איך בוחרים חבילת לידה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך בוחרים חבילת לידה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.07.2010

הורים טריים ונרגשים העומדים בפני אחת ההחלטות החשובות של תקופת ההריון – רכישת הציוד הראשוני לתינוק החדש – מגלים עד מהרה כי ההיצע בשוק כמעט אינסופי. מגוון חנויות תינוקות מציעות שפע של חבילות לידה שונות וקשה לדעת מה בדיוק צריך או לא, במיוחד כאשר מדובר בילד ראשון - מה חשוב יותר ומה פחות? במאמר זה נציע מספר נקודות התמקדות להורים הטריים בעת ביצוע סקר שוק טרם בחירת חבילת לידה.



מאת: דור בר
איך בוחרים חבילת לידה?

הבדלי מחירים

בחלק מהמקומות ניתן לראות הבדלי מחירים משמעותיים בין חבילות הלידה. מומלץ שלא להתפתות דווקא לחבילה הזולה ביותר – בדקו את תכולת החבילה בצורה יסודית. מה היא כוללת? ערכו השוואה מדוקדקת בין החנויות בהן אתם שוקלים לרכוש וודאו כי ההוזלה במחיר לא באה על חשבון דברים חשובים כמו פריטי חובה או איכות המוצרים, שלאחר מכן תצטרכו לרכוש בנפרד ואזי תגלו שכפי שאומר המשפט הידוע: מה שזול בסוף עולה ביוקר.

 

תו תקן של מכון התקנים

חבילת לידה לרוב כוללת גם מיטת תינוק ושידת החתלה. מעבר לעיצוב עליו חלמתם, יש לבדוק קודם כל כי הרהיטים מיוצרים בהתאם לתו התקן הישראלי. תווי תקן בינלאומיים הם טובים מאוד, אך בשום פנים ואופן אינם תחליף לתו התקן הישראלי. זכרו כי תו התקן של מכון התקנים כולל סעיפים כגון גודל המיטה ורוחבה, ההפרשים בין הסורגים והחומרים מהם עשויה המיטה – כמו למשל צבעים לא רעילים (שכן התינוק עשוי ללעוס את סורגי המיטה). ואותו הדין לגבי שידת החתלה – חשוב שתהיה ברוחב הנכון, מחוזקת כהלכה ועשויה מחומרים שאינם מזיקים לתינוק. חבילת לידה מתחילה בשני פריטים בסיסיים אלו וללא ספק הם החשובים ביותר.

 

עגלה

חבילות לידה רבות כוללות עגלה בסיסית ביותר, ועל כן יש לבדוק האם עגלה זו מתאימה לכם. יש לבדוק את תו התקן הישראלי של העגלה, לבדוק האם היא מתאימה לכם פיזית (מבחינת כוונון גובה, משקל ונוחות וכמובן האם היא מתאימה למעלית, לעליה במדרגות ולתא המטען ברכב). בדקו את ההמלצות ואת העבר הבטיחותי של העגלה ואל תתפתו למחירים נמוכים. במקומות מסוימים יש באפשרותכם לקבל זיכוי על העגלה מתוך אותה חבילת לידה ולרכוש עגלה אחרת בה אתם מתעניינים.

 

תיק לעגלה

אמהות טריות מגלות במהירה כי ללא תיק החתלה לעגלה המצויד היטב יקשה עליהן מאוד לצאת עם יורש/ת העצר מהבית. על כן, מדובר במוצר חשוב. בדקו האם חבילת הלידה כוללת תיק לעגלה ואם כן באיזה תיק מדובר. חשוב לראות כי התיק יהיה מרווח דיו ובעל לפחות 3 תאים נפרדים שכן פרט לחיתולים, משטח החתלה ותכשירי החתלה הוא צריך גם להכיל צעצועים וספרונים לתינוק, בקבוק אוכל, סינר ומוצצים, לפחות 2 סטים של ביגוד להחלפה ושמיכה לתינוק. שימו לב כי חלק מהעגלות המשולבות מציעות גם תיק משלהן כחלק מרכישת העגלה – בדקו האם התיק אכן מתאים לצרכים שלכם.

 

מוצרים משלימים

מרביתן של חבילות לידה כוללות מוצרים משלימים כמו מוצרי טיפוח לתינוק, טיפול בסיסי ומוצרים כגון אמבטיה וביגוד. בדקו היטב את התכולה וודאו כי מדובר במוצרים שאתם זקוקים להם. אם לא, בדקו האם יש אפשרות לקבל זיכוי או מוצר אחר לו אתם זקוקים יותר. שימו לב גם למוצרי האכלה כגון בקבוקים, פטמות ומוצצים – הורים רבים המודעים כיום לבריאות התינוק לא רוכשים חבילות לידה הכוללות למשל מוצרים עם החומר ביספינול a הידוע כמזיק מאוד.

 

מוצרי הנקה/האכלה

לעתים אמהות מנסות להחליט מראש האם יניקו או ישתמשו בתחליפי מזון לתינוקות (תמ"ל). תוכניות לחוד, מעשים לחוד. רק לאחר הלידה נוכל לראות האם האם תוכניותינו תתגשמנה. על כן, בעת ביצוע סקר השוק לבחירת חבילת הלידה כדאי לפחות להתעדכן במחירים ובמוצרים השונים בכדי שיהיה קל יותר לאחר מכן לבצע את הרכישה. בין מוצרי ההנקה ניתן למצוא משאבות הנקה – מוצר הכרחי לאמהות מיניקות עובדות או שמסיבות שונות אינן יכולות להניק פיזית את תינוקן. חשוב לבחור במשאבה בטיחותית מחברה ידועה ומוכרת, ולא להתפשר על האיכות. מוצרים נוספים הן משחות המיועדות להקלה על פצעים וגירויים בשד, רפידות הנקה וחזיות הנקה – כשמומלץ לפני הלידה לרכוש לפחות 2 חזיות תומכות וחזקות. במוצרי ההאכלה חשוב להבין את ההבדלים השונים בין החברות מבחינת הרכב התמ"ל, וכמובן להתאים לצרכי התינוק. לעתים לאחר הלידה מתפתחים צרכים שונים כגון רגישות ללקטוז שכמובן מצריכים תמ"ל מיוחד.

 

לסיכום

בחירת חבילת לידה הינה משימה מרגשת במיוחד, המאותת לנו שהתינוק שלנו אוטוטו מגיע. מצד שני אינה משימה פשוטה לביצוע. אך למעשה כל מה שצריך כדי לצלוח אותה הוא לדעת כיצד עורכים סקר שוק מסודר ובעיקר – להתמקד במה שאתם באמת זקוקים לו. בדרך זו הרכישה תהיה חוויה מהנה ומרגשת במיוחד, ללא ספק החוויה שהופכת את הכל למוחשי יותר – בקרוב גם אתם תהיו אבא ואמא! בהצלחה ושיהיה במזל טוב.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו