לידה של תינוק גדול - האם היא כואבת יותר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לידה של תינוק גדול - האם היא כואבת יותר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.11.2016

אמרו לך שהערכת המשקל של העובר שלך גבוהה ויהיה לך תינוק גדול? אל תיבהלי, קראי 5 סיבות מדוע לידה של תינוק גדול לא כואבת יותר מלידה של תינוק "רגיל".



צוות mamy


לידה של תינוק גדול - האם היא כואבת יותר?
השנה ילדתי את התינוק השלישי שלי. אחרי שעה וחצי של צירים... הלידה המהירה לא הייתה הפתעה עבורי. חוויתי זאת בעבר עם התינוק השני שלי. מה שהיה הפתעה עבורי זה משקל התינוק. לאחר שילדתי את התינוקות הקודמים שלי במשקלים של 3.5 ק"ג ו- 3.2 ק"ג , הייתי קצת בשוק כשראיתי את המספר על המשקל שכתב 4.5 ק"ג !!! אני ילדתי תינוק גדול.
כשאת אומרת למישהו שילדת תינוק גדול מהממוצע, את בטח יודעת מה תהיה התגובה פחות או יותר. יש את המבטים הכואבים האלה... קריאות של "אאוץ', ושאלות אישיות כמו "הכל עדיין עובד שם למטה?" אנשים לא מאמינים לך כשאת אומרת שזה לא כאב יותר מלידה רגילה. באמת - זה לא!
 
הנה הסיבות למה לידה של תינוק גדול לא באמת כואבת יותר:

1. הבורות היא ברכה

היום בכל בדיקות ההיריון יבצעו לך הערכת משקל ויגידו לך שאת נושאת ברחמך תינוק גדול, ברוב המקרים הנשים יוצאות מהבדיקה כשהן מלאות בחששות מההיפופותם הקטן שהן מגדלות בבטן.
בסוף הן מופתעות כשהתינוק יוצא במשקל תקין ולמה זה? כי זו הערכה, והערכה היא ניחוש לכל דבר. אז בנות במקום להתרכז באיזה משקל התינוק יצא תתרכזו ותלמדו על אפשרויות ללידה טבעית וחיובית.
 

2. תינוקות באים בכל הצורות והגדלים 

תינוק גדול לא בהכרח אומר ראש גדול - או אפילו גוף גדול! תינוקות גדולים יכולים להיות ארוכים ורזים ותינוקות קטנים יכולים להיות עם ראשים גדולים. נשים רבות אמרו שהן צריכות ללדת מוקדם, כי התינוק שלהם עלול להיות גדול מדי ולא יוכל לצאת.
צריך להבין שבשבועות האחרונים של ההריון, התינוק שלך עולה במשקל בצורה של שומן, אשר מסייע לשמור על חום גופו לאחר לידתו. העלייה במשקל הממוצעת בכל שבוע בטרימסטר האחרון היא 230 גרם!
חשוב לזכור שהשומן שמתפתח לא גורם לילד להאריך את העצמות או להגדיל את הגולגולת אז את יכולה להיות רגועה. תינוקות גדולים צריכים את הזמן הזה להתפתח לקראת העולם שבחוץ.
 

3. השינוי הגופני קורה לך ללא קשר לגודל התינוק.

 הגוף שלך עובר בדיוק את אותו תהליך של לידה ללא קשר לגודל של תינוקך. למעשה, לגודל של התינוק שלך אין השפעה כלשהי על השלב הראשון של הלידה.
צוואר הרחם שלך לא יודע שיש תינוק של 4.5 קילו הוא מתרחב באופן מלא ללא קשר! ראש התינוק שלך הוא החלק הרחב ביותר, ולא משנה מה הגודל של התינוק שאת יולדת, ראשיהם נועדו להתעצב ולהתאים עצמם דרך צוואר הרחם שלך. חשוב לציין, כי אמהות של תינוקות גדולים דיווחו על שהשלב השני של הלידה היה קל יותר מאשר כשילדו תינוקות קודמים שהיו קטנים יותר. כמה מיילדות אומרות שזה בגלל השרירים של האישה שיכולים לקבל אחיזה טובה יותר על תינוק גדול יותר כדי לעזור לדחוף אותם החוצה.

 

4. תנוחת עובר

לתנוחת הראש של העובר השפעה קריטית על כמה מאתגרת תהיה הלידה. התנוחה האופטימלית ללידה היא כשהראש של העובר למטה סנטר משוך והפנים שלו לכיוון הגב שלך. מצב זה יוצר את הקוטר הקטן ביותר של הגולגולת שתצא דרך תעלת הלידה. תינוק שלא נמצא בתנוחה טובה יכול לגרום ללידה ארוכה וקשה יותר במיוחד אם התינוק נמצא במצב של גב אל גב ליולדת.
 

5. תנוחת היולדת

אולי את חושבת שזה לא כזה חשוב אבל התנוחה שלך יכולה לעשות את כל ההבדל מלידה קשה ללידה קלה. בשלב הראשון של הלידה כאשר צוואר הרחם שלך נפתח את צריכה להיות חופשיה ולחפש תנוחות ותנועות שיסייעו לך במהלך הצירים. כדאי להישאר בתנוחות המאפשרות להשתמש  בכוח המשיכה כדי לעזור לתינוק שלך לנוע כלפי מטה כך לתינוק שלך יהיה יותר סיכוי להישאר בתנוחה עוברית אופטימלית ללידה. להיות תקועה במיטה, שוכבת או-שכובה למחצה, אינו מועיל. בשלב השני, תנוחת כריעה, תרחיב את האגן שלך ויכולה לתת לך 30% תוספת לפתיחה (כ 3 סנטימטר). עצם הזנב שלך גם נדחפת למטה כשהתינוק שלך יוצא. 
תארי לעצמך איך זה עלול להרגיש אם את שוכבת על הגב, או יושבת על ישבנך! בתנוחה כזו את לא מסוגלת לנוע בקלות האגן שלך יהיה בתנוחה קבועה. בתנוחה זקופה או כריעה , האגן שלך גמיש יותר, ואת יכולה לנוע כפי שאת צריכה במהלך הצירים. בתנוחה זקופה זו יש פחות סיכוי לקרע. במיוחד אם את תומכת בגוף שלך וזורמת איתו יחד במקום להאיץ בלידה בשביל שהתינוק יצא.
 
לידת תינוק גדול לא צריכה להיות חוויה מפחידה. אם את יודעת על תהליך הלידה הרגילה ומקבלת תמיכה, זו יכולה להיות חוויה מדהימה באמת.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו