ביות לאחר לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ביות לאחר לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.04.2016

עם תום הלידה, צריכה היולדת לתזמן בין זמן המנוחה שלה לבין דאגה לצרכי התינוק. מצד אחד האמא הטרייה רוצה להיות צמודה לתינוק כדי להניק אותו ולדאוג לו ומצד שני היא חייבת מנוחה. בדיוק עבור מצבים אלו, קיים נושא הביות לאחר לידה. מה זה ביות והאם הוא מומלץ ליולדת?



ביות לאחר לידה
זהו, הלידה מאחורייך ועכשיו את מחבקת את תינוקך. ללא ספק, את ובן זוגך ברקיע השביעי וההתרגשות לא מפסיקה לפרוץ.
 
לאחר הלידה, תווכחי לדעת שהכל קורה מאד מהר. התינוק נולד, האם מותשת, צוות הרופאים והאחיות בודקים את הנולד, בן הזוג מתרוצץ מפה לשם בניסיון לוודא שגם זוגתו בסדר וגם הוולד הטרי, ועוד. בין כל ההתרחשויות הללו , סביר להניח, בשלב זה או אחר, שישאלו אותך איפה תרצי להתאשפז, בחדר ביות מלא או ביות חלקי. תוהה מה משמעות המושג? בכל מוסד רפואי ההגדרה מעט שונה אבל באופן כללי התוצאה הסופית די זהה. 

 

ביות לאחר לידה, ביות מלא וביות חלקי- הגדרות

במשך תשעת חודשי ההריון, תינוקך היה צמוד אליך מהרחם. לאחר הלידה חשוב שאת ותינוקך תמשיכו להיות קרובים. התינוק מזהה את אמו בעזרת חוש הריח, המגע, הנשימות ופעימות הלב המעניקות לו תחושת ביטחון. 

בדיוק לשם כך נועד תהליך הביות. היום, ברוב בתי החולים מאפשרים ליולדת לבחור לאחר הלידה להכנס לחדר ביות מלא או ביות חלקי.
 

אז מהו ביות לאחר לידה?

ביות לאחר לידה הוא למעשה אשפוז לאחר הלידה בו התינוק ואמו נמצאים יחד בחדר האשפוז. מחקרים רבים מראים כי תינוקות שהיו קרובים לאמא שלהם לאחר הלידה נוטים לבכות פחות. 

 

מהו ביות מלא לאחר לידה?

ביות מלא לאחר לידה הוא למעשה אשפוז בו התינוק ואימו נמצאים יחד ללא הפרדה (מלבד בדיקות של צוות בית החולים). התינוק ואימו חולקים את החדר במחלקת היולדות במשך כל שעות היממה גם ביום וגם בלילה. 

 

מהו ביות חלקי?

ביות חלקי הוא אשפוז לאחר לידה בו האמא הטרייה והתינוק נמצאים יחד רק בחלק משעות היממה. בדרך כלל האמא נמצאת עם התינוק במהלך שעות היום ואילו בשעות הערב מחזירה את תינוקה לשהות בתינוקייה. חשוב לציין כי בדרך כלל האישה קובעת מתי היא מעוניינת "להפקיד" את תינוקה בתינוקייה. לרוב, נשים אשר תהליך הלידה שלהן היה ממושך למדי או הסתבך, יעדיפו את הביות החלקי בכדי לצבור את כוחותיהן כיאות לאחר הסיטואציה הלא פשוטה אשר חוו, בכדי שיוכלו להתמודד עם האתגרים שבטיפול בתינוק טרי לאחר מכן. 

 

ביות גמיש

ביות גמיש הוא אשפוז בו ניתן לשנות את התזמון של התינוק עם האמא. במצב של ביות זה האמא יכולה להיות עם התינוק, ולהחליט בשלב מאחר יותר האם להמשיך להיות בביות מלא או חלקי לפי בחירתה. חשוב לציין, לא כל בתי החולים מעניקים אפשרות אשפוז זו. 

 

אז מה ההבדלים המהותיים בין סוגי הביות?

  1.  שהות עם התינוק – זמן השהות עם התינוק, בין שתי האפשרויות המוצעות משחק תפקיד מרכזי. בעוד שבביות חלקי האם נמצאת חלק מהזמן עם    התינוק, בביות מלא האם מבלה זמן רב יותר עם התינוק.
  2. זמן מנוחה – אחד הדברים החשובים ביותר לאחר לידה הוא מנוחה. בעוד שבביות חלקי האם יכולה להרשות לעצמה מנוחה בזמן מוגדר, בביות מלא המצב קצת שונה מאחר והאם נמצאת כל הזמן עם התינוק דבר המקטין את האפשרות למנוחה טובה. 
  3. קרבה לתינוק – קרבה לתינוק היא אלמנט שבדרך כלל קשה לנו לשלוט עליו. לרוב ההורים הטריים מתרגשים מאוד וויעדיפו להיות כמה שיותר עם התינוק. ביות חלקי מציע זמן מוגבל עם התינוק, בעוד שביות מלא מאפשר זמן רב יותר עם התינוק, דבר הגורם לקרבה גדולה יותר לתינוק עם הוריו.
  4. הנקה – ידוע שחלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוקך. אחד הדברים החשובים ביותר בהנקה הוא שהתינוק יקבל אותה לפי דרישתו. בביות חלקי התינוק לא כל הזמן ליידך כך שיתכן שהוא ירצה לאכול ולא תוכלי לתת לו את מבוקשו, מנגד ביות מלא מאפשר הנקה של התינוק בזמן חופשי יותר בהתאם לרצונותיו.
 

יתרונות וחסרונות ביות מלא וביות חלקי

כאמור, בשתי האפשרויות יש יתרונות וחסרונות הקשורים ישירות להתפתחות התינוק ומשפיעים על עתידו. להלן מגוון יתרונות וחסרונות שאולי יעזרו לך לקבל החלטה טובה יותר:
 
יתרונות ביות מלא:
 
  1. תשומת לב – בביות מלא התינוק מקבל את מלוא תשומת הלב לה הוא זקוק. המקום הכי טבעי לתינוקך (לפחות בימים הראשונים) הוא לצידך. אין  טעם להקשות על התינוק ולשים אותו בתינוקייה, בה הוא יצטרך להלחם על תשומת הלב.
  2. הסתגלות טובה להנקה – ביות מלא מאפשר הסתגלות טובה יותר לתהליך ההנקה גם לך וגם לתינוקך. ביות מלא מאפשר לך להניק את תינוקך לפי הדרישה שלו ואין צורך להיות תלוי בצוות שיקרא לך להניק את תינוקך. בנוסף, ככל שיש לך יותר זמן עם תינוקך בזמן ההנקה את יכולה לתרגל תנוחות נוחות, ולנסות זוויות שונות היכולות לעזור בהסתגלות להנקה. 
 
חסרונות ביות מלא:
 
  1. חוסר מנוחה – אחד החסרונות הבולטים בביות מלא הוא העניין שלאמא הטרייה אין מנוחה כבקשתה. לאחר הלידה  היולדת צריכה הרבה מנוחה. ביות מלא מצמצם את שעות המנוחה של היולדת מאחר והיא נמצאת עם התינוק בחדרה ומתחילה לדאוג לכל מחסורו כבר מהדקה הראשונה שהוא בידיה.
  2. חוסר ניסיון – למרות שקראת הרבה ונראה לך שתקלטי מהר את השיטה, חוסר הניסיון בטיפול בתינוק חדש עשוי להקשות עלייך. פתאום תמצאי את עצמך לא בטוחה איך מחליפים, איך גורמים לתינוק לעשות גראפס לאחר האכילה וכדומה. בביות מלא את זו שמטפלת בתינוקך גם אם אין לך ניסיון כלל. 
 
 יתרונות ביות חלקי:
 
  1. זמן מנוחה והתאוששות – ביות חלקי מאפשר לאמא הטרייה לשים את התינוק בתנוקייה בידיים מנוסות וכך לאפשר לה זמן מנוחה ככל שתצטרך לאחר הלידה. לאמהות שזו לידתן הראשונה, הזמן הזה לבד חשוב גם להתאוששות המנטאלית וההבנה שההריון נגמר ומעתה יש ילד ממשי שצריך לדאוג ולטפל בו. 
  2. צוות מקצועי מטפל בתינוקך – בביות חלקי התינוק נמצא כמחצית מהיממה בתינוקייה, תחת השגחה. בתינוקייה, צוות האחיות והרופאים בודקים את התינוקות, מטפלים בהם, מחתלים אותם, מקלחים אותם ופשוט דואגים להם. לצוות יש המון ניסיון, דבר היכול לתת ראש שקט להורים הטריים. 

 

חסרונות ביות חלקי:

 
  1. חוסר יחס אישי ואוהב לתינוק – זה נכון שהתינוק נמצא תחת השגחה מקצועית כאשר הוא בתינוקייה, אך במקביל לכך, בעצם העובדה שהוא אחד מיני רבים, ניתן להניח שהיחס שיקבל לא יהיה יחס אישי ואוהב, כפי שהוריו יכולים לתת לו. במצב שבו התינוקייה מלאה בתינוקות טריים, לעיתים, צוות האחיות נתון ללחץ ועומס עבודה, דבר היכול להשאיר את תינוקך דקות ארוכות בוכה עד שמישהו מתפנה אליו.
  2. היקשרות איטית יותר לילד- מחקרים מראים כי הנקה והמצאות קרובה עם התינוק מיד לאחר הלידה, גורמים להפרשת הורמונים בגוף האם המועדדים הן את יצירת חלב האם והן את יצירת המחוייבות והקרבה האישית לילד. כאמור כאשר הוולד הטרי נמצא בתינוקייה, זמן השהות של האם עם הילד מצטמצמת ותהליך ההקשרות לילד, בשל כך, הוא איטי יותר. 
 
לסיכום: 
חשוב לזכור כי לא משנה במה תבחרי- ביות חלקי או ביות מלא תינוקך נשאר שלך. העובדה כי בחרת בביות חלקי אינה מעידה כי תהיי אם פחות טובה וזה בסדר גמור גם לדאוג לעצמך , ולחילופין גם בחירה בביות מלא, אינה מבטיחה שהכל ילך חלק עם התינוק הטרי. בסופו של דבר, ביות חלקי או מלא עוזרים לאמא הטרייה לקבל החלטה על תינוקה, שאמורה להקל עליה בתחילת דרכה ולתת לה זמן להתאושש כפי שהיא רואה לנכון לאחר הלידה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו