רבים מצאו קשר בין ארוחות משפחתיות לבין השמנה במשפחה. 17 מחקרים שבדקו מעל 182,000 ילדים בגילאי 3-17 שנים מ-6 מדינות, בהן ארה"ב, קנדה ואוסטרליה, מצאו שתדירות הארוחות המשפחתיות משפיעה על תזונת הילדים שנבדקו. ילדים ומתבגרים שאוכלים עם הוריהם לפחות 3 ארוחות משפחתיות בשבוע, היו במשקל תקין, הייתה להם תזונה בריאה יותר, היו בסיכון נמוך יותר לפתח הפרעות אכילה.
משקל 
ילדים ומתבגרים שאכלו 3 ארוחות משפחתיות ויותר בשבוע בהשוואה למשפחות שאכלו פחות מ-3 ארוחות משפחתיות בשבוע היו עם 12% פחות סיכון לעודף משקל. בזמן הארוחות המשפחתיות אוכלים יותר אוכל ביתי ולא מעובד, ותזונה כזו פחות מעודדת השמנה.
מזונות בריאים ולא בריאים
ארוחות משפחתיות הורידו ב-20% את הבחירה במזונות לא בריאים והעלו ב-24% את הבחירה במזונות בריאים. הארוחות הקנו לילדים הרגלי אכילה בריאים, נטולי תייה מתוקה, מזון מהיר, מזונות מטוגנים ומאכלים מתוקים וממתקים. תזונה בריאה כללה ארוחת בוקר, אכילה של יותר מ-2 מנות פירות וירקות ביום .בארוחות המשפחתיות ההורים הינם מודל ודוגמה לבחירות המזון, לכמויות הנאכלות ולהתנהגויות אכילה. 
הפרעות אכילה
הפרעות האכילה נצפו ב-35% פחות בילדים ומתבגרים שאכלו 3 ארוחות משפחתיות ויותר. הפרעות אכילה  מתבטאים מבולמוסים (צריכה גדולה של מזון בזמן קצר ללא שליטה),  ועד שימוש בכדורי הרזייה, הקאות, במשלשלים, צומות, אכילה מועטה מאוד, דילוג על ארוחות ועישון סיגריות. בארוחות משותפות אפשר לשים לב למצבים ולסימנים של הילדים להפרעות אכילה, ולחזק את התקשורת בין הילדים להוריהם, והילד נכון יותר לשתף עם הוריו בבעיותיו.
ארוחות משפחתיות מאפשרות להורים ולילדים תקשורת בריאה וטובה יותר, להורים יש הזדמנות להוות דוגמה אישית לילדים ולחנך אותם לבחירות תזונתיות בריאות יותר.  
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו