חופשת לידה אחרי ניתוח קיסרי - זהה או ארוכה יותר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חופשת לידה אחרי ניתוח קיסרי - זהה או ארוכה יותר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.06.2011

האם יש הבדל בין לידה רגילה לניתוח קיסרי? האם מוצדק שאורך חופשת הלידה תהייה זהה?

בכתבה זו נעלה כמה נקודות למחשבה. נשמח לקבל את תגובותיכן גולשות פורטל mamy



מאת: יעל סנדלר.


חופשת לידה אחרי ניתוח קיסרי - זהה או ארוכה יותר?

האם יש הבדל בין לידה רגילה לניתוח קיסרי?

האם מוצדק שאורך חופשת הלידה תהייה זהה?

בכתבה זו נעלה כמה נקודות למחשבה. נשמח לקבל את תגובותיכן גולשות פורטל mamy, ואני מזמינה את הקוראות לתגובות פעילות. אנא, כתבו בתגובה את סוג הלידה בה ילדתן: לידה רגילה או ניתוח קיסרי ואת תגובתכן.

לידה רגילה - וגינלית

נשים שילדו בלידה רגילה, קלה או קשה מתחלקות לשתי קבוצות: נשים שעברו חווית לידה קלה יחסית ללא התערבות כירורגית, ונשים שעברו חווית לידה טראומטית, הקשורה לחתך שנוצר בהתערבות או בקרע, סיבוכים לאחר הלידה, ועוד.

יש נשים שמרגישות שלאחר לידה קשה הן חוות קושי פיזי ונפשי כמו נשים שעוברות ניתוח, ומרגישות שזמן ההתאוששות שלהן ארוך יותר מאשר נשים שילדו בלידה רגילה.

ניתוח קיסרי

מדובר בניתוח. בפתיחה של הבטן התחתונה, בתפירה בתפרים פנימיים, בסיכות והוצאת סיכות, טיפול יום יומי. במקרה שבו מדובר בניתוח שאינו קשור ללידה, ניתנת לאישה תקופת החלמה, זמן החלמה מניתוח כמקובל בחוק. אך לאחר ניתוח קיסרי, זמן ההחלמה מהניתוח נכלל בחופשת הלידה ולא מקבל התייחסות נפרדת. וזאת למרות שיש בו היבטים שונים של תהליך ההחלמה: החל מקבלת העובדה שעברתי ניתוח. הקושי הפיזי שכרוך בניתוח שבו חתכו את הבטן. הקושי בדימויי הגוף לאחר הניתוח, שלצערי הרב כמעט ולא מדברים עליו. הקושי הפיזי היום יומי, להתכופף להרים דברים, לקום לשכב. קושי פיזי שעד להחלמתו נדרש זמן של כשלושה שבועות. הקושי בטיפול היום יומי בתינוק במצב של החלמה פיזית.

נשים שעברו ניתוח קיסרי מתחלקות לשלוש קבוצות:

בניתוח קיסרי ראשון:

1. נשים שעברו ניתוח קיסרי מוזמן ומתוכנן מראש. למשל במקרה של עובר שלא התהפך.

הניתוח צפוי, הנשים עוברות לרוב הכנה נפשית לקראת הניתוח. הניתוח מתוכנן, התאריך נקבע מראש ויש הכנה נפשית לקראתו. אבל, עדיין למרות ההכנה הנפשית יש קושי פיזי לאחר הניתוח. הקושי הפיזי תלויי בגורמים רבים: בצורת הניתוח. בכוחות הנפשיים של האישה. ביכולת ההתאוששות שלה.

2. נשים שעוברות ניתוח קיסרי לא מתוכנן. בניתוח כזה, ההתאוששות תלוייה מאוד ביכולות של האישה, בצורה בה היא עברה את הניתוח, ביכולת שלה לקבל שינויים. בגמישות שלה. בתכנון הלידה המוקדם ועד כמה הוא השתנה. למשל, אישה שתכננה ללדת בבית ונאלצה לעבור ניתוח קיסרי לא מתוכנן, מצבה הנפשי וקבלת עובדת הניתוח עלולה להיות שונה מאשר אצל אישה שמתכננת ללדת בבית החולים בלידה עם אפידורל בידיעה שאם הלידה תסתבך היא תועבר לניתוח.

בניתוח קייסרי חוזר:

נשים שעברו ניתוח קיסרי בעבר, ועוברות שוב ניתוח קיסרי.

ברוב המקרים הנשים יודעות לקראת מה הן הולכות. הן מוכנות נפשית לניתוח, מודעות להחלמה הצפויה להן. וברוב המקרים הניתוח החוזר יהיה קל יותר מאשר הניתוח הראשון, אם כי הקושי הפיזי עדיין קיים בהחלמה מניתוח.

חופשת לידה

החוק אינו מבדיל בין נשים שעברו לידה רגילה – קלה או קשה, ובין נשים שעברו ניתוח קיסרי.

בכל סוג של לידה האישה מקבלת חופשת לידה זהה.

חשוב לדעת, שכאשר אישה עוברת ניתוח כמו ניתוח קיסרי, למשל ניתוח הוצאת מיומה בפתיחת בטן, היא זכאית לימי חופשה וימי מחלה. 

האם אישה שעברה לידה קשה, או אישה שעברה ניתוח קיסרי זכאיות לדעתכן להארכת חופשת הלידה? האם אישה שעברה ניתוח זכאית להארכת חופשת הלידה?

מדוע  אין הבדל בין חופשת הלידה בין לידה רגילה ללידה בניתוח קיסרי?

כיום, אין הבדל בחופשת הלידה, בגלל שכנראה אנחנו בנויות לעבור לידה ולשכוח אותה, תהליך שמאפשר לנו להתכונן להריון הבא. למרות שכל אישה שתשאל על חווית הלידה שלה, תשמח לספר לך בפרטי פרטים את כל שעבר עליה במהלך הלידה. כנראה שאת הפרטים הנלווים ללידה אנחנו רוצות למהר ולשכוח. תוסיפו לזה את הטיפול והקושי של שעות השינה המעטות בשנה הראשונה לחיי התינוק, עם הצורך להסתגלות, ותקבלו מעט מאוד זמן, שנשאר כדי לנסות לשנות, לכעוס או להשפיע.

מהי חווית הלידה שלכן?

מהי חוויית הלידה שלכן? האם עברתן לידה רגילה או לידה בניתוח קיסרי? האם עברתן לידה קשה שהרגשתן שאת תחילת חופשת הלידה הקדשתם ברובה לצרכים האישיים שלכם, להבראה ולשיקום מצבכן הבריאותי, ותוך כדי כך גם הקדשתן את עצמכן לטיפול בתינוק? האם אתן יכולות לכמת את הזמן – לחשב כמה זמן – הוקדש להבראה שלכן בחופשת הלידה? האם אתן מרגישות שזמן זה הגיע לכן להחלמתכן בנוסף לזמן הקבוע בחוק לחופשת הלידה?

האם עברתן ניתוח קיסרי? האם עברתן ניתוח קיסרי מוזמן וצפויי מראש, או ניתוח קיסרי לא מתוכנן? האם אתן מרגישות שהזמן בו התאוששתן מהניתוח וחזרתן לתיפקוד שווה לזמן בו התאוששו חברותיכן מלידה רגילה?

האם אתן מרגישות שחופשת הלידה השווה לנשים שעברו לידה רגילה ולנשים שעברו ניתוח קיסרי, היא מוצדקת? האם ניתוח קיסרי מצדיק הארכת זמן החופשה? אם התשובה היא חיובית – כמה זמן אתן חושבות שמגיע לנשים שעברו ניתוח קיסרי בנוסף לחופשת הלידה? כמה זמן לקח לכן להתאושש מהניתוח ולהתחיל לתפקד כמו אישה שעברה לידה רגילה קלה יחסית?

מה הניסיון האישי שלכן? מה אתן חושבות? אני מזמינה אתכן להגיב. 

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו