חתך חיץ (פרינאום) ודרכים לריפויו - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חתך חיץ (פרינאום) ודרכים לריפויו

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.10.2009

בשנים האחרונות מתרחשת מהפכה של ממש בגישתם של בתי היולדות ביחס לחתך החיץ (הפירנאום). אם בעבר היה החתך הליך שגרתי וידוע מראש, בפרט בלידות ראשונות, הרי שכיום אישה יכולה לבקש שלא ייחתכו אותה, אלא במקרה הצורך ורק בתיאום מראש איתה.



מאת: בת-שיר סולמי


חתך חיץ (פרינאום) ודרכים לריפויו

הימים עוברים וההריון שלך מתקדם. את אולי מרגישה שאינך יכולה לשמוע או לדבר על הלידה המתקרבת אבל תכל'ס זה מה שמעניין אותך. בעוד את יושבת עם חברותייך בגינה הציבורית, או רצה בשארית כוחותיך אחרי הפעוט בן השנתיים, את שמחה להתרענן בשיחות בטלות על דיאטה, מערכות יחסים בעבודה או השופינג האחרון שערכו החברות. אבל ייתכן שזו גם דרך טובה לשמוע מהן כמה רעיונות כיצד לטפל בחתך החיץ, שממנו אולי תצטרכי בקרוב להחלים.

 

חתך החיץ – אפשר גם אחרת

בשנים האחרונות מתרחשת מהפכה של ממש בגישתם של בתי היולדות ביחס לחתך החיץ (הפרנאום). אם בעבר היה החתך הליך שגרתי וידוע מראש, בפרט בלידות ראשונות, הרי שכיום אישה יכולה לבקש שלא ייחתכו אותה, אלא במקרה הצורך ורק בתיאום מראש איתה. שינוי זה קורה במקביל למחקרים הסותרים הנחות יסוד שאבד עליהן הקלח לגבי יתרונותיו של החתך כמונע תהליכים בלתי הפיכים במערכת הרבייה הנשית. גם בקרב היולדות עצמן עולה המודעות לגבי הימנעות מחתך החיץ.

 

מוכנות מראש ומניעה על פני קבלה כמובן מאליו

היום יותר מבעבר נשים שמעוניינות להימנע מחתך יכולות להכין עצמן לפני הלידה. בין השבועות ה34-36 להריון כדאי להתחיל לבצע עיסוי פרינאום לעסות בעזרת שמן (שמן סומסום שהוא עבה במיוחד או שמן שקדים), בתדירות של פעם ביום תוך שמירה על היגיינה גבוהה על מנת להימנע מיצירת זיהום.

גם שימוש ב"אפי נו" (epi no) - מכשיר דמוי בלון, שמוחדר לנרתיק ומשמש כמאמן לידה, ידוע כדרך טובה להגביר את האלסטיות של הפרינאום על מנת להימנע מהחתך במקרים רבים. תנוחת הלידה גם היא משמעותית -  לידה בכריעה או בישיבה נחשבות כמקלות על לידה ללא חתך. היום יש גם פתיחות מצד המסגרות הקונבנציונליות גם לגבי תנוחת היולדת בזמן הלידה, מה שמגביר את כמות הלידות שבהן לא נעשה חתך כדי להוציא את התינוק. אימון הנשימה ולחיצות נכונות יכולים אף הם לתרום ללידה ללא חתך.

 

ההחלמה מהחתך

במידה ולא הייתה ברירה ובוצע חתך במהלך הלידה, ההחלמה ממנו היא שונה מיולדת ליולדת. יש כאלו שכמעט לא ירגישו בחתך ויש נשים שיכולות להעלות חום גבוה כתוצאה מהתפרים או מהקושי בישיבה על המקום.

בדרך-כלל מדובר בתפרים הנמסים מאליהם ואין צורך בהוצאה יזומה. כדאי לשמור על היגיינה של המקום בימים הראשונים, על ידי שטיפות עם מים קרים או פושרים. ייתכן שבימים הראשונים תימצאי את הישיבה על גלגל ים כמיטיבה במיוחד על המצב. במקרה של החמרה כדאי לפנות לרופא משפחה או לצוות בחדר הלידה (גם אחרי שחרור מהמחלקה), במקרים נדירים יותרו התפרים בצורה יזומה על-ידי רופא.

 

על מנת להקל על הכאב ולהאיץ את ההחלמה:

  • הכנת תחבושת הגיינית – פד קפוא ועליו תמיסת מגנזיום סולפט עשוי להקל על הכאב ולשמש גם דרך לשמור על המקום היגייני. אפשר לבקש מהאחות להכין עבורך. ואפשר גם להקפיא בלון לא מנופח אך מלא במים ואחר לעטוף אותו בבד נעים ולהניח באזור לצורך הרגעה.
  • שימוש בצמחי מרפא – חליטת הצמח "תרמיל רועים" וספיגת פדים לצורך שטיפה מקומית תסייע בהיגיינה ובהחלמה. גם שימוש במשחות על בסיס קלנדולה או ארניקה, צמחים הידועים בסגולות המרפא שלהם לאיחוי קרעים ולעידוד רקמות עור חדשות, עשויות להועיל מאוד.
  • תרסיס אלופירסט המכיל אלו-ורה.  אלו-ורה ידועה כבר אלפי שנים בתכונות הבריאותיות שלה, והשתמשו בה בעיקר לטיפול בפצעים, חתכים, כוויות, וגירויים שונים. התרסיס הוא פתרון מצויין שכן לא נדרש מגע או מריחה באזור התפרים. פשוט מרססים.
  • משחות להקלה – משחות על בסיס טבעי אך לא רק שידועות כמועילות: אפיפואם ופרוקטופואם.
  • בכל מקרה כדאי לקחת נשימה עמוקה, ולהתבונן שוב ושוב ברך או הרכה שנולדו כדי לזכור למה עלינו לעבור את כל זה, ולקדם את הכאב בברכה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו