תמיכה רגשית במהלך תקופת משכב הלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תמיכה רגשית במהלך תקופת משכב הלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.10.2008

זו טעות לחשוב, כי תמיכה ביולדת מסתיימת עם רגע הלידה. הורים טריים שמגיעים לביתם לאחר בית-החולים, מגלים כי דבר לא יכול היה להכין אותם רגשית ופיזית למה שעתיד לבוא. אמנם לא צריך תואר בשביל להיות הורים אבל רבים מרגישים בשלב זה כי יש להם בהחלט עוד הרבה מה ללמוד.



מאת: נוגה אריאל


תמיכה רגשית במהלך תקופת משכב הלידה

 בעבר, אישה הייתה מוקפת במנגנוני תמיכה נשיים, שכללו את אימה ואחיותיה, כמו גם נשים בוגרות אחרות שחיו איתה בקהילה. נשים אלו לימדו אתה את מיומנויות הטיפול בתינוקות, כמו גם דאגו לצרכיה ולמנוחתה. כיום אם היולדת צריכה לחזור לעבודה, ומעטות הנשים המנוסות איתן היא נמצאת בקשר. ההורים גרים בבית אחר , בית אבות או מרוחקים מכדי ללוות אותה באופן צמוד. הדבר דומה גם עבור נשים שזו לידתן השנייה או השלישית, וכעת צריכות להתמודד לא רק עם הוולד אלא גם עם ילדיהן הבוגרים יותר, אשר ברוב המקרים אינם בוגרים מספיק בשביל להסתדר לבדם.

 

לידה היא דבר חדש וזר עבור שני בני הזוג, אם כן כיצד יידעו להכיר בצרכיהם ורצונותיהם? בדיוק לשם כך ניסינו לאגד עבורכם את הנושאים המרכזיים שמעסיקים הורים טריים בתקופת משכב הלידה, כמו גם דרכים אפשריות לתמיכה:

 

בבית החולים- תקופת משכב הלידה בבית החולים היא תקופה מבלבלת. היולדת מופצצת באינפורמציה, וגם אם נדמה שהיא ערנית וקשובה, רוב הסיכויים הם שהכול יישכח ברגע שתגיע הביתה. עם זאת, נמצא כי חשוב ליולדת, טרם שחרורה הביתה, לוודא כי התינוק שלה בריא ונורמאלי לחלוטין, כי דפוסי הנשימה והאכילה שלו נכונים, עליה לדעת כיצד להניק אותו, וכיצד להחליף לו. זו הרמה הבסיסית של הביטחון ביכולותיה, ועליה לרכוש אותה מוקדם ככל האפשר. קורסים להכנה ללידה ואחריה עשויים להיות מועילים במקרה זה עבור שני בני הזוג.

 

המעבר לחיים אחרים- לפני הולדת התינוק, להורים היו חיים מלאים ועצמאיים. הם ניהלו חיי חברה, קריירה או לימודים, והיו חופשיים ללכת ולחזור ללא מי שיהיה תלוי בהם 24 שעות ביממה. רגע הלידה משנה את כל זה. נטל האחריות התמידית ללא רגע אחד של מנוחה, רמת העייפות הגבוהה כמו גם ההורמונים המשתוללים אצל היולדת, עלולים לגרום לייאוש ולתהייה אם הם יכולים לשרוד את המצב הזה.

 

בבית- רוב ההורים הטריים לא יודעים כיצד לטפל בתינוק בן-יומו.

במקרים רבים, אב התינוק מעולם לא החזיק בזרועותיו תינוק אחר בחייו. חשוב להנחות את האב על מנת שייווצר קשר בינו לבין התינוק ועל מנת שיתגבר על החשש הראשוני והמובן הזה. גם אם האב זקוק לזמן נוסף כדי להרגיש ביטחון עם התינוק, חשוב שיידע כי תפקיד מרכזי הוא תמיכה באם. יולדת שלא תרגיש בטוחה, ומוחזקת, עלולה להרגיש נטושה וחסרת ביטחון. היא זקוקה לעידוד שהיא עושה את הדברים כפי שצריך, ולכן היא זקוקה לחיזוקים חיוביים ולהכרה במאמצים שלה. כשיש מי שמתחשב בצרכיה, תהיה לה יותר סבלנות ותמיכה עבור התינוק שלה. 

 

תמיכה רגשית זוגית- תינוק חדש עלול להציב לחצים רבים על מערכת היחסים. האב הטרי עלול להרגיש מבולבל וחסר אונים, לנוכח המצב החדש. חשוב שיידע שתפקידו הוא משמעותי- הוא המיכל שמחזיק את המיכל- זה שתומך באם הטרייה. עליו לנסות ולתת מענה לצרכיה. האם היא כמו תינוקת בעצמה במצב הזה, היא מתמודדת מחדש עם חוויות הינקות שלה. היא חשופה וחוששת. האב גם הוא חושש, גם לו המצב חדש. כמו כן מעטים האבות שזוכים לחופשת לידה, ולכן בנוסף ללחצים היומיומיים האב חוזר הביתה לאחר מעט שעות שינה ועייפות מצטברת. שני בני הזוג צריכים להביע תמיכה והבנה לצרכים הייחודיים של כל אחד מהם, ולעיתים מי שיצביע על כך יהיה צד שלישי אמפאתי, שיעזור לפשר בין שניהם. 

 

אם כן ההורים הטריים זקוקים לתמיכה של ידע בסיסי על טיפול בתינוקות, חיזוקים חיוביים, תמיכה רגשית, פיזית וזוגית. כשאין תמיכה נוספת בנמצא, כדאי לשקול הבאת שירותיה של דולה, שמתמחה בתמיכה בתקופת משכב הלידה. דולה איננה אופנה חולפת, אלא תפקיד שנוצר בגלל החסך המודרני במנגנוני תמיכה קהילתיים שיסייעו ליולדת, כפי שנהוג בחברות שבטיות. מטרתה היא לתמוך באב ובאם בכול. היא אינה מטפלת גרידא, אלא בעלת ידע מקצועי בכל האספקטים הקשורים לטיפול בתינוקות וביולדות טריות.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו