הדור החדש של אומגה 3 כבר כאן - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הדור החדש של אומגה 3 כבר כאן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.03.2012

מי מאתנו לא מצאה את עצמה עומדת בבית המרקחת מול מדפים מלאים בתוספי מזון ובעיקר תוספים של אומגה 3, ושואלת את עצמה למה זה טוב, כיצד זה משפיע ובעיקר על מה זה משפיע בגופנו? מן הסתם רובכן, היות וכיום ידוע שצריכה גבוהה של אומגה 3 חיונית ותורמת לבריאות הגוף והמוח.



הדור החדש של אומגה 3 כבר כאן

מי מאתנו לא מצאה את עצמה עומדת בבית המרקחת מול מדפים מלאים בתוספי מזון ובעיקר תוספים של אומגה 3, ושואלת את עצמה למה זה טוב, כיצד זה משפיע ובעיקר על מה זה משפיע בגופנו? מן הסתם רובכן, היות וכיום ידוע שצריכה גבוהה של אומגה 3 חיונית ותורמת לבריאות הגוף והמוח. ובכל זאת, בישראל הצריכה היומיומית של אומגה 3 לאדם, שמקורה העיקרי בדגים, עומד על כ-15% מהצריכה הרצויה. לעומת יפן, שם הצריכה היומית עומדת על כ-100%. לפיכך, ועל מנת להשלים תזונה מעוטת אומגה 3, בוחרים ישראלים רבים, ובצדק, להשלים את הצריכה הטבעית עם תוסף איכותי. השאלה, ופה אנו חוזרות לנקודת הפתיחה, היא איזה תוסף לקחת, ובעיקר מה צריך לבדוק כשמגיעים למדף העמוס עד להתפקע בבית המרקחת. 

פה אנו מגיעות לנקודה מעניינת. בשנים האחרונות הצליחו חברות מסוימות בעולם להפריד בין שני חומרים של אומגה 3. ה- epa, הזול והנפוץ, וה- dha, שהוא החומצה הארוכה ביותר והחיונית ביותר לגוף האדם. אם עד היום כמוסה ממוצעת היתה מכילה אחוז גבוה של epa, היעיל פחות, ואחוז נמוך עד אפסי של dha, היום מוצעות בשוק כמוסות, יקרות יותר אבל גם יעילות הרבה יותר, ובהן אחוז גבוה (לפחות 70 אחוז) של dha טהור.

הדור החדש של אומגה 3 ובעיקר של dha כבר קיים בישראל וניתן לרכושו ברשתות הפארם.

אך מהו החומר הקרוי dha וכיצד הוא עוזר לגופנו: כאמור, ה- dha הוא חומצת השומן הארוכה והחיונית ביותר מבין חומצות אומגה 3. היא מכילה 22 פחמנים ונמצאת באינספור מקומות בגוף. למשל, המוח שלנו מכיל 27% שומן, מתוכו 60% dha. מחקרים הראו כי נטילת dha עד גיל שנתיים, משפיעה לטובה על התפתחות תקינה של המוח ומערכת הראיה אצל פעוטות. האזור בגופנו המכיל את הכמות הגדולה ביותר של ה-dha הוא מערכת הראיה. הרשות האירופאית לבטיחות במזון (efsa) אישרה כי dha חיוני למוח ומערכת הראיה, וכן לשמירה על רמה תקינה של טריגליצרידים בדם.

 

 

אז למה חשוב לצרוך dha בתקופת ההריון?

במחקר שבחן את הקשר בין צריכה נמוכה של מאכלי ים (עשירים בdha-) ללידה מוקדמת ו/או משקל לידה נמוך, נמצא כי צריכה יומית של dha יכולה למנוע הפלות ספונטניות ולידות מוקדמות וגם להפחתת הסיכון לרעלת בנשים עם היסטוריה של לידות מוקדמות. בנוסף, מחקרים אחרים מראים שנטילת dha במהלך ההריון מקטינה גם את הסיכון למשקל לידה נמוך.

חומצת השומן dha נמצאת בגופנו באופן טבעי ומצריכה של מזונות עשירים בחומצה. החל מהשליש השני של ההריון, העובר מתחיל לצרוך dha באופן אינטנסיבי יותר, לכן, עלול להיווצר מחסור אצל האם ההרה.

לא פעם אנו מתמודדות עם דיכאון לאחר לידה. זו התופעה הנפוצה בקרב 10%-20% מהנשים ומשפיעה על היולדת, על התינוק ועל יתר בני המשפחה. במחקרים שונים נבדקה יעילות תוספת של dha כטיפול בדיכאון בנשים הרות או מניקות. נמצא כי תוספת dha במינון שבין 1-2 גר' ליום גרמה לאפקט נוגד דיכאון שלאחר לידה משמעותי.

לאחר הלידה האם עדיין זקוקה לאספקה קבועה של dha, כדי לחדש את המאגרים בגופה, וגם כדי להמשיך ולספקו באמצעות ההנקה. צריכת dha של האם מובילה לעלייה בריכוז של dha בחלב האם, שמועברות ישירות לצרכי התינוק.

 

ולמה dha חשוב לתינוק שלך?

dha הוגדר כרכיב חיוני להתפתחות רוב המערכות החשובות בעובר - מוח, מערכת הראייה ומערכת העצבים. נטילת dha בתקופת הריון והנקה מאפשרת אספקה תקינה שלו לעובר ולתינוק. dha היא היחידה מבין חומצות השומן מסוג אומגה 3 שהוכחה כבעלת חשיבות מכרעת להתפתחות מוחו של העובר והיילוד. לכן חשוב לצרוך כמות dha גבוהה, לאפשר בנייה תקינה של מערכת העצבים המרכזית (מוח), כל עוד המוח נמצא בתהליך גדילה.

dha הוא הרכיב הנפוץ ביותר במוח וכ-30-45 מ"ג dha ליום מצטברים במוחו של העובר בשליש האחרון להריון. קשה מאוד לספק את כמות ה-dha הדרושה מתזונה ולכן מומלץ ליטול תוסף המכיל dha טהור ומרוכז בלבד, מה שיאפשר בניה תקינה זו של המוח.

ניתן לראות ממחקרים רבים, שאספקה מוגברת של dha לעובר במהלך ההריון ולאחר הלידה, נמצאה קשורה בשיפור התפתחות חדות הראיה, שיפור הקוגניציה (תפיסה) והקשב, בדפוסי שינה טובים יותר ובשיפור בתנועה הספונטנית. כמו כן היא משפיעה לטובה על כישורים קוגניטיביים בגיל המבוגר. ילדים לאימהות שצרכו dha במהלך ההריון נהנים מיתרונות התפתחותיים בכישורים המוטוריים, קואורדינציה ובקשר יד- עין.

כמו כן, נמצא קשר בין רמות גבוהות של dha בלידה והפחתת הסיכון להפרעות קשב וריכוז. במחקר שנערך ב 2011 התברר שבקרב לילדים עם הפרעות התנהגותיות שאמותיהן צרכו dha בזמן ההריון והנקה , היו מדדים נוירולוגיים טובים יותר בהשוואה לחבריהם שאימהותיהן צרכו אומגה 3 כללי או חומצה פולית. מחקר אחר שנערך בפגים הראה שפגים שקבלו תזונה מוגברת של dha גדלו יותר מתינוקות שלא קיבלו dha.

 

ה- dha המצוי בתוספים מסייע לתינוקות שאינם יונקים ומשמש תחליף לdha- המצוי בחלב אם.

לכן, בפעם הבאה שאתן עומדות מול מדף תוספי המזון ומחפשות את תוספי האומגה 3, זכרו לחפש בין היתר את אחוז ה- dha בתוסף, ודאגו שזה יהיה גבוה ככל האפשר. צריכת dha ברמה היומית תעזור לשיפור בכל המערכות בגוף ותוביל לשיפור ההרגשה בתקופת ההריון ולאחריה ובעיקר להתפתחות טובה יותר של העובר במהלך התקופה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו