כאבי גב לאחר לידה, מהם הגורמים לכאבים? וכיצד מומלץ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כאבי גב לאחר לידה מהם הגורמים לכאב? וכיצד לטפל?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.07.2014
כאבי גב הם תופעה שכיחה לאחר לידה. בכתבה הבאה מידע לגבי דרכים למניעת הכאב ולטיפול בכאב שכבר נוצר.


מאת: אביטל קרישבסקי - פיזיותרפיסטית מוסמכת באפוסתרפיה


כאבי גב לאחר לידה מהם הגורמים לכאב? וכיצד לטפל?

ממה נובע הכאב?

כאבי גב הם תופעה שכיחה לאחר לידה. במהלך ההיריון חלים שינויים פיזיולוגיים רבים בגוף האישה: ראשית, אגן הירכיים והבטן התחתונה משתנים בצורת המבנה ובהיקף, דבר המשפיע על תנועת הגוף במרחב- הכוחות הביומכניים הפועלים על מפרקי הגב התחתון, האגן והירך משנים את מיקומם ומשפיעים על מידת העומס החל על המפרק.
 
בנוסף, על מנת להכין את עצמו ללידה הקרבה, הגוף משחרר הורמון הנקרא רלקסין, שתפקידו להגמיש את רצועות אגן הירכיים והרקמות הרכות ולאפשר התרחבות מקסימלית בעת התפתחות ההיריון ומעמד הלידה. ההורמון אינו ספציפי, והוא משתחרר בצורה שווה בכל הגוף- מה שמשפיע על גמישות הרצועות בכל המפרקים. כך בתקופת ההיריון נשים חשופות יותר לפגיעות ברצועות הנובעות מעומס חוזרני כמו דלקות או מתח, או מעומס חד פעמי גבוה כמו נקע בקרסול. 
 
כמו כן, התפתחות העובר עצמו ברחם מעלה את משקל גופה של האם וגורם לה לנטייה לפנים ומטה בעת פעילות יומיומית כמו ישיבה, קימה ועמידה, וכן לקושי ניכר בהחזקת הגוף לקראת סוף ההיריון.
 
בהתייחסות ללידה עצמה, יש לזכור שעל השרירים עוברת סוג של טראומה- שרירי רצפת האגן והבטן נמתחים עד קרוב לגבול היכולת, ועם זאת נדרשים לכיווץ עצמתי במהלך הלידה. לאחר הלידה קיים קושי רב בהחזרת השרירים הרפויים לאורכם ולמתח הבסיסי שלהם. 
 
בנוסף, נשים רבות נעזרות בזריקה האפידורלית להקלת כאבי הלידה, במהלכה מונמכת זמנית עצמת השדר העצבי לרגליים. הדבר משפיע כמובן על התפקוד השרירי במהלך הלידה ואחריה.
 
לאחר הלידה אמנם פוחת משקל הגוף, אך השילוב של המאמץ שנמשך תשעה חודשים ביחד עם השינויים ביציבה הנגרמים בעקבות הסטת מרכז הכובד של הגוף וגמישות הרקמות- גורם לנשים רבות לסבול בתקופה הזו מכאבי גב, המלווים לעיתים גם בהקרנות של הכאב לרגליים.
 

איך נמנעים מהכאב?

על מנת למזער את השפעות התופעה ככל הניתן מומלץ להקפיד במהלך ההיריון על פעילות גופנית מתונה, הכוללת בעיקר תרגילי יציבה, הקפדה על מנח נכון בעת פעילות סטטית ותנועה נכונה בעת פעילות דינמית. לדוגמא: התכופפות מהברכיים ולא ע"י נטייה של הגב קדימה, הקפדה על כתפיים זקופות בעמידה וישיבה ומתן תמיכה נכונה לגב בעת פעילויות סטטיות ממושכות כמו נהיגה או עבודה משרדית.
 

פתרון האפוסתרפיה

לנשים הסובלות מכאבים משמעותיים הפוגעים באיכות החיים, ומחפשות שיטות טיפול לא פולשניות, קלות ונוחות המתבצעות תוך כדי פעילות שגרתית, אפוסתרפיה- הינה שיטת טיפול רפואי המותאם אישית, אינו ניתוחי ואינו תרופתי ומבוסס על מכשיר רפואי ביומכני פורץ דרך (נעלי אפוס), המעניקים מענה לאנשים הסובלים מכאבי גב וברכיים. טיפול בשיטה מביא את גופנו למנח אופטימלי ומחנך מחדש את המוח והשרירים לחזור לעבוד בתבניות מוטוריות נכונות - דפוסי הליכה בריאים, יציבות מפרקית משופרת והקלה מתמשכת בכאב. טיפול אפוסתרפיה משבש למעשה את מעגל הרשע, מאפשר חלוקת עומסים נכונה לאורך הגפה התחתונה (ברך, ירך וקרסול) והגב, מפחית את הלחץ מהאזורים הפגועים ובכך יוצר הקלה מתמשכת בכאב. קופות החולים בארץ מכירות באפקטיביות של הטיפול והוא מכוסה ע"י כל הביטוחים המשלימים וכן ע"י משרד הביטחון.
 
חשוב להבין שעל השרירים מוטל עומס לא מבוטל, הן בשל המשקל הרב והן בשל השינויים הפיזיולוגיים במבנה ובהרכב המפרקים, ועליהם לייצב ולספק תמיכה תמידית בפעילויות שלכאורה נראות קלות ושגרתיות. חשוב לשים לכך לב, לנוח כשצריך ולהקדיש לעצמנו ולגופנו את תשומת הלב הראויה במהלך תקופה רגישה זו.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו