היום שאחרי: מה קורה לך אחרי הלידה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היום שאחרי: מה קורה לך אחרי הלידה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.08.2020

פעמים רבות, לאחר הלידה, כאשר הליווי הצמוד מצד בני המשפחה והצוות הרפואי נעלם, האישה חווה שינויים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים, בלי שיש לה עם מי לשוחח על כך. מאמר זה יפרט על מספר דוגמאות לבעיות מהן סובלות נשים לאחר לידה. 



היום שאחרי: מה קורה לך אחרי הלידה?
הלידה היא אחד האירועים המרגשים ביותר בחייה של האישה. התחושה של יצירת החיים היא התרוממות הרוח האדירה ביותר, וכמעט שאין חוויה שתשווה לה. עם זאת, יש מספר בעיות מהן סובלות נשים אחרי לידה.
 

קשיים פסיכולוגיים ונפשיים

נשים רבות מתקשות לחזור לעצמן בימים הראשונים לאחר הלידה. הן נגררות לבכי ולסערת רגשות, או מפתחות אדישות ודכדוך. תחושות אלו מלוות לעיתים בהרגשת אשמה, מאחר והאישה חושבת שהיא חייבת להיות מאושרת. חשוב לדעת שמדובר בתופעה שכיחה מאוד, וכל עוד היא עוברת לאחר מספר ימים, היא גם תקינה. עבור חלק מהנשים, הדיכאון לאחר הלידה אינו חולף, ונמשך חודשים ארוכים. קשר השתיקה והציפייה מצד כל המשפחה והסביבה החברתית לכך שהאישה תהיה מאושרת, גורמים לבושה גדולה, ולהימנעות מפנייה לסיוע. תחושת הבושה, גורמת לבעיה רק ללכת ולהחמיר. חשוב מאוד להיות ערים לשינויים בצורת ההתנהגות של האישה, ולנסות להפריד בין דכדוך הנובע מכאבים פיזיים, או מישיבה ממושכת בבית המגורים עם התינוק, לבין קושי נפשי חמור. חשוב לדעת שיש כתובות רבות לפנייה לעזרה, כולל דרך קופות החולים ושירות הפסיכולוגיה הציבורי. בנוסף, במידת האפשר כדאי לנסות לערב את בן הזוג בקשיים, כדי שיוכל להבין את מצבך. 
 

בריחות שתן 

דליפת שתן היא אחת מהתופעות הלא מדוברות, אך הנפוצות ביותר, אותן חוות נשים לאחר הלידה. הלידה היא תהליך טראומטי לגוף כולו ולאזור האגן בפרט. במהלך הלידה עצמות האגן מתרחקות זו מזו, השרירים נמתחים עד קצה גבול יכולתם, ולעיתים מופיעים גם קרעים. המתיחה העזה של השרירים גורמת לעיתים לפגיעה בהם, ולהחלשה של יכולתם לאטום את השופכה. לעיתים, יתכן ושלפוחית השתן עצמה תצנח דרך הנרתיק לאחור, מה שיפגע בריקון מלא שלה. דליפת שתן יכולה לנבוע גם פשוט מהלחץ אשר הפעיל התינוק על השסתומים של שלפוחית השתן, או מפגיעה וקריעה של עצבים האחראים על תפקודה התקין. חשוב לדעת שישנם טיפולים רפואיים לבריחה ודליפת שתן, ואין שום הצדקה להמשיך לסבול מהבעיה בלי לקבל עזרה.
 
 

שינוי פיזיולוגי מתמשך 

מעבר לשינויים הפסיכולוגיים וההפרעות בשליטה על הסוגרים, הלידה משפיעה על הגוף כולו. היא גורמת לשינוי פיזיולוגי מתמשך, אשר מערב מספר רב של מערכות גופניות. ההיריון מלווה באגירה אדירה של נוזלים, אשר עלולים לגרום לדליות ברגליים, טחורים, ועומס על המערכת הקרדיו וסקולרית. חלק מההשפעות הללו עלולות להישאר חודשים לאחר הלידה, וחלקן יישארו להמשך החיים. החשק המיני עלול להיפגם, יחד עם ירידה בתדירות המחזור החודשי, עקב הפרשת הורמון בשם פרולקטין בנשים מניקות. יש לנסות להיות רגישים לשינויים אלו, ובכל מקרה של קושי לפנות אל הרופא לקבלת סיוע וייעוץ. 
 
*פורטל mamy ממליץ על אלופירסט תרסיס חובה להריונית וליולדת. מאלחש ומפחית כאב, מסייע בהחלמת התפרים לאחר הלידה או הניתוח הקיסרי, מפחית צלקות וגורם להחלמה מהירה של העור. מתאים לנשים לפני או אחרי לידה וגינלית או קיסרית ובכלל לכל אי נוחות, שריטה, גרד, שפשוף בעור.לתינוק המוצר מצויין לחיטוי אזור הטבור. מרגיע תפרחת חיתולים וגירויים בעור. אין צורך במריחה אלא ריסוס מעט באזור הרגיש.
תרסיס אלופירסט מקל ומרגיע, מסייע בעצירת דימום ובחיטוי של פצעים וחתכים ומאפשר טיפול ללא מגע, גם באיזורים נרחבים בגוף. 
 
פורטל mamy משווק מורשה של מוצרי FOREVER LIVING
למידע נוסף ורכישה לחצו כאן 
או צרו קשר 0585445681
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו