טיפים להנקת תאומים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הכנה להנקת תאומים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.05.2014

הרצוי והלא צפוי: הנקת תאומים וטיפים למתלבטות  



מאת: יעל כהן יוסלביץ, מדריכת הנקה, מתמחה בהנקת תאומים
 

הכנה להנקת תאומים
אז את קוראת את הכותרת ודי סקפטית? מציעה לך להמשיך עוד כמה שורות. 
את בהריון עם תאומים ואת מתרגשת, עדיין לא סיפרת לכולם. עשיתם סקר עגלות, חדרי ילדים, והזמנתם ציוד מהאחות מאמריקה. המון שאלות, איך הם ייראו, האם יהיו דומים זה לזה? איזה שמות לתת להם?.  אני זוכרת את ההרגשה הזאת. להיות בהריון עם שניים בבטן וללכת אל הלא נודע. המון תהיות, המון פנטזיות מעורבות בחששות... הריון תאומים מאופיין בהרבה התרגשות ראשונית. אצלי זאת הייתה התרגשות כפולה ומכופלת. הרגשתי מבורכת מלמעלה, אך יחד עם זאת, החששות והספקות ליוו אותי לכל אורך ההיריון. איך יסתיים ההיריון? האם הם ייוולדו בזמן? 
 

אז בואי ננסה לענות על כמה שאלות ונראה אם תצליחי לסיים את קריאת המאמר הזה עם תובנה כלשהי ויותר תקווה שזה יצליח:

 

אפשר להניק תאומים? יש נשים שעושות את זה בכלל? 

כן, יש, ותתפלאי, יותר ויותר נשים, מבינות שזה אפשרי, בזכות חומר קריאה ופורומים באינטרנט, קבוצות בפייסבוק שבהן נשים תומכות זו בזו ומעודדות, הן נחשפות לאפשרות הזאת והן מנסות ויש רבות שמצליחות. 
 

אם אני בהריון ראשון ואין לי מושג בהנקה, יש סיכוי שאני אצליח להניק שניים? 

כן, יש בהחלט אפשרות כזאת. לא תמיד יש קשר בין ניסיון קודם ובין לידה ראשונה. נכון, לקבל בבת אחת שני תינוקות לידיים זה בהחלט מאתגר ומרגש בו זמנית. 
אבל ש משמעות לכך שתגיעי לרגעים שלאחר הלידה עם הרבה רצון, מוטיבציה וגם הרבה ידע והבנה, וכך תוכלי אולי לקלוט (רק מעט) מה קורה לך, מה קורה לתינוקות, למה הם מתנהגים כמו שהם מתנהגים ומה צריך בכלל לעשות. 
 

אז מה כדאי לעשות בשלב ההיריון? 

אז ככה. הכי חשוב – לשמור על היריון ארוך ככול האפשר. משקלי לידה טובים ולידה בשבוע מתקדם, משפרים את הסיכויים להצלחה בהנקה, בלי קשר לסוג הלידה. 
לקראת סוף ההיריון כדאי להתכונן קצת להנקה, לקרוא בספרים ובאינטרנט על הנקה ותינוקות, להשתתף במפגש הכנה, להבין איך פועל מנגנון ההנקה, איך תינוקות מתנהגים אחרי לידה כדי שלא תופתעי. לדבר פיזית או וירטואלית עם נשים שמניקות תאומים, לדבר עם אמהות ולשמוע מניסיונן להיפגש עם אשת מקצוע. יש אי ודאות רבה לגבי סוג הלידה ומצב התינוקות לאחר מכן, ולכן כדאי להיות מוכנים מראש.
 

מה יהיה אחרי הלידה, מה עושים בעצם? 

בהתחלה, בשעות שלאחר הלידה, נסי לגשת אל התאומים שלך כמה שיותר מהר. אם את מרותקת למיטה למספר רב של שעות או ימים, בקשי שיביאו אלייך את התינוקות. זאת זכותך המלאה להיות קרובה אל התינוקות שילדת מרגע היוולדם. הקרבה הזאת תחזק אותך ותצית בך את התחושות האמיתיות. 
בימים הראשונים, עם כל הבלבול, העייפות ואולי הכאבים, נסי להיות קשובה לתינוקות ולהבין מה הם רוצים בעצם. בקשי הדרכה -  לבקש עזרה מיועצת ההנקה בבית החולים ולהודיע להם שאת רוצה להניק את התאומים שלך. לא לתת לאנשים להוציא לך את הרוח מהמפרשים. אין ספק שיש בבתי החולים בארץ המון אנשי צוות שכבר מודעים ליתרונות ולאפשרויות והם יתמכו בך וידריכו אותך!! 
 

כבר מן ההתחלה, נסי לתת לכל תינוק את החלב שלך עד כמה שניתן,  מה זאת אומרת?  

החלב הראשוני שלנו- הקולסטרום - הוא חלב עשיר מאוד בנוגדנים ומינרלים, מדובר בזהב טהור וחשוב לתת אותו לתינוקות. 
בקשי שיראו לך איך לגרום לתינוק להיצמד לשד, אחר כך בשלב הבא, תלמדי גם מה לעשות עם שניים. 
ואם זה לא הולך?  אם התינוקות לא מצליחים עדיין להיצמד, בקשי שילמדו אותך איך לתת את חלב האם שלך ללא הנקה ישירה, למשל על ידי כפית או צינורית. בהמשך אפשר לנסות שוב.
 

ואם התינוקות שלי יקבלו בקבוק מסיבה כלשהי? 

זה קורה, הרבה.
ברוב המקרים זה פתיר, אך צריך לשים לב: להאכיל בצורה מדודה, כמויות קטנות, ולאט לאט. זה לא סוף העולם, יש מצבים בלתי נמנעים כשנמצאים בבית חולים, לפעמים האמא בהשגחה רפואית או שהתינוקות הקטנים ישנוניים ולפעמים חלשים וההוראות הרפואיות מחייבות.  
 

רגע... רוב הסיכויים הם שאלד בניתוח קיסרי, מה עושים עם זה? זה לא אבוד מראש? 

בהחלט לא אבוד! יש המון המון נשים שיולדות תאומים ופגים בניתוח ומצליחות לתת להם חלב אם ולהניק. לפעמים בהתחלה יש עיכוב בהגעת החלב אך אחר כך ברוב המקרים זה מסתדר על ידי שאיבה של החלב וסחיטת השד בצורה ידנית. 
 

אז איך יהיה אחרי ניתוח קיסרי?

הדבר תלוי בבית החולים שבו תלדי ובמצב התינוקות, מה שבטוח הוא שאחרי שתתאוששי תוכלי לראות את התינוקות שלך, או ללכת אליהם לתינוקיה או לבקש שיביאו אותם אלייך. אל תתביישי לבקש עזרה ואל תהססי להתעקש ולבקש להיות קרובה לתינוקות שלך. תדאגי שיהיה אתך מישהו בבית החולים שיבוא לעזור לך.
 

ואם אלד פגים? 

ברוב הפגיות בישראל יש הסכמה פה אחד על כך שחלב אם הוא המתאים ביותר והרצוי ביותר להזנת פגים. בפגיה תקבלי הדרכה לשאיבה, ותצטרכי לשאוב חלב בשעות קבועות לאורך כל היממה במשך כל תקופת הפגות. זאת עבודה קשה שמשתלמת. כשמצב הפגים יתייצב, יתנו לך לשים אותם עלייך ועל בן/בת זוגך בטיפול קנגורו. טיפול קנגורו הוא צעד אחד קדימה לעבר ההנקה. אם אין התנגדות רפואית, תוכלו להניח את התינוקות הפגים על גופכם, ואת תוכלי לנסות לשים אותם קרוב לשד ואפילו להניק! 
 

ומה לבן הזוג שלי ולכל זה? 

המצב הרצוי והאידיאלי הוא בן זוג שתומך באמא שרוצה להניק. אם תהיה לך תמיכה מקרוב, את תתחזקי ולא תתייאשי. אחת הדרכים לגרום לזה לקרות זה לשתף אותו בהכנה ללידה והכנה להנקה. שיבין איך הדברים עובדים מבחינה טכנית ומה החשיבות שלהם. הידע הזה יעזור לכם להתמודד עם מצבים מאתגרים אחרי הלידה ולא לחשוב שהכול אבוד. חשוב גם שבן הזוג יבין איך הוא יכול לעזור לך, להביא את התינוקות אלייך, לעזור לך להשיג משאבה אם צריך. לתמוך בך בדרך שבה בחרת. יש המון עבודה אחרי שנולדים תאומים!!
 

ומה לגבי בת זוג? 

כאן היתרון כפול. אם היא תלמד איתך איך עובד מנגנון ההנקה והאמהות, היא תהיה התמיכה הטובה מכל. בת זוג יכולה להיות איתך בחדר ההנקה בבית חולים, היא יכולה להזדהות עם הרגשות שלך. היא יכולה לשים את אחד התינוקות עליה. האושר כאן כפול.
 

ומתי מניקים אותם יחד? האם צריך כרית? 

אפשר להניק אותם יחד כבר בבית החולים אך בד"כ נוח יותר להתחיל בבית. יש כריות ייעודיות להנקת תאומים שמאפשרות לשים את התינוקות על הכרית בנוחות.ייתכן שבהתחלה תזדקקי לעזרה כדי להסתדר בתנוחה הנכונה, אך ברגע שתצלחי לעשות את זה לבד, תרגישי עצמאית ותקבלי שליטה בעניינים. 
 

אז למה להניק תאומים? למה לי כל האתגרים האלה? 

אם להניק או לא, אם להניק בלעדית או רק באופן חלקי, כל אלה הן  החלטות ששמורות לאם עצמה. כפי שתינוק יחיד יכול להרוויח מיתרונות ההנקה והדרך הטבעית כך גם קורה עם תאומים. אפשר להניק הנקה בלעדית, אפשר גם להחליט על מתן בקבוקים ושילובם עם הנקה, אפשר לשאוב ואפשר לתת תמ"ל וחלב אם. כל אחת והצורה הנכונה עבורה. כשמניקים שניים היתרונות הם ענקיים ומוכפלים, לא תצטרכי להתעסק עם בקבוקים וסטריליזציה, לא תצטרכי להוציא הון על תחליפי חלב לשני תינוקות, המזון והחום תמיד יהיו זמינים לכם, ואת תרגישי אמא חזקה ועם המון עוצמה. מומלץ בחום!
 
 
https://www.facebook.com/yael.cohen.j
www.yaelcohenl.co.il 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו