מה עדיף לילדים: חמאה או מרגרינה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה עדיף לילדים: חמאה או מרגרינה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.08.2013

יש הממליצים לצרוך מרגרינה במקום חמאה במטרה להוריד את רמת הכולסטרול בדם. אך מצד שני, המרגרינה בעצמה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות שחייבים להכיר



מאת לוטי זילברמן, מהנדסת כימיה תואר שני


מה עדיף לילדים: חמאה או מרגרינה?

יש הממליצים לצרוך מרגרינה במקום חמאה במטרה להוריד את רמת הכולסטרול בדם. אך מצד שני, המרגרינה בעצמה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות שחייבים להכיר.

המרגרינה היא תוצר של הפיכת שמן צמחי לחומר מוצק על ידי בעבוע מימן בשילוב חומרים מזרזים כמו ניקל וקדמיום. המימן הופך את השמן לשומנים רווים. יצור המרגרינה מתבצע בטמפרטורות גבוהות, מה שגורם לפירוק וויטמין e וחומרים חיוניים אחרים המצויים בשמן. השומנים במרגרינה הם שומני-טראנס, הגורמים, על פי המחקרים האחרונים, לעליית רמת הכולסטרול הרע (ה-  ldl ). הם גם משפיעים על מחלות קיימות כגון ארטריטיס ובעיות קיבה. הניקל, המשמש כזרז לתהליך הייצור, הוא חומר רעיל, שעלול לפגוע בכמויות מצטברות בכליות וריאות. הקדמיום אף היא מתכת רעילה ביותר שעלולה לגרום לארטריוסקלורזיס, לחץ דם גבוה ועם הזמן לסרטן.

 

החמאה מיוצרת משמנת ומכילה גם שומן רווי כמו המרגרינה אך להבדיל ממרגרינה היא מוצר טבעי ולא מכילה חומצות שומן טראנס. החמאה עשירה בוויטמינים הנמסים בשומנים כגון וויטמין a ,d, e, k  כאשר כמויות הוויטמינים משתנות מעונה לעונה ובהתאם לאיכות המזון שהפרות מקבלות.

ד"ר וסטון פרייס גילה מרכיב בחמאה המסייע לגדילת ילדים והתפתחותם.

גורם זה מכונה "activator x" הוא גם חקר ומצא שארוחה אחת עשירה ביום הכוללת חמאה מסייעת במניעת עששת בקרב ילדים. הוא פרסם המחקר שלו בספר שכתב " “nutrition and physical degeneration.

 

אנשים הרגישים למוצרי חלב, לרוב לא רגישים לחמאה כיוון שהיא כבר לא מכילה את החמר האלרגני. כתגובה לטענה הרווחת, שחמאה גורמת לעליית רמת הכולסטרול בדם טוען ד"ר וויליאם קוך, רופא מפורסם בארצות הברית, שבגוף עם חילוף חומרים מאוזן, אין בעיות כולסטרול. הוא טוען שרק 4% מהכולסטרול בא ממזון, היתר מיוצר בגוף. כמויות קטנות של מזון מהחי עוזר לאיזון הכימיה בגוף. אנשים אשר לא מבצעים פעילות גופנית, חייבים להוריד את כמויות השומנים כולל החמאה, אולם כפית חמאה ביום מומלצת אפילו לאנשים פחות פעילים .

 

מסקנות:

המרגרינה מכילה פחות כולסטרול, היא יותר זולה ומתאימה גם למאכלי בשר (היא נחשבת פרווה). חסרונה העיקרי הוא בכך שהיא מכילה שומני טראנס הגורמים לבעיות בריאותיות ושאריות של מתכות רעילות. מנגד, החמאה היא מזון טבעי המכיל וויטמינים וגורם המסייע להתפתחות ילדים. היא קצת יותר יקרה אבל הערך התזונתי מצדיק את המחיר. ובכל מקרה, מומלץ לצרוך אותה בכמויות קטנות.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו