איך ולמה להתכונן לניתוח קיסרי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך ולמה להתכונן לניתוח קיסרי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.11.2014

"המצב מחייב ניתוח קיסרי", קבע הרופא. ואת אולי מאוכזבת, אולי מבוהלת ואולי קצת שמחה באיזשהו מקום חבוי בפנים, כי לא תצטרכי לעבור את מדורי הגיהינום והסבל שעליהם כולן מדברות בעוד שבן הזוג שלהן מהנהן, כולו חיוור רק מלהיזכר בחוויה. 



מאת: יעל רותם, בעלת האתר "קיסר נולד" - הקהילה היחידה בארץ ליולדות בניתוח קיסרי.


איך ולמה להתכונן לניתוח קיסרי?
מגיל צעיר מפמפמים  לנו, הבנות, שלידה זו חוויה כואבת, שאין כאבים גדולים מכאבי הצירים, אך אין אושר גדול יותר מאשר הרגע שבו אנו פוגשות את התינוק שלנו. ולך ניתנת כאן הזדמנות פז לדלג באלגנטיות על הצירים, הלחיצות והטחורים, היישר אל הרגע המאושר - ולקבל את התינוק שלך עטוף, נקי ו"ברור", כאילו הרגע הביאה לך אותו החסידה.
אבל האמת היא שלידה בניתוח קיסרי היא יותר קלה רק עד שלב יציאת התינוק. התינוק שלך יוצא לאוויר העולם ואת שם, אבל לא יכולה להרים אותו, לחבק אותו, להניק אותו. הוא אומר לך שלום קצר ומיד לוקחים אותו ממך לטיפול ולבדיקות, ואת נשארת שם על שולחן הניתוחים, כי צריך לתפור את הבטן. מעבר לקושי הרגשי הכרוך בפרידה הזאת, תגלי בקרוב כי לפנייך רשימת אתגרים לא פשוטים: התפוגגות השפעת האלחוש, החולשה, הבחילות, הכאבים, הקימה הראשונה מהמיטה, ההנקה הראשונה, האפצ'י הראשון – וכל זה ביום הראשון אחרי הניתוח!
 
כדי להתמודד עם האתגרים האלה תזדקקי להכנה מוקדמת, תמיכה וכוח רצון – דברים שבדרך כלל לא תקבלי בקורס הטיפוסי להכנה ללידה. לידה קיסרית יכולה להיות חוויה טובה אם מגיעים מוכנים, גם רגשית וגם מבחינת התארגנות יעילה ונכונה. 
 
"אבל בקיסרי אני לגמרי פאסיבית. למה בכלל צריך להתכונן?"
 
נשים רבות מספרות שהקיסרי הראשון והשני שלהן היו ניתוחי חירום קשים מנשוא, אך בקיסרי השלישי, שהיה אלקטיבי (ניתוח מוזמן מראש) – הייתה להן החלמה קלה בהרבה ואפילו חוויה מתקנת. 
מסקנה: הכנה לניתוח עוזרת ליולדת להחלים מהר יותר!
 

ועכשיו תכל'ס – איך כדאי להתכונן?

אלפי קיסריות כבר היו שם לפניך ותרמו מניסיונן כדי שאת תוכלי לבוא מוכנה יותר, ולדעת שעשית הכל כדי שתהיה לך חוויה חיובית מהלידה שלך. הנה לקט המלצות וטיפים להכנה לניתוח קיסרי מוזמן מראש:
 
1. להתחיל להתכונן ללידה הקיסרית כמה שיותר מוקדם. ההכנה הרגשית יכולה לקחת זמן, ולכן בבקשה לא להדחיק ולא לדחות לרגע האחרון. ההכנה יכולה להיות ע"י שיטוט באינטרנט וקריאת חומר על ניתוח קיסרי, שיחות עם חברות, ואם את מרגישה צורך – אפשר גם לפנות לדולה או מדריכת הכנה ללידה, שתעזור לך להתכונן לניתוח באופן יסודי.
2. תמיכה – לא משנה מה הדרך שבה את צועדת. אם יש לצדך אדם אהוב ותומך, החוויה תיתפס כבטוחה וחיובית יותר. ברוב בתי החולים מאפשרים לבן או בת הזוג להיכנס לחדר הניתוח. דאגי שהמלווה שלך מוכן לאתגר. חשוב לשוחח לפני הלידה ולהבהיר מהן הציפיות שלך ממנו ומה יהיו התפקידים שלו, למשל: לצלם את התינוק מיד כשייוולד, להחזיק לך את היד, ללחוש לך באוזן משפטים מחזקים, ועוד. אם תצפי שהוא יידע ויזכור את כל זה מעצמו, יש סיכוי גדול לריב לא סימפטי בימים שאחרי הלידה.
3. משככי כאבים – בניגוד ללידה רגילה שבה יש יתרון בהימנעות מחומרים נרקוטיים, לאחר ניתוח קיסרי הכאבים הם חדים ובלתי פוסקים, ולכן הדרך הטובה ביותר להתמודד היא לקחת כל מה שמציעים לך, אם זה בדרך הווריד, הפה, האף, ומצדי גם דרך האוזן. אל תתני לעצמך לסבול – אם יש כאב, בקשי תרופות!
 
4.
היום שלפני –
אם את בדרך לקיסרי אלקטיבי, כנראה שלא תחווי את שלב הצירים, שלב ארוך ומייגע שבו הגוף מתכונן הורמונלית ורגשית להגעת התינוק. נשים רבות מספרות שהיה זה עבורן הלם להיכנס לחדר ניתוח בבוקר ופתאום להפוך לאימהות, בלי להרגיש את התהליך שגורם לכך לקרות. לכן, קחי לך את היום-יומיים האחרונים לפני הלידה והפכי אותם לחוויה בפני עצמה: קחי חופש מהעבודה, צאי עם בן הזוג ליום כיף, לצימר או לפעילות מפנקת אחרת שתמיד תזכרי כאירוע מיוחד שקרה לפני הלידה שלך.
 
5. רשימת ציוד – אחת המשימות המוטלות עלייך לקראת החודש התשיעי היא להכין תיק לידה. קיסרית יקרה, אצלך המשימה מעט יותר מורכבת, מכיוון שתשהי בבית החולים חמישה ימים, ותתמודדי עם מגבלת תנועה. לגבי כל פריט שאת אורזת, חשבי: האם צריך להתכופף כדי להשתמש בו (למשל נעליים)? האם הוא לוחץ על הבטן (למשל מכנסיים צמודים)? האם הוא סתם מיותר? קחי בחשבון שיהיה לך מאתגר מאוד להרים את התיק מהרצפה כדי למצוא את האוצרות שטמנת בתוכו.
 
6. כמה פריטים שיצילו אותך – הביאי אתך בקבוק עם פייה או קשית, כי בשעות הראשונות אחרי הניתוח תצטרכי לשתות בשכיבה. אני אישית לא חשבתי על זה והאחות אילתרה לי קשית מצינורית שנראית בדיוק כמו זאת של הקטטר (היא אמרה שזה לא היה בשימוש..) ראי הוזהרת! בנוסף, אני ממליצה מאוד על שתי כריות שעוזרות מאוד: כרית הנקה (שתעזור לך להחזיק את התינוק או התינוקת, גם אם אינך מניקה), וכרית חימום למיקרוגל. בגלל הכאבים בבטן הרבה פעמים נוצר גם מתח בגב, והכרית הקטנה הזאת יכולה לשפר מאוד את המצב. 
 
7. עזרה מסביב לשעון – למה שיבואו כל האורחים בבת-אחת פעם ביום? הכיני אותם מראש לכך שאת צריכה שמישהו יהיה אתך ויעזור לך בכל שעות היום, אולי אפילו בלילה, אם בכוונתך לעשות ביות מלא. לפעמים תצטרכי פשוט אדם נוסף שיביא לך סדין נקי, יעזור לך לרכוס את החזייה או סתם יארח לך חברה. העצה הזאת נוגעת לזמן האשפוז וגם לימים הראשונים לאחר החזרה הביתה.
 
8. להתכונן ליום שאחרי – למרבה הפלא והצער, הכאבים והאתגרים לא מסתיימים ביום שבו משתחררים מבית החולים, ולפעמים הם נהיים אפילו מסובכים יותר. פתאום את ללא משככי הכאבים החזקים שקיבלת, אין לך תינוקייה שתשמור על התינוק כשאת במקלחת, ומבחינה רגשית – פתאום נופל האסימון ואת קולטת שהאירוע שהתכוננת אליו תשעה חודשים הסתיים, ואת עכשיו עם עצמך. גם בן הזוג ודאי כבר צריך לחזור לעבודה, וההתרגשות בקרב החברים ובני המשפחה הולכת ושוככת. מוטב להיות מוכנה מראש עם רשימת חברות שנמצאות גם הן בחופשת לידה (או אבטלה..), להירשם למפגשי אימהות ולבקר בהם באופן קבוע, ולהתארגן כך שלפחות 3 פעמים בשבוע יהיה לך ביקור נעים שיש בו גם אלמנטים של סיוע במטלות הבית.
 
לידה בניתוח קיסרי היא אחד המצבים האלה בחיים, שעדיף לא להיקלע אליהם בהפתעה. אם את בהריון ועומדת ללדת בקיסרי מתוכנן, יש לך הזדמנות לפנק את עצמך בהכנה רגשית ומעשית, כך שתבואי מוכנה וכל מה שיישאר  לך לעשות זה להתרגש ולקבל את האוצר שלך בזרועות פתוחות.
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו