6 דרכים לריפוי הפרינאום לאחר הלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

6 דרכים לריפוי הפרינאום לאחר הלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.10.2016

תינוקך מגיע בקרוב, ורוב הסיכויים שיש לך מגבונים מוכנים, חיתולים בשפע, ומגוון סוגים של קרם החתלה אורגני. את בהחלט מוכנה לטיפול בטוסיק של התינוק. אבל מה עם הישבן שלך? האם את מאורגנת ומוכנה לעזור לעצמך להחלים אחרי הלידה?



מאת: מערכת mamy


6 דרכים לריפוי הפרינאום לאחר הלידה
המצב של הפרינאום לאחר הלידה תלוי בהתפתחות הלידה שהייתה לך. ישנן נשים שלא חוות קריעה, אלא רק נפיחות וחוסר נוחות. נשים אחרות חוות קריעות טבעיות (מקריעות קלות ועד הצורך במספר תפרים) או כאלו שנדרשות לאפיזיוטומיה. 
 
בין אם את חווה אי נוחות קלה, קרע טבעי או אפיזיוטומיה, ישנם מספר דברים אשר יכולים להקל על מצבך ולקדם את הריפוי. 
 
להלן 6 דרכים שיעזרו לך להחלים לאחר הלידה:
 

1. השתמשי בציפורנים/הממליס

 
אם גם את כמו נשים רבות בהריון "זכית" בטחורים, יתכן ואת כבר מצויידת בהממליס. הממליס מסייע  בהקלה של טחורים מציקים בהריון. בנוסף, הוא גם מציע הרגעה לנפיחות לאחר הלידה, לתפרים מכאיבים או מגורים, ולטחורים שיצאו או החריפו עם הלידה. 
נשים רבות מוצאות שהקפאת פדים עם הממליס וההדבקה שלהם בתחתונים נותן להן הקלה עצומה. 
התרופה הצמחית ביחד עם הקירור מכפיל את עוצמת ההרגעה והמרפא.

 

2. ריפוי באמצעות השריה באמבטיה

 
אמבטיית ישיבה בה את יושבת מעל גיגית של מים מאפשרת לך להשרות את הישבן במספר סנטימטרים של מים. אמבטיית ישיבה יכולה לעזור לך להרגיע ולשכך את הנפיחות, התפרים המגורים והטחורים. אמבטיות ישיבה יכולות לעזור לך לזרז את ההחלמה שלאחר הלידה.
 
נשים רבות רוצות להוסיף צמחי מרפא, מלח אנגלי (המכיל מגנזיום, והוא טוב גם עבור התכווצויות וכאבים) ושמנים אתריים לאמבטיות הישיבה שלהן. ישנם הרבה מתכונים באינטרנט וכן מוצרים צמחיים המיועדים לאמבטיות שלאחר הלידה. את גם יכולה לשאול את המיילדת או הרופא שלך אם יש להם המלצות כלשהן.
 

3. השתמשי בשקיות קרח 

 
קומפרסים קרים עוזרים להפחית את הנפיחות הקשורה לקרעים ומפחיתים כאב. אם שפתי איבר המין שלך נפוחות, אך לא מגורות, זה יכול להיות מצב נורמלי ונגרם עקב עודף נוזלים. קרח לא יעזור לנפיחות זו, אבל יכול לעזור לנפיחות הקשורה לקרעים ותפרים. מקומות מסוימים נותנים לאמהות חדשות קומפרסים פרניאליים קרים הארוזים מראש.  פריטים אלה אינם דורשים הקפאה ופעולתן נוצרת כאשר מקפלים אותם לחצי. 
ניתן להרטיב מעט חיתול, מפית או פד ואז להקפיא כך ניתן ליצור לבד קומפרס קר נהדר. 
 

4. עשי את צרכייך בזהירות

 
נשים רבות חרדות לגבי פעולת המעיים הראשונה שלאחר הלידה. לחלקן פעילות זו באמת לא נעימה, ואילו עבור אחרות זה הכל עניין של חרדה. עצירות אחרי הלידה יכולה בהחלט להוסיף לאי נוחות שכבר קיימת.
ישנם רופאים הממליצים על מרככי צואה. אם הרופא שלך ימליץ על זה, נשים רבות יגידו לך להקשיב לו. 
 
פתרון נוסף: לאכול מזון טבעי עשיר בסיבים (בחרי לקבל סיבים מפרות וירקות, ולא מדגנים מעובדים). 
גם אם את חרדה, אל תנסי להימנע משימוש בשירותים בעת הצורך. התאפקות יכולה להחריף את המצב. עבור רוב הנשים, הציפייה גרועה יותר מאשר פשוט ללכת לשירותים. 
 

5. השתמשי במיכל התזה (ספריי)

 
מיכל התזה (בקבוק השפרצה קטן – כזה כמו שהספר משתמש להרטבת השיער), יכול להיות מועיל מאוד בתקופה שלאחר הלידה. ניגוב לאחר מתן שתן או פעולת מעיים צריך להיעשות בזהירות. השימוש במיכל התזה בכדי לרחוץ לפני הניגוב יכול לעשות את הניגוב העדין יותר יעיל. ישנן נשים שיש להם קושי במתן שתן בתקופה שלאחר הלידה. התזת מים חמים, יכול לעזור לנשים מסוימות לרוקן את שלפוחית השתן בצורה טובה יותר, על ידי הטריגר, להרגיע ולשחרר אותה. 
 

6. תני לעצמך שפע של זמן מנוחה

 
הלידה היא משימה גדולה וראויה להרבה מנוחה בכדי להתאושש. הקשיבי לגופך. אם את משתמשת במדרגות לעתים קרובות מדי, הליכה או הרמת דברים גורמת לאי נוחות פרינאלית, הקשיבי לגופך ותנוחי. זוהי באמת החלמה של מספר שבועות, היי עדינה עם עצמך.
בימים ובשבועות הראשונים אמהות צריכות להיות ממוקדות בהאכלה, בקשר עם תינוקן ובמנוחה.
כמה שתנוחי יותר, תתני לגופך יותר הזדמנות להירפא.
 

חידוש הפעילות המינית

 
עם הזמן, כאשר גופך יחל להחלים, הדימום שלאחר הלידה ייפסק והרופא שלך ייתן לך את ה-"אוקיי"... כאשר את חוזרת לפעילות המינית, זכרי להתקדם לאט לאט. מאוד נפוץ לחוות מתיחות, תחושת כאב  או אי נוחות במקום שבו יש קרעים או תפרים אשר נרפאו, בפעמים הראשונות שאת מקיימת יחסי מין.
 
הרבה נשים מניקות ולאחר לידה צריכות יותר סיכה מאשר לפני לידת תינוק בשל יובש בנרתיק. חלק מזה נובע משינויים הורמונליים וחלק בשל ריפוי הרקמות. הקפידי להשתמש בהרבה עזרה בכדי להקל על חוסר נוחות מפני יובש. 
אם את מרגישה שיחסי המין ממש לא נעימים לך, זה בסדר לחכות עוד כמה שבועות, בכדי לאפשר לגוף יותר זמן להחלים. 
אם כבר עבר זמן רב  לאחר הלידה, ואת עדיין חווה אי נוחות, הקפידי לפנות לרופא שלך או אפילו למומחה של אגן הירכיים אם הכאב וחוסר הנוחות מתמשך. רוב הנשים מחלימות מצויין מהלידה, אך יש כמה שצריכות תמיכה נוספת לריפוי.
 
רוב הנשים מחלימות בקלות באזור הפרנאום, בתקופה הראשונית שלאחר הלידה. נשים רבות אינן מדווחות על כאב רב, רק אי נוחות בזמן הריפוי עצמו. הריפוי שמתרחש לאחר הלידה הוא לא משהו שצריך לפחד ממנו, אך עוזר להיות מוכנים למזער את אי הנוחות ולזרז את הריפוי. זה דבר נפלא להיות מוכנה היטב לטוסיק של התינוק, רק אל תשכחי לטפל גם בשלך!  
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו