איך מכייפים בחופשת לידה – איך נהנים עם ילד בן חודש - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך מכייפים בחופשת לידה – איך נהנים עם ילד בן חודש

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.08.2011

חופשת לידה, יכולה להיות כייפית, אם רק יודעים מה אפשר לעשות עם תינוק בן חודש,  אז רגע לפני שהחופשה תראה לך בלתי נגמרת, ורגע לפני שאת אובדת עצות מה לעשות עם כל כך הרבה זמן - כדי לא להיכנס לדיכאון וכדי שהחופשה  תהייה נחמדה, כמה רעיונות לבילויים בשעות הבוקר.



מאת: יעל סנדלר


איך מכייפים בחופשת לידה – איך נהנים עם ילד בן חודש

חופשת לידה, יכולה להיות כייפית, אם רק יודעים מה אפשר לעשות עם תינוק בן חודש,  אז רגע לפני שהחופשה תראה לך בלתי נגמרת, ורגע לפני שאת אובדת עצות מה לעשות עם כל כך הרבה זמן - כדי לא להיכנס לדיכאון וכדי שהחופשה  תהייה נחמדה, כמה רעיונות לבילויים בשעות הבוקר.


1. חכי לגיל חודש

חכי שהתינוק יגיע לגיל חודש. אל תרוצי החוצה. התינוק יהנה בנתיים מכל דבר חדש, רק תני לו להתחזק, ולך לנוח קצת לאחר הלידה.

 

2. פעילות חינמית בקניונים

יש קניונים המציעים להורים פעילות חינמית בבקרים. יש קניונים שיש בהם חוג קבוע לתינוקות. גם פורטל mamy  מפיק עבור בקרים כאלה של כיף לאמהות ותינווקת ובהם מפגשים ללא תשלום עם מדריכה מוסמכת בתחומים: ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות, בייבי יוגה, בייבי שיר הרצאות ועוד. פרטים תוכלי למצוא כאן או בדקי באתרי הקניונים, מצאי לך חוג שמתאים לשניכם, אותו תוכלי להמשיך גם לאחר חופשת הלידה. בקניונים מתקיימים מדי פעם גם פסטיבלי בייבי שהם עשירים בתוכן, מידע, פעילויות, ייעוצים ושופינג לאמהות לתינוקות.

 

3. מנויי בספארי

הספארי מאפשר מנויי יחיד במחיר סביר מאוד. ילד עד גיל שנתיים נכנס חינם. תוכלי לנסוע בבקרים לטיול במקום, כאשר הספארי כמעט ריק, לטייל בין השבילים בספארי, ליהנות מהחיות ולהרגיש קצת בחוץ לארץ. את המנוי תוכלי לנצל במשך כל השנה, כך שגם את הזחילה הראשונה ילדך יוכל לעשות בין השבילים בספארי, ובימי שבת, אם תתגברי על הצפיפות, תוכלו ליהנות מנסיעה ברכבת הספארי, אמנם הרכבת אינה חינם למנויים, אבל היא עולה סכום סימלי.

כבעלת מנויי, את יכולה לצאת מהספארי אחרי שעה וחצי, תרוויחי התעמלות בהליכה בין שבילי הפארק הגדול, אויר נקי יחסית, ושינויי אוירה.

 

4. מעגלי תמיכה, ואמהות נוספות שגם להן תינוקות בגיל של ילדך

יש נשים שאוהבות להיות לבד, ויש נשים שזקוקות לחברה. כשיש לך ילדים קל מאוד להתחבר לאמהות עם ילדים בגיל דומה. חפשי אמהות בגן השעשועים הקרוב לביתך, כדאי לבדוק קצת לפני שמזמינים הביתה, מי האם והאם כדאי להתחבר איתה. תתחילי במפגשים בגן השעשועים ותראי לאן זה יתפתח. מעגלי תמיכה להורות תוכלי למצוא באתרי האינטרנט ובפייסבוק, אבל גם במידעונים העירוניים. קבוצות הנקה, קבוצות הורות, ועוד ועוד, כולל הורות אחרת, הורות טבעית, אמהות יחידניות ועוד. יש מפגשים בתשלום, יש מפגשים בחינם, כדאי לבדוק מה מתאים לך.

 

5. חנויות מתאימות לביקור בוקר ממושך

מצאי את החנויות המתאימות בהם תוכלי לבקר גם עם עגלה. איקאה למשל, היא חנות מדהימה לבלות בה בוקר שלם. מסלולי ההליכה, נוחים מאוד לעגלות, ובשלב מאוחר יותר כאשר התינוק יתחיל לזחול, אז בכלל תהייה לו שם חגיגה.

יש באיקאה מסעדה נחמדה, כאשר תתעייפי תוכלי לנוח בה ולאכול משהו, האוכל זול יחסית, ותוכלי להנות משעתיים שלוש של שינויי אוירה.

6. בדקי אפשרות לעבודה בבית ולהארכת חופשת הלידה

אם זה מתאים לך – ואת מחליטה להאריך את חופשת הלידה, זה הזמן לחפש עבודה שניתן לעשות דרך הבית. איך עושים זאת? מחפשים עבודות שונות דרך האינטרנט, כמו תרגום עבודות לסטודנטים, הקלדת עבודות גמר, ועוד. תוכלי לתלות מודעות  באוניברסיטאות ובמכללות. יש מגוון עבודות שניתן לעשות בבית, כולל המחשבה על הרעיון לקחת תחת טיפולך תינוק נוסף בן גילו של ילדך. את יכולה בדרך זאת להאריך את חופשת הלידה שלך ללא תשלום, וגם להרוויח קצת כסף בזמן הזה. תוכלי להיעזר גם בפייסבוק, כתבי הודעה אם מישהו ממכריך יכול לעזור לך למצוא עבודה שניתן לעשות בבית, שווה לנסות.

 

7. התעמלות – הבייביסיטר כלול

חוגי התעמלות שונים מציעים שירות שמרטפית לתינוק בזמן שאת מתעמלת. יש גם חדרי כושר שמציעים סידור כזה. כדאי רק לבדוק מי שומר על התינוקות, ושהמקום נראה לך נקי  ושהיחס בו טוב.

 

8. פעילות בוקר על בסיס יומי

יש מקומות רבים שמציעים פעילות בוקר על בסיס יומי, כמו מרכזים שונים לתינוקות, בהם התינוק ייהנה ממוזיקה, ומשינויי אוירה, ואת תוכלי ליהנות מזמן רגוע וקצת מנוחה.

 

9. זה הזמן לחידוש קשרים ישנים עם חברות

חפשי בפייסבוק חברות שלך שילדו לא מזמן – חפשי חברות מתקופות שונות בחייך. הן לא חייבות לגור ליד ביתך, מרחק נסיעה של חצי שעה יכול להוות עניין נחמד, לצאת מהבית לנסוע, לבקר ליהנות ולחזור הבייתה.

 

10. תזמיני אליך חברים ובני משפחה לביקור

הזמנת חברים שוברת את השיגרה, אבל נסי לתאם את הביקור באותו יום בו את מזמינה, ולא מראש. את אף פעם לא יודעת כמה כוחות יהיו לך בעוד יומיים או בעוד שבוע. אם קמת בבוקר עם מרץ, וישנת טוב, תחייגי ותזמיני, אם לא – חכי ליום אחר.

 

חשוב שתזכרי:

1.  כאשר התינוק נרדם – לכי לנוח. המנוחה חשובה לייצור החלב בגופך, וגם לכוחות מחודשים.

מנוחת התינוק היא לא הזמן לנקות את הבית. היא זמן שלך לעצום את העיניים.

2. דאגי לעצמך, כדאי בתקופה שאחרי הלידה לבצע בדיקת דם, ולשקול עם הרופא מתן תוספי תזונה, ויטמינים ברזל על פי הצורך, כדי לחזק את עצמך. 

3. זכרי שהתינוק זקוק לרוגע, הוא יהנה משהייה בבית במקום אחד, הוא לא זקוק להחלפת אווירה. כל דבר בעולם מסקרן אותו. מי שזקוק להחלפת אוירה בדרך כלל הן האמהות. בחרי לך יומיים בשבוע בהם תעשו משהו אחר בשעות הבוקר, כדי שלך יהיה עיניין ולא תרגישי שאת תקועה בבית.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו