שיטות לזירוז לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שיטות לזירוז לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.07.2010

במרבית הלידות, תהליך הלידה מתפתח בצורה טבעית. עם זאת, לפעמים קיימת סיבה רפואית הדורשת, התערבות לצורך זירוז לידה שהחלה (הופיעו סימני לידה) אך איננה מתפתחת ומתקדמת כמצופה (הצירים הופסקו או לא היו אפקטיביים דיים). הסיבה להחלטה על הזירוז עשויה להיות בגלל שהמשך ההריון עלול להוות סכנה עבור האם ו/או העובר.



מאת: ציפי ברמן קרופרו


שיטות לזירוז לידה

שיטות לזירוז לידה

במרבית הלידות, תהליך הלידה מתפתח בצורה טבעית. עם זאת, לפעמים קיימת סיבה רפואית הדורשת, התערבות לצורך זירוז לידה שהחלה (הופיעו סימני לידה) אך איננה מתפתחת ומתקדמת כמצופה (הצירים הופסקו או לא היו אפקטיביים דיים). הסיבה להחלטה על הזירוז עשויה להיות בגלל שהמשך ההריון עלול להוות סכנה עבור האם ו/או העובר. חשוב לדעת, שההחלטה לבצע זירוז לידה חייבת להתקבל תוך התייעצות והסכמה מלאה של היולדת.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים לזירוז לידה קונבנציונאלי

החומרים, המשמשים לזירוז לידה או אלה שמופרשים על ידי הגוף בתהליך הזירוז עלולים לגרום לתופעות לוואי ולסיבוכים אצל חלק מהנשים. אלה, קשורים לרוב באופן ישיר למינון החומר שניתן ולמידת המהירות שבה הוא נספג לדם. תופעות לוואי אפשריות כוללות שלשול, בחילה, הקאות, כאב ראש, תחושת קוצר נשימה, ירידת לחץ דם, צבירת נוזלים ועוד. זירוז לידה עלול לגרום להתפתחות צירים בעוצמה ובתכיפות גדולים מהרצוי, הגורמים לירידה באספקת החמצן לשליה, דבר העלול להשפיע על קצב לבו של העובר, ולהביא להאטות בקצב הלב. מסיבה זו ומחשש לסיבוכים אפשריים אחרים, מומלץ שהיולדת תהיה תמיד תחת השגחה רפואית וניטור לאחר מתן הזירוז.

שיטות קונבנציונאליות לזירוז לידה

פיטוצין ("פיט"):

ניתן באמצעות עירוי ומהווה חיקוי של הפעילות המכאנית של הרחם על ידי חיקוי סינטטי של הורמון האוקסיטוצין, הגורם להתכווצויות ברחם. הפיטוצין מגיע ישירות לוריד וגורם לצירים מאוד ארוכים וכואבים מבלי לאפשר לאישה, לתינוק ולרחם זמן להתאושש בין ציר לציר. בנוסף, הוא אינו משפיע על האם מבחינה התנהגותית באותו אופן כמו האוקסיטוצין הטבעי, ולכן מרבית הסיכויים שיהיה צורך בשימוש במשככי כאבים (אפידורל וכו'). במידה והגוף אינו בשל עדיין ללדת (אין מחיקה של צוואר הרחם, פתיחה, או צירים), עשוי הפיטוצין להוביל ישירות ללידה קיסרית.

פרוסטגלנדינים (פרפידיל, סרוידיל):

הורמון הקיים ברירית הרחם ובנוזל הזרע. בזמן הלידה הם מרככים את צוואר הרחם ומקדמים את המחיקה והפתיחה. השימוש בפרוסטגלנדין נעשה באמצעות ג'ל, נר או טבליות, שמחדירים לתוך הנרתיק קרוב לצוואר הרחם, כאשר מטרת השימוש בחיקוי המלאכותי הוא לגרום לריכוך של  צוואר הרחם ולהתפתחותם של  צירים.

בלון:

באמצעות החדרת בלון מלא מים וניפוח שלו אל מעבר לצוואר הרחם (הדבר מחייב פתיחה), ניתן להגדיל את נפחו, כך שייווצר לחץ פיזי מתון על צוואר הרחם, אשר יביא לפתיחתו ולהרחבתו ויעודד שחרור פרוסטגלנדינים, שמרככים ומביאים להתחלת פעילות רחמית. החסרונות העיקריים בשיטת הבלון הינן זיהום אפשרי והגבלת התנועה של היולדת.

סטריפינג:

בשיטה זו משתמשים רק כאשר קיימת פתיחה מסוימת של צוואר הרחם, המאפשרת לרופא להכניס אצבע או שתי אצבעות ובתנועות סיבוביות לבצע הפרדה של קרומי השק העוברי מדפנות הרחם.

הפעולה גורמת לשחרור הפרוסטגלנדינים, המביאים להבשלתו של צוואר הרחם ולקידום תהליך הלידה. לאחר הפעולה, הצירים מתחילים בדרך כלל אחרי כ 24-48 שעות. 

פקיעה מלאכותית של קרומי מי השפיר:

פעולה טכנית ופשוטה, הנעשית בחדר לידה וכוללת החדרת מכשיר דמוי מסרגה בעלת קצה מעוגל שבעזרו פוקעים את קרומי השפיר בזמן בדיקה וגינאלית. הפעולה לכשעצמה אינה מכאיבה לא לאם ולא לעובר, אך בדומה לפיטוצין, הצירים נוטים להתחזק באופן פתאומי ולהכאיב במידה רבה יותר, כך שיש סבירות גבוהה להידרש למשככי כאבים.

שיטות טבעיות לזירוז לידה

לפני שפונים לאמצעים קונבנציונאליים לזירוז הלידה, מומלץ לנסות שיטות טבעיות, חלקן ידועות כבר שנים רבות וחלקן חדשות יותר, אך המודעות אליהם הולכת וגדלה:

שהייה במים:

טבילה ושהייה במים פושרים, במקלחת או בג'קוזי, כאשר הזרם מים על הבטן או גב התחתון, הינם יעילים מאוד בהרגעה, המביאה לשחרור והרפיית השרירים – אשר תורמים להאצת התהליך.

הרגעות והרפיית הגוף:

קיימים מצבים בהם איכות הצירים יורדת בגלל הלחץ שבו שרויה האישה ולכן, חשוב לנסות למצוא את הדרך לעודד, להרגיע ולהרפות את הגוף של היולדת. ניתן להיעזר באמצעים כמו מוזיקה, מסג', נרות ריחניים.

הליכה רגלית:

הליכה רגלית ובמיוחד עליה וירידה במדרגות יכולות לסייע בזירוז לידה. עוזרות לביסוס ראשו של העובר בתעלת הלידה.

תנוחות:

תנוחות זקופות ותנועות א-סימטריות מסייעות בזירוז לידה, תנוחת כריעה לרוב מגבירה את הצירים ותנוחת חצי עמידת ברכיים חצי כריעה, יכולה לסייע להאיץ את פתיחת צוואר הרחם.

שינוי מקום וסביבה:

שינוי מקום הלידה או שינוי של האווירה במקום בו הלידה מתרחשת, כמו שינוי התאורה, יציאה של הצוות הרפואי מהחדר על מנת שהיולדת תישאר זמן מה לבדה או רק עם בן זוגה. 

הנעת הגוף:

לפני שהלידה מתחילה הנעת הגוף יכולה לזרז את התקדמות התינוק אל עבר הפתח. ריקודים בכלל ובפרט ריקודי בטן וגם סקס יאיצו את התהליך. חשוב לשים לב לא ליצור תנועות לא סימטריות באגן ולנשום עמוק.

אכילה ושתייה:

פעמים רבות חוסר מזון מביא להפסקת הצירים, לחולשה ואף להתייבשות. מיצים, פירות יבשים, חטיפי אנרגיה ושוקולד יכולים לתרום.

שיטות אלטרנטיביות: שיאצו, דיקור סיני, רפלקסולוגיה ועוד. לחיצות בנקודות מסוימות בגוף מסייעות לזירוז הלידה.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו