פעילות לאמהות בחופשת לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פעילות לאמהות בחופשת לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.07.2009

 נשים רבות חוות את השהייה הממושכת  בבית בזמן חופשת הלידה כשעמום מתמשך ומייחלות כבר לחזרה לעבודה ולהמשיך בחייהן. אולם חופשת לידה יכולה להיות בילוי מתמשך. זמן למנוחה ולמפגש עם נשים נוספות, שממש כמוך "יצאו מהמטריקס" של קריירה ועושות את צעדיהן הראשונים בתפקיד החדש: אמא.



שירי כבודי-אביב

פעילות לאמהות בחופשת לידה

תשעת חודשי ההריון חלפו עברו להם, גם הלידה על קשייה מאחורייך. החיים השתנו ללא הכר: מאישה נמרצת המבלה את מרבית יומה מחוץ לבית ומתמרנת בין קריירה, תחביבים, חברות, שופינג ובילוי עם בן הזוג הפכת ברגע אחד לאמא, המרוכזת כל כולה בטיפול בתינוקה וכמעט לא יוצאת מהבית. את מוצאת את עצמך מסתובבת סביב הזנב שלך עצמך בבית, נעה בין טיפול ברך הנולד ובעצמך לבין ניקיונות – בישולים-כביסה. נשים רבות חוות את השהייה הממושכת  בבית בזמן חופשת הלידה כשעמום מתמשך ומייחלות כבר לחזרה לעבודה ולהמשיך בחייהן.

 

זה לא חייב להיות כך. חופשת לידה יכולה להיות בילוי מתמשך. זמן למנוחה ולמפגש עם נשים נוספות, שממש כמוך "יצאו מהמטריקס" של קריירה ועושות את צעדיהן הראשונים בתפקיד החדש: אמא.

 

בשנים האחרונות עולים ופורחים מרכזי הורות במיוחד להורים המודרניים, המודעים. מרכזי הורות אלה מציעים שלל סדנאות ופעילויות להורים, המבלים את ימיהם עם הפעוטות בבית. אם את נמצאת כיום בחופשת לידה והתחלת לטפס על הקירות, זכרי שיש אופציה אחרת: את יכולה לצאת מהבית, עם תינוקך (ועם תיק עמוס בכל מה שתזדקקי לו מחוץ לבית) וליהנות מיום גיבוש עצמי, פעילות כיפית עם תינוקך וממפגש עם אנשים שחווים שיגרה כשלך.

לפנייך כמה רעיונות טובים איך להעביר את חופשת הלידה בכיף: 

 

  • מעגלי אמהות

ברחבי הארץ פועלים מעגלי אמהות המונחים על ידי נשות מקצוע מתחומי הייעוץ והפסיכולוגיה. מעגלים אלה מאפשרים לך לצאת מהבית עם תינוקך לבילוי באווירה רגועה ונעימה ולקבלת תמיכה מנשים החוות שיגרה דומה. בנוסף, תוכלי לשאול את כל השאלות שאין לך את מי לשאול בחיי היומיום ולקבל הצעות מרעננות להתנהלות בחייך החדשים. זהו מקום לבוא ולקבל תמיכה והכלה וגם לעשות חברויות חדשות (שייתכן ויתעצמו במהלך ימי גיבוש שתעברו ביחד במסגרת מעגלי אמהות או מחוצה להן) בדרך כלל כל מפגש נסוב סביב סוגיה שמעסיקה אמהות במצבך: שינה של תינוקות, צמיחת שיניים, הנקה, עליה במשקל ועוד. 

 

  • שחייה עם תינוקות

רוב הבריכות המיועדות לפעילות של פעוטות מציעות להתחיל בגיל 3 חודשים, אולם קיימות בריכות המעודדות אמהות לשהות עם תינוקן במים כבר מראשית ימיו. חשוב להבין שהפעילות המוצעת בבריכות לא תהפוך את הרך הנולד לדולפין ולא תלמד אותו לשחות, אולם היא תעניק לשניכם חוויה מדהימה  של מגע‚ קשר‚ תחושה והבעה. היא תיתן לך תירוץ לצאת  מהבית ולהעביר בוקר או אחה"צ בפעילות מרגיעה (שתתיש את תינוקך ותגרום לו לישון עמוק מאוד לאחר מכן). מימיה החמים של בריכת התינוקות יוצרים חוויה דמוית רחם ותינוקות רבים מוצאים בה שקט ועונג רב. מלבד זאת לפעילויות מסוג זה נודעת השפעה מבורכת על ההתפתחות מוטורית והרגשית של הפעוט.

 

  • עיסוי תינוקות

עוד דרך נפלאה ליציאה נעימה מהבית יכולה להיות בחוג ללמוד סודות העיסוי של תינוקך. מדובר למעשה ב"מעגל אמהות" משודרג הנאסף סביב לימוד העיסוי, כך שבפועל תיהני גם עם מפגש קרוב עם אמהות במצבך (והאפשרות להיתמך, להתייעץ וכו') וגם תלמדי לעסות את תינוקך. עיסוי התינוקות תורם תרומה אדירה לקשר שלך עם תינוקך ומעניק לך זמן להיות עמו באינטימיות וברוגע. הצורך של התינוק (וגם שלנו – התינוקות שגדלו) במגע הוא צורך ראשוני. כמו אוכל. כמו שינה. בעיסוי תינוקות תלמדי כיצד אוהב תינוקך שתגעי בו. ממה הוא נהנה ואיך תוכלי להרגיעו. המגע עם תינוקך משחרר בגופך את הורמון האהבה (אוקסיטוצין) הגורם לך ולתינוקך עונג מהקרבה ביניכם.

 

  • בייבי יוגה – בייבי שיאצו

בייבי יוגה היא שיטה שפותחה בעשורים האחרונים בעולם המערבי והיא מציעה להורה לבלות עם ילדו בבילוי המתמקד בתנועה ובמגע. התרגילים לקוחים מהיוגה המסורתית ומתמקדים בעיסוי, מתיחה והגמשת המפרקים של התינוק תוך הקפדה על היציבה של ההורה.  במהלך המפגשים לומדים ההורים לפתח גם את התקשורת הקולית והמילולית עם תינוקם ולפתוח את ליבם להקשבה עמוקה לצרכיו. על פי רוב מועברים קורסים אלה בקבוצות קטנות המאפשרות לכל הורה לקבל התייחסות אישית מהמדריך.

 

  • לתרגל יוגה עם תינוקות

בין אם נהגת לתרגל יוגה לפני הלידה (ואפילו לפני ההריון) ובין אם החלטת שגופך פשוט זקוק לכך דווקא עכשיו – את יכולה לתרגל יוגה גם בחופשת לידה. וזאת, אפילו מבלי להידרש לבייבי-סיטר. מרכזי הורות שונים וגם מרכזים לתרגול יוגה פותחים את שעריהם בפנייך ובפני תינוקך ומציעים לך לתרגל, להימתח ולשם את רצפת האגן בשעה שתינוקך שוכב לצידך. חלק מהתרגילים מתבצעים בשניים ומאפשרים לתינוקך לחזק את גופו, לפתח שיווי משקל וליהנות מפעילות משותפת.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו