מה מותר ומה אסור לדולה, ואיך תגני על עצמך - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה מותר ומה אסור לדולה, ואיך תגני על עצמך

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.01.2011

העדויות הרבות של נשים שנפגעו מן החשוד במעשים מגונים, אשר עבד כדולה, מעלים שאלות ותהיות רבות, לא רק אצל נשים המזמינות דולה גבר או אישה, אלא גם אצל נשים שנעזרות בטיפולים אלטרנטיביים שונים, כולל עיסויים. מה מותר לדולה לעשות? מה אסור לדולה לעשות? ומה לעשות כאשר יש לך חשד שנעשה בך מעשה מגונה?



מאת: יעל סנדלר


מה מותר ומה אסור לדולה, ואיך תגני על עצמך

לפני התקשרות עם דולה, או עם מרפא אלטרנטיבי

רוב המטפלים, ורוב הדולות, עושים את עבודתם נאמנה,  אך אין ספק, כאשר עולה סיפור לתקשורת שבו נשים רבות נפגעו מדולה גבר, שטיפל בנשים וחשוד במעשים מיניים אשר ביצע בהם, בניגוד לאתיקה המקצועית, עולות שאלות רבות. 

כאשר אישה מתקשרת עם דולה, כדאי שתקבלי המלצות על הדולה. אך זיכרי, שלא תמיד המלצות יעזרו לך למצא דולה מתאימה. לא כל מה שמאים ליולדת אחת יתאים לאחרת. לכן כדאי שתפגשי עם כמה דולות, תקדישי לכך זמן כדי למצוא את הדולה המתאימה לך. בררי ובקשי לראות מסמכים, היכן עברה הדולה את הכשרתה ועוד. 

דרך האינטרנט ניתן לקבל פרטים נוספים על הדולה, לקרא סיפורים ומידע בקשר לחוויות לידה שהיא הייתה נוכחת בהם. הדולה צריכה להיות חביבה אליך, נעימה לשיחה הן בעניינים ושאלות מקצועיות והן בשיחה חופשית על הזמנת לידה או מוצרי תינוקות.

בעת ההתקשרות, עצרי לחשוב האם נוח לך עם הדולה, האם את מרגישה איתה או איתו שקט נפשי, והאם את מרגישה שאת סומכת עליה או עליו.

כדאי לסכם מראש עם הדולה מה התפקיד שלה או שלו במהלך הלידה שלך.  כמו כן, חשוב לסכם גם מה קורה במצב בו את רוצה להתיר את ההתקשרות עם הדולה, ולבחור דולה אחרת או אחר לליווי שלך ללידה.

כדאי שתעלי על הכתב מה שאת היית רוצה, וסעיפים הכוללים את הנושא הכספי, גם במידה והדולה יסיים את תפקידו לאחר הלידה, אך גם במצבים בהם החלטת להתיר את ההתקשרות.

סכמו גם את נושא הפרטיות אם הנושא חשוב לכם. הדולה מחויב/ת לסודיות כלפיכם, אך מדי פעם בכתבות בעיתונות, דולות חושפות פרטים אישיים על מטופלים, אינני בטוחה שכל משפחה הייתה מוכנה לחשיפה כזו.

מסמך חתום על ידך ועל ידי הדולה, יבהיר לשניכם את המותר והאסור, וימנע חוסר נעימות במידה ותחליטי שהדולה לא מתאים/מה לך.

כדאי לזכור, שכיוון שהדולה אדם זר, או אישה זרה, ברוב המקרים, כדאי בכל זאת להיות עם עין אחת פקוחה, ולראות שאכן הם פועלים לפי כל הסיכומים שסיכמתם מראש.

אדם זר בלידה

הלידה היא חוויה אינטימית, קודם כל שלך, האישה היולדת. את צריכה להגיע לחוויית הלידה רגועה ושלווה, וזקוקה לשקט נפשי. בחרי טוב טוב את הדולה שתרגישי שהיא או הוא מכבדים אותך. מילולית ופיזית, וכמובן לא מכבידים עליך מבחינה נפשית.

מה מותר ומה אסור לדולה לעשות

אסורה התעללות מילולית

הערות ציניות, ילדותיות, הערות שעלולות לפגוע בך, אינן במקום. הערות מילוליות עלולות להיות התעללות בפני עצמה. אין לך כל סיבה להגיע ללידה עם אישה או אדם ששכרת כדי שיעזרו לך בלידה, שאינם רגישים כלפיך וכלפי הרגישויות שלך. בהריון הרגישויות האלה גדולות יותר, וזכותך שיכבדו את רצונותיך ואותך, ולא יראו בהם כדברים של אישה הריונית בעלת קפריזות. אם בשלב הזה את מרגישה חוסר נוחות, אל תמשיכי את הקשר עם המטפלת או המטפל.

את צריכה להגיע ללידה שקטה ורגועה גם מבחינת הקשר שלך עם בן זוגך. אם הדולה אישה או גבר, יגרמו למתיחות בנכם, או יתייחסו בצורה פוגענית לאחד מכם, גם זו סיבה להחליט לחפש דולה אחר או אחרת.   


אל תסכימי להתעללות או מועקה נפשית

גם מועקה נפשית היא גורם מתח אשר אינך צריכה בסביבתך לפני הלידה. אם את מרגישה שהדולה שאליו התקשרת גורם לך למתיחות שאת לא יכולה להסביר, תחשבי האם הדולה מתאימה או מתאים לך. יש אנשים מאוד נחמדים ששואבים מאיתנו המון אנרגיה בלי שאנחנו שמים לב, אבל אחרי שהם הולכים אנחנו מרגישים עייפים, ובגלל הנחמדות שלהם, קשה לנו להסביר לעצמנו מה בדיוק קרה, ולמה אנחנו לא שקטים. כדאי לזהות דפוס התנהגות כזה ולשמור מרחק.


אל תסכימי למגע פיזי או לחשיפה פיזית לפני הלידה עצמה

אל תסכימי למגע פיזי באזורים אינטימיים, לאזורים אינטימיים חשופים בפני המטפל, ולכל מגע פיזי שאינו נעים לך. מגע פיזי גם לא באזורים אינטימיים, אם אינך רוצה בו, לא צריך להיות.

בכל סוגי הטיפול אין צורך בעירום מלא, תמיד האיזור המטופל חשוף כאשר יתר האזורים מכוסים בסדין.

החזה אינו איזור שקשור ללידה, ועד הלידה עצמה אין תפקיד לשדיים בלידה עצמה. אין כל סיבה שדולה גבר או אישה יתעניינו בחזה שלך.  להיפך, עיסוי פטמות או סחיטת קולסטרום מהפטמות עלולים לזרז את הלידה משום שגורמים להפרשת אוקסיטוצין שהינו הורמון מזרז לידה.

גם לגבי האזורים של פי הטבעת ולגבי איזור החיץ, אין לדולה צורך לראותם או לגעת בהם. לא לבקש ממך לעסות אותם, ולא להציע לך עיסויים במקומות אלה. הדולה יכולה להמליץ על עיסויי הפרינאום לקראת הלידה אבל אין צורך שתדגים זאת על בשרך.

אינך אמורה לחשוף אזורים אלה בפני הדולה, ובוודאי לא לאפשר מגע במקומות אלה.

אין הבדל בעיני בין גבר לאישה. יש לנשים פחד להגיד "לא", מפורש וברור אבל את חייבת לסרב בכל עת שאת מרגישה לא נוח ואת חוששת שגבולות נפרצו.

מה עושים אם זיהית התנהגות לא הולמת?

התנהגות לא הולמת מילולית פיזית או נפשית - עיצרי אותה מיד.

נשים במיוחד בהריון מרגישות פגיעות יותר וחדות פחות. אבל את לא חייבת להיות תוקפנית, אם זיהית תחושה שלך אינה נעימה, באחד מהתחומים האלה. אמרי מפורשות או מצאי תרוץ – את לא מרגישה טוב, את חייבת לשתות כוס מים. שברי את הסיטואציה האינטימית, והתייעצי עם בעלך האם לדווח על תחושותיך. הפסיקי התקשרות עם אדם שאינו נעים לך מכל סיבה שהיא. חווית הלידה היא שלך, ואת צריכה להגיע אליה עטופה מוגנת ושלווה.

יש הרבה דולות אחרות שתוכלי לבחור בניהם דולה שתכבד אותך ואת המקצוע שלה או שלו.

מצד שני – אל תישארי לבד בלידה, אם את זקוקה לדולה, אני בטוחה שתמצאי את האדם הנכון שיהיה לידך בלידה.

המאמר באדיבות אייקידו




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו