כדור פיזיו – תומך הריון, לידה ואמהות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כדור פיזיו – תומך הריון, לידה ואמהות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.01.2009

אם את נמצאת בשלבים מתקדמים של הריונך ואת מבקשת להיעזר במשהו לצורך הקלה על מיחושים שונים, אם את רגע לפני לידה ושוקלת עם מה כדאי להגיע לחדר הלידה, אם את כבר אם ומחפשת דרך להקל על ילדך הסובל מגזים או מתקשה להירדם – התשובה לכל אלה היא פשוטה, ומפתיעה בפשטותה: כדור פיזיו.



מאת: רוני כצמן
כדור פיזיו – תומך הריון, לידה ואמהות

כדור פיזיו – מוצר רב שימושי לשנים ארוכות

ראשית נקדים ונאמר כי את כדור הפיזיו ניתן לרכוש בשני גדלים: קטן - 65 ס"מ (לקוטר), גדול – 75 ס"מ (לקוטר). כדאי לנסות לשבת עליו לפני השימוש ולהרגיש איזה מהם נוח לך יותר. (רמז: אם את נמוכה וקטנה עדיף שתלכי על הקטן. ואם את ארוכת רגליים – יהיה לך נוח יותר עם הגדול). הרכישה הזו, המסתכמת בכ-100 שקלים לכל היותר תתברר עד מהרה כהשקעת השנה, וזאת בגלל הרב שימושיות של הכדור והיותו תורם, מקל ומסייע בכל השלבים: מסוף ההריון ועד הרבה אחרי הלידה. תוכלו לרכוש בחנויות ספורט, חנויות המתמחות במוצרים להריון וכן בחנות האינטרנט mamyshops בקישור הבא: כדור פיזיו.

 

כדור הפיזיו בסוף ההריון

את עייפה, כבדה והירכיים כואבות לך. האגן, הגב התחתון ומה לא בעצם? אין כמו כדור הפיזיו כדי לצור תנועתיות בגוף שכבר מתקשה לנוע. אז איך עושים זאת? פשוט ביותר:

1. נפחי את הכדור שיהיה עגול, אך לא מנופח מדי. השאירי מעט מקום לאוויר שבו להידחס.

2. שבי על הכדור ותני לגופך להרפות לתוכו. אל תדאגי הוא ישא את משקלך בגאון.

3. הניעי את האגן בעדינות מצד לצד וגם קדימה ואחורה. תנועה עדינה ורכה של מפרקי האגן משחררת מאוד את העומס היושב עליו בחודשי ההריון המתקדמים.

4. צרי עיגולים קטנים שהולכים וגדלים תוך כדי ישיבה על הכדור.

5. הקלה על כאבי גב תחתון – שבי על הכדור והחליקי באיטיות מטה לכיוון הברכיים, כך שהגב התחתון שלך ואחר כך כל הגב כולו נפרס על הכדור. הרפי ידיי לצדדים ואפשרי לגב ליהנות מהקשת התומכת שיוצר עבורו הכדור. תנוחה זו מעודדת תמיכה לגב התחתון ומסייעת לבית החזה להיפתח. משחרר מאוד.

5. שבי על השטיח עם האגן על העקבים וחבקי בזרועותיך את הכדור. הניחי לבטן להישען ברכות על כדור הפיזיו ולקבל את תמיכתו. זוהי תנוחת הרפיה מאוד יעילה.

לקראת סוף ההריון, כשכבר בשום מקום לא נוח לך – הישיבה על כדור הפיזיו, כשבאים אליך אורחים למשל, או כשאת בוהה בטלוויזיה יכולה להקל מאוד על הכאבים ולהעביר לך את הזמן בכייף.

 

כדור פיזיו בלידה

אם את מאותן נשים החפצות בלידה טבעית ככל שניתן – הרי שכדור הפיזיו הוא פריט חובה בציוד שאת מביאה עימך לחדר הלידה. כאשר הצירים מתחזקים ותכיפותם גוברת, חשוב מאוד לשמור על תנועתיות של האגן. זה מקל על הכאב בצורה משמעותית, עוזר לעובר לרדת אל עבר פתח היציאה ותורם תרומה מכרעת להתקדמות הילדה. אם את קשובה לגוף שלך ודאי תבחיני שהגוף ממש מבקש את זה. אישה שהיא תנועתית תוך כדי לידה עוזרת בכך לתינוקה לרדת בכוחות עצמו אל הפתח וממעיטה את הצורך להיעזר בכוחות חיצוניים: מיילדת, רופאים ומשככי כאבים. כדור הפיזיו יכול להיות לעזר רב גם בהפוגות שבין הצירים. כמו בתקופת ההריון, גם כאן – תוכלי לשבת על המיטה בתנוחת עובר (אגן על העקבים) ולחבק את כדור הפיזיו כדי להרפות, לנוח ולאגור כוחות לקראת שרשרת הצירים הבאה...

 

כדור הפיזיו תומך באמהות טריות:

שימי לב – גם בתקופה מרגשת, מלחיצה ורווית היסוסים זו – כדור הפיזיו נחלץ לעזרתך. לא. הוא עדיין לא סיים את תפקידו: עתה הוא פה כדי לשרת אותך ואת תינוקך כאחד: אחרי הלידה שב הגוף אט אט אל מידותיו הטבעיות. תזוזת העצמות, איזון ההורמונים וכל השינויים הפיזיים הללו, המתרחשים לאחר הלידה, נחווים לא אחת בצורת כאב או תשישות. כמו בתקופה שלפני הלידה – את מוזמנת להישען על כדור הפיזיו, להניע את האגן, לפתוח ולהקל על מפרקי הירך. אפשרי לעצמך להתפרש עליו וליהנות מתמיכתו הבלתי מסוייגת. ייתרונו הבולט של הכדור נובע גם מהעובדה שניתן לקחת אותו מהבית לכל מקום שאליו יוצאים. הלכתם לארוחת שבת אצל חמתך? התפנקתם בסופשבוע באחד הצימרים בצפון? נסעתם לנופש בחו"ל? הוציאי את האוויר מהכדור והכניסי אל התיק. ברגע האמת את תברכי על ההחלטה.

 

המרגיע האולטימטיבי לתינוק לא רגוע

כאשר תינוקך אינו רגוע, סובל מגזים או מתקשה להירדם – אין כמו כדור הפיזיו כדי להרגיעו. פשוט שבי עם תינוקך על הכדור וצרי עם הרגלים תנועות קטנות. מהר מאוד תגלי שתינוקך עוצר את בכיו ומרפה וברוב המקרים גם – שוקע בשינה. אם תינוקך סובל מגזים – התנוחה המומלצת היא להחזיקו עם הבטן לכיוון הרצפה כאשר כף ידך תומכת בבטנו. תנוחה מרגיעה זו בשילוב הניעות העדינות על כדור הפיזיו עוזרים מאוד לגזים לצאת. בכלל, תנועותיו המערסלות של כדור הפיזיו מזכירות לתינוקך את השהייה במים החמימים של הרחם ועוזרות לו להירגע. כדור הפיזיו עוזר במצבים שכאלה גם לך – במקום שתעמדי ותעייפי את הרגליים והגב, את יכולה לשבת על הכדור ולהפעיל הרבה פחות מאמץ. אפשר בהחלט גם להניק את התינוק תוך כדי ישיבה על הכדור.  

ודבר אחרון – כמעט בכל משחקיה לפעוטות תמצאי כדור פיזיו. הסיבה לכך פשוטה: פעוטות וילדים כאחד מתים על המשחק עם הכדור הגדול הזה. זה לא רק בגלל הכייף, מסתבר כי פעילות עם כדור הפיזיו תורמת מאוד להתפתחות הפיזית-מוטורית של הפעוט. ממש כמו לגדולים, מאפשר הכדור תנועה עדינה של המפרקים ויצירת תיאום בין איבריו.

 

לסיכום:

כדור הפיזיו יכול להיות ידידה הטוב ביותר של האישה ההרה, היולדת והאם הטרייה. הוא מאפשר להרפות ולהקל על כאב, לפתוח מפרקים ולשמור על התנועתיות של הגוף במהלך תקופה סוערת זו של שינויים פיזיים. גם כאשר ילדך יגדל ושניכם לא תידרשו עוד לכדור הפיזיו – תגלי שהכדור הוא אחד הצעצועים הכי אהובים עליו. 

 

המאמר בשיתוף הלן דורון – לימודי אנגלית לילדים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו