תמיכה רגשית במהלך הלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תמיכה רגשית במהלך הלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.09.2008

אם את מתכננת לידה בבית החולים, וזו לידתך הראשונה, את וודאי שוקעת בפנטזיית הלידה הבאה: את ובן-זוגך תגיעו לבית החולים סמוקים ונרגשים. אחות חייכנית וחמה תקבל אתכם בכניסה, ותתמוך בך ובבן-זוגך לאורך התהליך. היא תהיה נוכחת בכל רגע, תנחם ותטפל בך בכל צורך שיעלה.

כמובן שדברים אלה קורים לעיתים, ואנחנו מחזיקים אצבעות בשבילך, אך עליך להתכונן לכך שזה לא תמיד המקרה.



מאת: נוגה אריאל 


תמיכה רגשית במהלך הלידה

כמובן שדברים אלה קורים לעיתים, ואנחנו מחזיקים אצבעות בשבילך, אך עליך להתכונן לכך שזה לא תמיד המקרה. מחקרים רבים הדגימו כי האחות המיילדת בבית-החולים אינה זמינה פעמים רבות להציע ליולדת תמיכה רגשית ופיזית, ואינה מבלה זמן רב עם היולדת. גם מיילדת בבית-החולים מלאה בדרישות ומטלות, והכול תלוי בכמות היולדות האחרות וצרכיהן. לכן, אם את מעוניינת בתמיכה רגשית במהלך כל אורך הלידה, רצוי שתביאי אותה איתך.

 

למה צריך תמיכה רגשית? זיכרונות הלידה נשארים איתך לאורך כל החיים. בזמן הלידה את מרגישה פגיעה הרבה יותר מהרגיל. לכן את זקוקה לתחושה שדואגים לך, שמחזקים אותך, תומכים בך ומטפלים בך. כך תוכלי לצאת מהלידה מאוששת במהירות ולהתחיל לדאוג לתינוק הטרי שלך. הנה כמה ממנגנוני התמיכה הרגשית הנפוצים ביותר:

 

תפקיד האב- בעשורים האחרונים קיימת אופנה של הכשרת האבות לעתיד לתפקיד של תומכים בלידה. כמה שדבר זה היה יכול להיות אידיאלי, ולהפוך את הלידה לחוויה משותפת, מחקרים מראים שאבות רבים רוצים שינחו אותם גם במהלך הלידה, ושהחוויה שונה בעיניהם לחלוטין מקורס ההכנה- הם פשוט אינם יודעים מה עליהם לעשות. לצערנו חוסר האונים שהם חווים עלול ליצור אצלם טראומה מהלידה, מה שאומר כי התפקיד שהאבות קיבלו לאו דווקא מתאים לרובם. תומכת טובה, לא תדחק את האב הצידה, אלא תתמוך גם בו ותעזור לו להבין כיצד לתמוך בזוגתו. ההקלה במקרה זה, לשני בני הזוג, היא גדולה.

 

תמיכה של אם או חברה שכבר ילדה- לתמיכה כזו יש את היתרון של ההיכרות איתך ועם בן-זוגך. את מרגישה איתה נוחות ואינטימיות. אך היא אינה תומכת מקצועית, וייתכן שהיא תיתן לניסיון הספציפי שלה להטות את עצותיה ואת כושר השיפוט שלה. עם זאת, אולי היא אינה זקוקה לניסיון- אחד הדברים המועילים בתמיכה רגשית הוא פשוט מגע אוהב. 

 

דולה- בבית-החולים דולות נשארות עם האימהות לאורך הלידה ונמצאות בקרבה ובקשר איתן כל הזמן. הן מכירות שיטות שונות להפחית כאבים ולעודד אותך נפשית, כמו גם מידע והסבר על מה שעובר עליך. תמיכת נשים מנוסות ביולדות טריות אינה אופנה חולפת, אלא קיימת מתחילת האנושות, בתרבויות שונות מקצוות שונים בעולם. אין ספק שיש בתפיסה זו אמת ותועלת: מחקרים הוכיחו כי נוכחות עקבית ומתמשכת של אישה מנוסה ודואגת יכולה להוריד את זמן הלידה, להפחית את הצורך בשימוש בתרופות נוגדות כאבים, הצורך לזירוז לידה, אפיזיוטומיה ועוד. 

  

מיילדת- אם את מתכננת להביא מיילדת, אינך זקוקה לדולה. אך מיילדות בבית-החולים לא זמינות עבורך לאורך כל הלידה. גם אם את מתכננת לידה בבית, המיילדת שלך לא תמיד תבוא איתך לבית-החולים בעת הצורך.

 

לבחור תמיכה בזמן הלידה הוא לא משחק סכום אפס: או מישהו מוכר ואהוב, או תומכת מקצועית. נסי למצוא את השילוב המתאים ביותר עבורך. הכירי את האופציות שלך, התייעצי עם נשים שעברו את זה, ובחרי בדרך שתגרום לך להרגיש רגועה ובטוחה ביותר לקראת הלידה. 


המאמר באדיבות
a-designer  עיצוב הבית ואתר קרייזי ליין  - העצמה נשית




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו