לידה מוקדמת: האם רק סיבוך מיילדותי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לידה מוקדמת: האם רק סיבוך מיילדותי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.06.2013

ממחקר חדש במרכז הרפואי סורוקה ובאוניברסיטת בן־גוריון עולה שנשים שילדו בלידה מוקדמת נמצאו בסיכון מוגבר לפתח סיבוכים לבביים במעקב של יותר מעשור.



לידה מוקדמת: האם רק סיבוך מיילדותי?

מחקר חדש שבוצע על־ידי חוקרים מהחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה במעקב של 10 שנים ויותר, מראה שלידה מוקדמת מהווה גורם סיכון לתחלואה קרדיו־וסקולרית לאם.
את המחקר ביצע צוות רופאים מהחטיבה למיילדות וגינקולוגיה ובראשם ד"ר רועי קסוס, ד"ר גלי פריאנטה ופרופ' אייל שיינר בשיתוף עם פרופ' אילנה שהם-ורדי מהמחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת בן־גוריון.
המחקר הוצג בכנס המרכזי לרפואת אם־עובר בסן־פרנסיסקו והתקבל החודש לפרסום בעיתון מוביל במיילדות וגינקולוגיה-
american journal of obstetrics and gynecology.

 

הריון תקין נמשך כ־40 שבועות. מועד לידה בשבועות 42-37 מוגדר תקין ולידה לפני שבוע 37 מוגדרת כלידה מוקדמת. שיעור הלידות המוקדמות עולה עם השנים ונע בין 7% ל־10% מהלידות.
לידה מוקדמת כרוכה בסיבוכים ניכרים ליילוד וככל שהלידה מוקדמת יותר, סיבוכי הפגות
המידיים חמורים יותר. הגורמים ללידה מוקדמת מגוונים וכוללים זיהום ודלקת תוך־רחמית, הפרעה בכלי הדם, הפרעות בצוואר הרחם והתרחבות יתר של הרחם שמושפע מגורמי סיכון כמו למשל עישון.

 

המחקר הנוכחי בדק האם קיים קשר בין לידה מוקדמת לבין סיבוכים קרדיו־וסקולריים ארוכי טווח לאם ועקב בשנים 1998-1988 במשך של יותר מעשור, אחר כ־6000 נשים שילדו בלידה מוקדמת בהשוואה לקבוצת ביקורת של יותר מ -  40000 נשים  שילדו במועד תקין.

החוקרים עקבו אחרי אשפוזים על רקע סיבוכי לב וכלי דם, וחילקו אותם לקטגוריות שכללו סיבוכים קשים, אירועים קלים, פעולות חודרניות ואף תמותה. להפתעתם התגלה כי נשים שעברו לידה מוקדמת היו בסיכון מובהק לכל התחלואות הלבביות שנבחנו ונמצא אף קשר חזק בין נשים שעברו כמה לידות מוקדמות לבין עלייה בסיבוכים.
לאורך מעקב של עשור ויותר,  היה הסיכון לסיבוכים גבוה פי 1.5 אם היולדת ילדה בלידה מוקדמת, ו־5.1% מהנשים שילדו בלידה מוקדמת אושפזו עקב בעיות לבביות לעומת 3.5% מקבוצת הביקורת.
הקשר נמצא מובהק במבחנים סטטיסטיים גם לאחר שנוטרלו גורמי סיכון אחרים לסיבוכים שכאלה כמו רעלת הריונית, השמנת יתר וסוכרת הריונית.

פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת יולדות ד', ויו"ר ועדת ההתמחות של בית החולים סורוקה מסכם: "המחקר המפתיע הראה שלידה מוקדמת איננה סיבוך מיילדותי בלבד אלא להיפך: לנשים אלה סיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם לאורך מעקב של עשור לפחות.
תוצאות המחקר מדגישות את העובדה שלא ניתן לנתק את ההריון מיתר חייה של האישה. ידוע כבר מזמן שישנם סיבוכי הריון בעלי משמעות להמשך החיים כמו יתר לחץ דם הריוני וסוכרת הריונית. איגוד הקרדיולוגים האמריקאים ממליץ על בדיקת היסטוריה לגבי סיבוכים אלה כחלק מהערכה ראשונית לסיכון לבבי. לפי תוצאות המחקר נראה שכדאי לשאול גם לגבי היסטוריה של לידות מוקדמות".




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו