לידות בית - למה משרד הבריאות לא משנה נהלים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לידות בית - למה משרד הבריאות לא משנה נהלים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.06.2017
שוב התנהלות חלמאית..... ושוב לידה ביתית שמסתבכת ומסתיימת במות הולד. מה עוד צריך לקרות כדי להביא לשינוי ?!?!


מאת: עורכי  הדין  ורד  כהן  ורענן  בר – און, ממשרד  בר – און כהן עורכי – דין

לידות בית - למה משרד הבריאות לא משנה נהלים?
במאמצים מרובים הצלחנו להביא את משרד הבריאות להחמיר את ההנחיות ללידת בית, ועדיין אין מצליח משרד הבריאות להוציא לפועל את השינוי.
 
בעבר פנינו אל שר הבריאות, יעקב ליצמן, בענין התופעה, לפיה נשים רבות מעדיפות ללדת בלידת בית, ולא במסגרת בית חולים, הערוך למתן טיפול רפואי מתאים באמצעות מכשור רפואי מתקדם. המכשור בבית חולים מפחית, לאין ערוך, את מקרי הסיבוכים כתוצאה מלידה.
 
על פי הפירסומים,  מאות  נשים  בישראל  יולדות  בבית  מידי  שנה .
 
אומנם, במרבית המקרים לידות הבית מסתיימות בהצלחה, ועדיין הסיכון קיים, וחדשות לבקרים מתפרסמים מקרים של לידות ביתיות שהסתבכו, ואף הסתיימו באסון.
 
כך למשל, הצבענו על מקרה של אישה, אשר שתי הלידות הקודמות שלה הסתיימו בניתוחים קיסריים, ולידת הבית הסתיימה כאשר היילוד נולד ללא נשימה, ליולדת נגרם דימום רב והם נשלחו בדחיפות לבית החולים. ומקרה נוסף - בו הסתיימה לידת בית, שהתקיימה ללא פיקוח רפואי וללא מכשור מתאים, בכך שהתינוקת הגיעה במצב של מצוקה נשימתית קשה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, ועלה החשש לנזק מוחי.
 
על  פי  הפירסומים ,  תמותת  נשים  בלידה  ביתית  נעה  בין  0.5%  ל- 2% ,  וכך  גם  לענין תמותת  תינוקות  (לא  כולל  פגיעות  אחרות  ביולדת / ביילוד) .
 
כך, פנינו לשר הבריאות ליצמן בבקשה להחמיר את ההנחיות לענין לידות הבית בישראל תוך הכרה בזכותה של האישה ללדת בבית, כחלק מזכויות היסוד שלה, והחופש של האישה לבחור היכן ללדת, ואף תוך התחשבות בחופש העיסוק של ציבור המיילדות.
 
עמדתנו התקבלה ! שר הבריאות הודיע למשרדנו, בכתב, כי בהמשך לפניותינו אליו – תוחמרנה ההוראות בנושא לידות הבית, ואף יונפק חוזר מתאים, המפרט את הדרישות המחמירות לשם לידה בטוחה בבית היולדת.
 
על פי החוזר המחמיר - רק מיילדת הרשומה בפנקס המיילדות, ורופא מומחה ביילוד ורפואת נשים, בעלי ההכשרה שנקבעה, יכולים לערוך לידת בית, וכן נקבעו שלל דרישות לעריכת ביטוח אחריות מקצועית, קבוצת הנשים שניתן ליילד בבית, המצבים בהם תותר לידת בית, גיל היולדת, מצג העובר, מצב בריאותה של היולדת,  רשימת מכשור וציוד הכרחיים ללידה בבית היולדת ועוד.
 
כך, עלה בידי משרדנו להביא ל"פתיחתו מחדש" של החוזר משנת 2011, והוצא חוזר חדש, מחמיר, על מנת שבאמצעותו ניתן יהא להקטין את אחוזי הסיכון הטמון בלידות ביתיות.
 
אלא שמאז – לא עלה בידי משרד הבריאות לסיים את המלאכה.
 
החוזר המחמיר שהוכן הועבר למועצת המיילדות והגניקולוגיה, שהחליטה שלא לאשר את הנחיות משרד הבריאות ללידות בית, בטענה שהן מחמירות מידי. כך, החליטה מועצת המיילדות והגניקולוגיה להחזיר את ההנחיות למשרד הבריאות, על מנת שיקל את הדרישות הכלולות בהן.
 
כך, משרד הבריאות, אשר בעקבות פנייתנו גיבש סוף סוף הנחיות מתאימות שתהפוכנה את לידות הבית לבטוחות יותר – הוכנע על ידי מועצת המיילדות והגניקולוגיה וגנז את חוזר המנכ"ל המחמיר.
 
בעוד החוזר המחמיר, שהוכן על מנת להגן על היולדות בבית ופרי בטנן – מעלה אבק, שוב הסתיימה לידה ביתית באסון – מות העובר.
 
למותר לציין, כי הלידה הביתית שהסתיימה באסון – לא בוצעה בהתאם להנחיות המחמירות אשר התגבשו במשרד הבריאות, ולא בוצעה בהתאם לנהלים ה"תקועים" בין משרד הבריאות לבין מועצת המיילדות והגניקולוגיה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו