הריון ולידה- חגיגה הורמונאלית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הריון ולידה- חגיגה הורמונאלית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.07.2009

במהלך תהליך הלידה מתחוללת חגיגה הורמונאלית אשר במהלכה האם והעובר מפרישים הורמונים המשדרים אותות כימיים אשר מגרים את פעילות הרחם ואת התהליכים הטבעיים של הלידה. כמו כן אותם הורמונים אחראים לתחושות האימהיות ולרפלקס היניקה הראשוני של התינוק.



הריון ולידה- חגיגה הורמונאלית

אין דבר טבעי יותר מתהליך ההיריון והלידה, כאשר בתהליך הטבעי תפקוד הורמונאלי תקין משפיע באופן ניכר על התפתחות ההיריון, על מהלך הלידה ואף בהמשך על התפתחותו של התינוק.

האחראים לתפקוד התקין של תהליכי יצירת חיים חדשים הינם האותות ההורמונאליים של המערכת המינית של האישה.

ההשפעה של ההורמונים על ההיריון הלידה:

במהלך תהליך הלידה מתחוללת חגיגה הורמונאלית אשר במהלכה האם והעובר מפרישים הורמונים המשדרים אותות כימיים אשר מגרים את פעילות הרחם ואת התהליכים הטבעיים של הלידה.

כמו כן אותם הורמונים אחראים לתחושות האימהיות ולרפלקס היניקה הראשוני של התינוק.

הורמון אוקסיטוצין או "הורמון האהבה" כפי שנהוג לקרוא לו הינו בעל תפקיד מרכזי בהתכווצות הרחם ואחראי באופן כלל על דפוסי ההתנהגות שלנו כאנשים בוגרים. גוף האישה מתחיל להפריש את ההורמון לקראת סוף ההיריון.

לאורך ההיריון גוף האישה מייצר הורמון נוסף מסוג אנדורפין אשר לו מיוחסות סגולות של שיכוך כאבים, תחושה טובה ורגועה, התכנסות פנימית.

במהלך הלידה מופרש אדרנלין המעורר את הדחף ללחוץ ולפליטה מהירה של התינוק.

ככל שההיריון מתקדם כך גם הפרשת ההורמונים מתגברת ולכן בהרבה מקרים האישה מוצאת עצמה לקראת סוף ההיריון מתעניינת יותר בעניינים פנימיים ורוחניים מאשר בהעשרת האינטלקטואל.

החל משלב הצירים היולדת ועוברה מוצפים בהורמון האהבה אשר נשאר בגופם גם לאחר הלידה – עובדה המסבירה את ה"אהבה ממבט ראשון" כמו כן האם ותינוקה מוצפים באנדורפינים המהווים משכך כאבים טבעי.

בעצם ביום היוולדו של התינוק הוא חווה לראשונה את חווית האהבה, וישנן ראיות המעידות על כך שהדקות הראשונות שלאחר הלידה הינן חשובות יותר – במהלכן התינוק יוצר את הקשר הראשוני עם אימו ותהליך זה משפיע על יכולתו לאהוב בהמשך חייו. כיום אנו עדים בתהליך לידה תקין למגמתיות בהשארת התינוק עם האם במהלך השעות הראשונות שלאחר הלידה ורק לאחר מספר שעות התינוק נלקח לבדיקות הראשוניות.

נעשו מחקרים על  בעלי חיים ממשפחת היונקים אשר הוכיחו מעל לכל ספק את חשיבות השארת התינוק עם האם לאחר הלידה על מנת לבנות קשר נכון בין האם לילדה, הנתונים נכונים חלקית לגבי בני אנוש כיוון שמעבר להיותנו יונקים המושפעים מהורמונים אנחנו מתוחכמים יותר והתנהגותנו מונעת מעוד גורמים מעבר להורמונים אבל כדאי לקחת עובדה זו בחשבון במערכת השיקולים שלנו כשאנו בוחרים את אופן הלידה שלנו.

איך שומרים על מאזן הורמונים תקין ללידה שופעת הורמונים?

במהלך ההיריון:

השאיפה הינה שבמהלך ההיריון הגוף יפריש כמויות יפות של הורמונים, החיים המודרניים די פוגעים ביצירה הטבעית המופלאה של ההורמונים בכך שהם מספקים טכנולוגיות חדישות ובדיקות הנעשות בתכיפות גבוהה, לעיתים אף נעשות אבחנות שגויות אשר משפיעות על השקט הפנימי של ההרה ויוצרות דאגות שווא מיותרות בהחלט, לכן יש לקחת בחשבון עובדה זו בהתנהלות במהלך ההיריון כך שאם ההרה בוחרת להיבדק עליה לשמור על עצמה מדאגת יתר ושמירה על אופטימיות ככל האפשר.

תחושות הפחד והחרדה מהבאות הינן רגשות טבעיים אשר לא אמורות להזיק להפרשת ההורמונים אם הן במידה נכונה, אם הן לא במידה נכונה הן עשויות לשבש ולכן במהלך ההיריון כדאי לשחרר מטענים רגשיים ולזרום עם מצבי הרוח המשתנים, צריך לתת לכל רגש את הביטוי שלו על מנת לשחרר אותו,  בין אם זה שחרור באמצעות בכי, צחוק, שיחה עם אדם קשוב ואם אין אחד כזה זמין או מתאים בסביבה אז לא להתבייש ולפנות לגורם מקצועי (דולה או מיילדת יכולה להתאים).

הרפיה באמצעות "האתה יוגה" – תרגול יוגה במהלך ההיריון יספק לאישה את היכולת להכיר את גופה ולהיות קשובה אליו, תועלות היוגה במהלך ההיריון באות לידי ביטוי בהרפיה, בשליטה בנשימות ובמחשבות ובכך הגוף לומד להפריש הורמונים חיוביים ולנטרל ייצור הורמונים שליליים הנוצרים עקב פחד וחרדה. כמו כן נשים מדווחות על השפעת היוגה לאחר הלידה בעייפות מופחתת.

במהלך הלידה ולאחריה:

להבטחת הפרשה יעילה של ההורמונים קיימת חשיבות גבוהה בשמירה על פרטיות היולדת ושמירה על סביבה רגועה מאחר ומדובר בחוויה אינטימית ופרטית ביותר: הימנעות מתאורה חזקה מדי, שאלות מיותרות ופטפטת שתסיח את דעתה של היולדת.

יש נשים הזקוקות לתמיכה ונעזרות במיילדת אימהית או דולה. חייב להיות אדם שנוכחותו לא תפריע לפרטיות ולא יגרום למעצורים.

ניתן להבעיר שמנים ארומאטיים המתאימים להרגעה במהלך הלידה כגון: לבנדר, מרווה, מרושתת. גם מוסיקה נעימה יכולה לסייע ולהרגיע. כל דבר שיכול להרגיע את היולדת יכול להתאים.

כדי לחזק את הקשר הראשוני בין האם לתינוק לאחר הלידה מאפשרים לאם ולתינוקה התייחדות אינטימית ורק בהדרגה האב מתקרב לאחר שצפה בהתרגשות מהצד בהתייחדות הראשונית של האם עם תינוקם.

 

הריונית יקרה - מאחלים לך חגיגה הורמונאלית ואהבה שופעת!

 

המאמר באדיבות אתר מכונות קפה ואתר קולנוע ביתי




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו