להתמודד עם לידה כאם יחידנית–לפני לידה, בלידה ואחרי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

להתמודד עם לידה כאם יחידנית–לפני לידה, בלידה ואחרי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.12.2013

בשנים האחרונות הולך וגדל מספר הנשים הבוחרות להביא לעולם ילד שלא במסגרת זוגית. לחלקן אין תמיכה משפחתית. כיום קיימים אנשי מקצוע מתחום הלידה שיעטפו אותן בכל נושא, תחום או עזרה שיצטרכו. הרשימה ארוכה והיא מתחילה עוד בתהליך הפיריון, דרך ההיריון , הלידה ואחרי.



 
מאת: הלית חממי, דולה ומדריכת הכנה ללידה 

להתמודד עם לידה כאם יחידנית–לפני לידה, בלידה ואחרי

הריון שלא במסגרת זוגית

בשנים האחרונות הולך וגדל מספר הנשים הבוחרות להביא לעולם ילד שלא במסגרת זוגית. רוב רובן של נשים אילו תהיינה בגילאי 40-45 . נשים עצמאיות, קרייריסטיות שלא מצאו בן זוג או לחלופין בחרו לחיות שלא בזוגיות, אבל הן אינן רוצות לפספס את זכות ההוריות והן בוחרת להביא ילד לעולם מתרומת זרע, "שותף" שאינו בן זוג, או להמשיך היריון שאינו מתוכנן בידיעה והסכמה כי יגדלו לבד.  
כל אישה המתחבטת בשאלה האם לעשות ילד לבד מעלה בתוכה את אתן שאלות, פחדים, כעסים:
האם זה נכון לי כלכלית? האם באמת ויתרתי על חלום הזוגיות? מה יגידו השכנים? האם אני עושה בחירה נכונה והוגנת עבור הילד/ה שלי? האם אדע בשעתו לתת את כל התשובות?

 

הקשיים

רוב רובן של אותן נשים לא ישקרו לעצמן ולמרות שהן בדרך כלל נשים חזקות, הן לא יימלטו מאותם רגעים שבהם הן אומרת לעצמן אילו... או למה לי לא מגיע...?  שאלת בן הזוג עולה רבות התקופת ההיריון. הלא, מה יותר טבעי ונכון לילד מאשר לגדול במשפחה נורמטיבית עם זוג הורים. 
למרות שהיום החברה מאד תומכת ומפרגנת לנשים יחידניות, הנתפסות כ"גיבורות", תחושות קשות עלולות לצוף ולעלות בכמה וכמה צמתים בדרך ללידה. לדוגמא: כשהן מגיעות לחדר ההמתנה אצל הגניקולוג, שם ממש צמוד אליהן ישבו סביר להניח זוג אוהב, מתלטף מאושר ברגעים המיוחדים האלה. אח"כ הן יגיעו לקורס הכנה ללידה או הרצאה בנושא לידה וגם שם יהיו מוקפות זוגות והן... לבד! או כנראה עם חברה שתתמוך.  שם תורגש ה"צביטה". שם עלולה להופיע תחושת כישלון, כעס, קינאה. תחושת לא פשוטות להתמודדות.
כבר בהיריון הן עשויות להיתקל בקושי כלכלי: הקניה הראשונית של ציוד לתינוק, עלות הבדיקות במהלך ההיריון, הוצאה על ליווי מקצועי בלידה על ידי דולה וכדומה.. הרי לא סביר שנשים אלה יגיעו לבדן לחדר לידה. לא לכולן יש אמא, אחות או חברה מספיק קרובה שיכולות לתמוך ברגעים כאלה.
הפחדים מלשאת בעול וללדת לבד עשויים לעלות ולצוף גם במהלך הלידה עצמה. באחת הלידות, בה ליוותי אמא יחידנית בת 42 , הלידה התקדמה יפה, אומנם לאט אבל בקצב סביר. הגענו כבר לפתיחה של 8 ס"מ משם בדר"כ הדרך ללידה קצרה. אלא שאז היולדת נעצרה ולא התקדמה במשך כ -5 שעות. אחרי חמש שעות, דקה לפני שהחליטו כבר על התערבות רצינית בלידה שלה, פניתי אליה ושאלתי: "ממה את פוחדת? למה את לא יולדת?".
"אני לא פוחדת מכלום", היא עונה, "לא כואב לי, הכל רגוע כי קיבלתי אפידורל".
"בדקי שוב", אני אומרת לה, "יש משהו שאת פוחדת ממנו, משהו שעוצר אותך מללדת".

 

ואז זה יוצא....

"אני לא פוחדת ללדת, אני פוחדת מהיום שאחרי", היא משיבה. חצי שעה לאחר המשפט שהיא שיחררה נולד בן יפיפה ומתוק.
יחידניות רבות המגיעות לרגע האמת, מה שקרוי "" money time ה- "אסימון" יורד והן מבינות שאין דרך חזרה מההחלטה הגדולה שלהן. עכשיו הן באמת צריכות להיות גיבורת ולא רק להצהיר שהן גיבורות ויכולות.
והדבר ניכר בלידה עצמה. למצבה הרגשי של יולדת יש השפעה פסיכולוגית עצומה בלידה. אישה יכולה להחזיק ולא להתקדם גם שעות. חשוב כי ברגע הלידה תהיה ליולדת תמיכה טובה, משהי מקצועית או לחלופין מישהי/ו שמכיר/ה אותה ויידע לזהות את הפחדים, ייתן להם מקום לעלות ולשחרר. המלווה חייב להיות מישהו שהיא סומכת עליו ומרגישה מספיק קרוב, נוח ופתוח.
הימים הראשונים לאחר לידה אינם פשוטים, על אחת כמה וכמה עבור יולדת יחידנית. בקורסי הכנה ללידה עבור יחידניות מתמקדים בהכנה לקראת הימים האלה. בניית תוכנית תמיכה ועזרה לימים שלאחר הלידה עבור יחידנית היא קריטית. חשוב להקיף את היולדת בכמה שיותר תמיכה. אם יש בני משפחה זה מעולה. אבל עבור אותן נשים שאין להן תמיכה משפחתית, קיימים היום אנשי מקצוע מתחום הלידה שיעטפו אותן בכל נושא, תחום או עזרה שיצטרכו. הרשימה ארוכה והיא מתחילה עוד בתהליך הפיריון, דרך ההיריון , הלידה ואחרי.
  1. מטפלים אלטרנטיביים המתמחים בפריון ולידה שיתמכו בך נפשית ופיזית בכל תהליך הפריון, דרך היריון לידה ואחריה.
  2. קורסי הכנה ללידה ממוקדים לנשים חד הוריות. בהן הן יכולות להרגיש שייכות, להעביר חווית ולשאול שאלות רלוונטיות. בנוסף הקורס יתמקד בהכנה להורות יחידנית השונה מקורס זוגי. 
  3. דולה – מומלץ לשכור כזו שמתמחה בליווי נשים חד הוריות, המבינה ויודעת מה הצרכים המיוחדים של חד הורית במהלך ההיריון
  4. שירותי מלונית של בית החולים (בתנאי שבחרת ללדת בכזה שיש לו). עוד יומיים לנוח, לקבל יעוץ, עזרה ולימוד בטיפול הרך הנולד. 
  5. דולה פוסט פרטום. אשת מקצוע שלמדה והתמקצעה בכל הקשור לתקופת משכב הלידה. (השבועות הראשונים לאחר הלידה). היא תישן אתך כמה לילות (אם תרצי), תארגן את ציוד התינוק ותלמד אותך להמשך, תתמוך ותלמד רחיצה וטיפול ראשוני, היא גם תבשל עבורך אוכל טעים ובריא עד שתתחזקי.
  6. יועצת ההנקה
  7. יועצת השינה. תחום שבשנים האחרונות התפתח ועלה כמטאור ויש לו הצלחה ותוצאות מרובות. יש האומרים חיים לפני יועצת שינה וחיים אחרי.
  8. מפגשי בוקר לנשים לאחר לידה. (ישנן גם קבוצות סגורות לחד הורית) הזדמנות נפלאה עבורה ועבור התינוק להתיפייף, לצאת מהבית לפגוש עוד נשים כמותה ולהבין שהיא לא לבד. מה שהיא עוברת, עוברת גם השכנה ממול. בנוסף קיימים היום מרכזים שונים מגוונים המציעים חוגים, סדנאות ומפגשים שונים הקשורים בהתפתחות התינוק.
לאט לאט היחידנית תלמד לסמוך על עצמה ותגלה כי זה אומנם לא קל אבל לגמרי אפשרי. היא תלמד שלמרות שהיא חזקה עדיין היא יכולה וחייבת לבקש עזרה. היא תלמד כי מה שהיא תעניק, תלמד ותעביר לילד/ה שלה זה מה שהם ילמדו. יש היום משפחות חד הוריות רבות ובכלל משפחות מסוגים שונים. השד הוא לא כזה נורא, אפילו לגמרי נחמד. 
ילד שגדל ויודע שהוא אהוב ורצוי יגדל בריא בכל משפחה, כי מה בסך הכל צריך ילד כדי לגדול? -  קצת חום ואהבה.  בעצם... אולי הרבה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו