מדוע מענישים את הבוחרות ללדת מחוץ לבית החולים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מדוע מענישים את הבוחרות ללדת מחוץ לבית החולים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.08.2011

בשנים האחרונות הוגשו מספר הצעות חוק המבקשות לבטל את הדרישה לאשפוז לאחר לידה שהתבצעה בבית, כתנאי לקבלת מענק הלידה,  כדי שגם נשים היולדות בביתן יהיו זכאיות לו.



מאת: הדר מסלטון


מדוע מענישים את הבוחרות ללדת מחוץ לבית החולים?

"מדוע מענישים את הבוחרות ללדת מחוץ לבית החולים בכספן שלהן, דמי הביטוח ששילמו כל חייהן, על כך שבחירתן הייתה חוקית אך פחות מקובלת?"

כך אמרה המשפטנית דר' אומי לייסנר אשר עבודת הדוקטוראט שלה עוסקת במענקים סביב הלידה, וטענה שמניעת מימון לידת הבית מונעת מנשים מעוטות יכולת לבחור באפשרות זו גם אם היא המועדפת והרצויה עבורן.

 

בשנים האחרונות הוגשו מספר הצעות חוק המבקשות לבטל את הדרישה לאשפוז לאחר לידה שהתבצעה בבית, כתנאי לקבלת מענק הלידה,  כדי שגם נשים היולדות בביתן יהיו זכאיות לו. בישראל מתבצעות מאות לידות בית מתוכננות בשנה. מחקר חלוץ על תוצאות של לידות בית מתוכננות בישראל בין השנים 2003-2007 הראה כי בחירה נכונה של יולדות בסיכון נמוך מאפשרת לידות בית ברמת בטיחות טובה‏.

בפועל, כאשר אישה אינה יולדת בבית החולים‏‏, עליה להגיע לשם עם תינוקה לבדיקה, אם ברצונה להיות זכאית למענק לידה מביטוח לאומי.לחילופין, היא יכולה להזמין רופא ילדים הביתה לאחר הלידה שיבדוק את בריאות התינוק. במקרה שהיולדת בוחרת להגיע לבית החולים, היא תקבל את מענק הלידה, ובנוסף בית החולים יקבל את מלוא סכום ההשתתפות בעלות הלידה (8029 ₪ מביטוח לאומי) על אף שהלידה לא התבצעה בבית החולים.

בפברואר 2010 הודיע הביטוח הלאומי כי בכוונתו להביא לשינוי החוק ולאפשר גם ליולדות שילדו בלידת בית לקבל מענק לידה, גם ללא אשפוז בבית חולים.

אחת הסוגיות תהיה אפלייתן של יולדות הבית בכל הנוגע למענק הלידה. החוק קובע כי תשלום מענק האשפוז בסך 8,029 שקל (המוענק לבית החולים) ומענק הלידה, שנקבע על פי מיקום הילד במשפחה ונע בין 470 ל-1,489 שקל, מותנה בהזדקקות היולדת לאשפוז הקשור ללידה. לפיכך, מי שיולדת בבית לא מקבלת מענק לידה, אלא אם הגיעה תוך 24 שעות לבית החולים, והתאשפזה ל-12 שעות לפחות ואז המוסד לביטוח לאומי יראה בה כמי שהזדקקה לאשפוז הקשור ללידה. אם היולדת לא הגיעה לבית החולים בטווח השעות הקבוע בחוק, או אם עזבה אותו לפני תום 12 השעות - היא לא תקבל את מענק הלידה, ודמי האשפוז אף יחולו עליה. כך או כך - הוצאות לידת הבית יחולו עליה והמדינה לא תעניק לה החזר כספי בגינן. 

ב7.9 יתקיים בג"צ בנושא ביטוח מיילדות הבית ופגיעה בחופש העיסוק וכן פגיעה בחופש הבחירה של היולדות עקב מניעת מענק הלידה של יולדות הבית. את הבג"צ הגישה מיילדת הבית שיין ברגנר שבחמש השנים האחרונות מנהלת "דיאלוג" חד צדדי עם משרד הבריאות והביטוח הלאומי שלדבריה מתעלמים ואו קובעים פגישות ולא מגיעים מבלי להודיע. היא טוענת ליחס מכפיר שנאלצו לשנותו עם הבג"צ. בעצת עורכי הדין שלה שומרת בשלב זה על פרופיל נמוך מתוך מחשבה שהצדק ברור ושאין רצון לעורר אנשים שלא מבינים. במקביל הוגשו שתי תביעות של יולדות האחת של דר' אומי לייטנר שנדחתה בדיון ראשון והגישה ערעור והשנייה של גלית גור-העיני שהדיון השלישי בעניינה התקיים בבית הדין לעבודה בת"א ב17.7 ועל פי המלצת השופט הוצע לה להצטרף לבג"צ.
התנועה:" נשים קוראות ללדת למען חופש בחירה בלידה" חזרה לפעול. בראש התנועה עומדת נירית שפירא, שנבחרה ב2007 כאחת הנשים המובילות שינוי בישראלהפורום בפייסבוק עומד מעל ל- 600 מצטרפים לאחר חודשיים של התעוררות. "נשים קוראות ללדת למען חופש בחירה בלידה" היא תנועה חברתית הפועלת מאז מרץ 2001, בעקבות תחושה כללית של חוסר שביעות רצון מיחסה של מערכת החברה. בדיון האחרון בבית הדין לעבודה נכחו 30 איש והוחלט להירתם מחדש למאבק למען חופש הבחירה ולעמוד על זכותנו לבחור היכן ללדת, עם מי ללדת ואיזו קבלת פנים יקבל התינוק שלנו...
ועדה לקידום מעמד האשה דנה בנושא לפני כשנתיים והמליצה לשנות את המדיניות אולם מאז דבר לא השתנה באופן רשמי.

מתוך הזמנה לדיון שלישי בעניין תביעתה של גלית גור-העיני כנגד הביטוח הלאומי בנושא מענק לידה: "המדינה" על פי עמדתם של התומכים בחופש בחירה בלידה, "יכולה להמליץ אך לא לשלול זכויות. מניעת הכספים מלהגיע לידי היולדות ועוד יתרה מכך הדרישה שיולדות ותינוקות בני יומם, יגיעו לבתי חולים וישבו 12 שעות במסדרון לאחר לידת בית על מנת לזכות במענק לידה, אין לה כלום עם דאגה אמיתית לבריאות היולדת והילוד אלא פטרוניות לשמה, שאין לה מקום בישראל של שנת 2010. תקנה זו נובעת מרצונם של בתי החולים לשלשל לכיסם את דמי הלידה על סך כ8000 ₪. סכום שצריך מן הסתם להגיע ליולדות ולהבטיח את יכולתן לממן ליווי מקצועי ללידה וכן בדיקת רופא ילדים לאחריה (במידת רצון וצורך)."

ובינתיים במדינות אחרות, אשה שיולדת בבית מקבלת מענק לידה עבור ילדיה כי לא באמת מתעניינים במקום הלידה שלה.   הטיעון כי מענק הלידה נמנע מיולדות הבית כדי להגן עליהן הוא שערורייתי, לא מכבד את בחירתן ומתוך אותה "דאגה" דורשים מהם להתייצב לאחר הלידה בבית החולים לפחות ל12 שעות (ילוד אחרי הלידה ויולדת טרייה נחשפים לזיהומים במסדרון...) ורק אח"כ יהיו זכאים למענק הלידה ולרישום מסודר (בעוד בית החולים יזכה בדמי האישפוז שמעל 8000 ₪.
ההתנהלות פטרונית ויושבת שוב על פחד ("מבוסס" אנקדוטות, ולא מחקר).




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו