1 מ – 10 גברים יחווה דיכאון לאחר לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

1 מ – 10 גברים יחווה דיכאון לאחר לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.07.2010

"האב החדש" ומעורבותו הרגשית והמעשית בהריונה של זוגתו ובגידול התינוק, גובה ממנו  מחיר רגשי כבד. 1 מ–10 גברים יחווה דיכאון לאחר לידה !  כך נמצא במחקר על (מטה אנאליזה), שאיגד תוצאותיהם של 43 מחקרים, שבחנו הופעת דיכאון אצל גברים בעת ההיריון ולאחריו, וכן את הקשר שלו לדיכאון בנות זוגם.



1 מ – 10 גברים יחווה דיכאון לאחר לידה

"האב החדש" ומעורבותו הרגשית והמעשית בהריונה של זוגתו ובגידול התינוק, גובה ממנו  מחיר רגשי כבד. 1 מ–10 גברים יחווה דיכאון לאחר לידה !  כך נמצא במחקר על (מטה אנאליזה), שאיגד תוצאותיהם של 43 מחקרים, שבחנו הופעת דיכאון אצל גברים בעת ההיריון ולאחריו, וכן את הקשר שלו לדיכאון בנות זוגם. המחקרים בוצעו בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, פורטוגל, ספרד, אנגליה, אירלנד, הולנד, שוודיה וסין. המחקר, שתוצאותיו פורסמו בגיליון מאי של המגזין הרפואי  jama (the journal of the american medical association), נערך על ידי ג'יימס פולסון  ושארנייל באזמור מהמחלקה לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה נורפולק, מזרח וירג'יניה.

 

במחקר נותחו נתונים של 28,004 אבות "טריים" ונמצא, כי למעלה מ-10% מהאבות חווים דיכאון לאחר לידה או דיכאון בעת ההיריון, לעומת 4.8% מהגברים באוכלוסיה הכללית. דיכאון הופיע בשכיחות גבוהה יותר בחודשים השלישי עד השישי לאחר הלידה. הגברים האמריקאים נמצאו בסיכון גבוה יותר לדיכאון מאשר גברים בארצות אחרות, בשיעור של 14.1% בארה"ב בהשוואה ל–8.2% במקומות אחרים. בנוסף, במחקר נמצא, כי קיים קשר מתון בין דיכאון האב לדיכאון האם, וכי כאשר אחד מבני הזוג מדוכא, יופיעו תסמיני דיכאון גם אצל בן הזוג השני.

 

"יש לבחון את השפעת הנורמות החברתיות והסדרי העבודה של גברים לאחר הלידה על שעורי הדיכאון", גורסים החוקרים, בעקבות מימצאי המחקר. מבחינת איתור, מניעה וטיפול בדיכאון של אבות, סבורים החוקרים, כי לנוכח העדות הגוברת שלדיכאון אבהי מוקדם עשויות להיות השפעות רגשיות, התנהגותיות והתפתחותיות שליליות על ילדים, יש לשפר את דרכי איתור הגברים המועדים לדיכאון או הסובלים מדיכאון ולטפל בהם. בד בבד, יש להפנות מאמצים טיפוליים ומניעתיים בכל בני המשפחה.

 

 

רומן מחוץ לנישואים ושימוש בסמים ואלכוהול הם מתסמיני דיכאון לאחר לידה בגברים

דיכאון לאחר לידה מאופיין בעצבות, אבדן עניין, בעיות שינה, תיאבון גובר או ירוד ואנרגיה ירודה. לאחרונה מציינים מספר חוקרים וקלינאים, כי דיכאון גברים, לעומת  נשים, עשוי להתבטא גם בתסמינים נוספים, כמו: התקפי כעס, ביקורת עצמית, צריכת אלכוהול וסמים, נסיגה פנימה, עייפות בלתי מוסברת, התנהגות לא חברתית ורומן מחוץ לנישואין.

 

לדברי דר' חנה גילאי גינור,פסיכולוגית קלינית מ"הורותא, המרכז לפסיכותרפיה פריון הריון והורות": "הגברים המועדים לסבול מדיכאון בתקופה זו הם אלו שסבלו בעבר מדיכאון, מהפרעה דו קוטבית או מהפרעת חרדה. גברים שנשותיהם סובלות מדיכאון בהריון או לאחר לידה וכן אלו שמתמודדים עם משבר בעבודה או במשפחה, או ביחסים הזוגיים".

 

דר' חנה גילאי גינור: "בתקופת המעבר לאבהות מתרחשים שינויים ניכרים בכל תחומי החיים, במיוחד אצל גברים מעורבים, השותפים לחוויית ההיריון של בת זוגן ולגידול  התינוק. הטיפול בתינוק מעורר בשני בני הזוג טלטלה רגשית חזקה, שמקורה בין היתר, ברגשות טעונים מההווה ומהעבר בכל הנוגע למחויבות, גבריות, זוגיות ואינטימיות. טלטלה רגשית ומצוקה של אחד מבני הזוג יכולים להתבטא גם בקשיים ביחסים הזוגיים".

 

"תשומת הלב של אנשי מקצוע: רופאים, אחיות, אנשי בריאות הנפש, הפוגשים הורים צעירים, בעת ההיריון ולאחר הלידה, צריכה להינתן גם לאבות, וליתר דיוק לזוג.  במיוחד יש לשים לב לאב, שבת זוגו סובלת מדיכאון בהיריון או לאחר הלידה. הגישה שהאב רק תומך באם אינה נכונה ואינה תואמת את המציאות החדשה", מסכמת דר' גילאי גינור.

 

כללי עשה ואל תעשה

·              הכר ברגשותייך ושוחח עליהם בכנות עם בת זוגך.

·              היה ערוך למגוון שלם של רגשות, חיוביים וגם שליליים, אותם תרגיש עם המעבר להורות.  נסה לשתף קרובים ברגשותיך.

·              קשיי שינה אמנם מבטאים דיכאון אך גם תורמים להיווצרותו. קבל עזרה מקרובים וידידים כדי שתוכל לנוח כראוי.

·              אם סבלת מדיכאון  או מהפרעת חרדה בעבר כדאי להתייעץ עם  הרופא, או לפנות לאיש בריאות הנפש.

·              הכר את תסמיני הדיכאון והיה ער להתנהגויות חריגות שלך או למחשבות תוקפניות , שיש להניח שאתה חושש לשתף בהן את בת זוגך .

·              אם אתה חש שרגשות חרדה ודיכאון משתלטים עליך באופן טורדני פנה לקבלת עזרה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו