היפנוזה בלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היפנוזה בלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.06.2005

בשליש השלישי להריון את כבר מחכה בקוצר רוח לסיום ההריון ולהגעתו של תינוקך. ייתכן שתחושי תערובת של התרגשות ומתח בזמן שתחשבי על הלידה – ערבוב הרגשות הוא נורמלי לחלוטין וטבעי.



מאת: טליה טיטיון, פסיכולוגית קלינית מומחית ומורשה לעיסוק בהיפנוזה.  מטפלת ומעבירה סדנאות לקבוצות, וזוגות  בהיפנוזה ללידה ובנושאים נוספים.


היפנוזה בלידה

אחת הסיבות לפחד ולכאב שאנו חוות במהלך הלידה היא הציפייה שלנו לכך שהלידה תהיה קשה וכואבת, וזאת בעקבות סרטים שראינו ובעקבות סיפורי האימה שחברינו הטובים כל כך אוהבים לספר לנו...

גורם נוסף הוא הפחד מאובדן שליטה, הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי. ואכן, עבור  נשים  רבות תהליך הלידה היא בגדר אירוע מפחיד, אבל, מסתבר כי יש מוצא וכי ישנה דרך קלה ומהנה להימנע מהגעה למצב טראומטי שכזה. המדובר בהיפנוזה; עבור נשים המאומנות בשיטת ההיפנוזה העצמית, יכול רגע זה להוות אתגר ואפילו חוויה חיובית ומעצימה.

מי מפחד מהיפנוזה?

היפנוזה על פי הגדרתה הנה 'פעולה או תהליך המיועד או עשוי לגרום באמצעות סוגסטיות לשינויים במצב תודעתו ובמודעותו של אדם אחר וכן לשינויים בגופו, תחושותיו רגשותיו, זכרונו או התנהגותו'.[1]באמצעותההיפנוזה ביכולתנו ליצור הגדרה אופטימית יותר של חוויית הלידה, שבה ממשמעות של סבל וכאב הופכים הצירים להיות הַאור שרואה התינוק בקצה תעלת הלידה.

 

מספר עובדות כלליות על היפנוזה

  • כל היפנוזה היא היפנוזה עצמית. המטפל הוא המדריך, והמטופל הוא זה שבוחר להיכנס לתוך המצב ההיפנוטי, להישאר שם ולצאת ממנו.
  •  90–95 אחוזים מהאוכלוסייה מסוגלים להיות מהופנטים, כאשר נכונות, אמונה ומוטיבציה משפיעים במידה רבה על הצלחת ההיפנוזה.
  • בזמן ההיפנוזה, המהפונט אינו ישן ואינו חסר הכרה, והוא תמיד יצא מזה כשירצה בכך.
  • קל יותר להפנט אנשים בעלי דעה מוצקה ובעלי כוח רצון, ולא להיפך כפי שניתן לשער.
  • לא ניתן לאלץ מהופנט לחשוף מידע או לעשות משהו בניגוד לרצונו בזמן ההיפנוזה.
  • ההיפנוזה היא דרך לכוון את התודעה לכיוון חיובי.

 

היפנוזה עצמית בתהליך הלידה

השימוש בהיפנוזה רווח כיום בהליכים רפואיים, והוא מתבצע בהצלחה רבה בקרב חולים אלרגיים שאינם יכולים לקבל חומרי הרדמה. ההיפנוזה מאפשרת לחולים אלו לעבור ניתוחים ללא אלחוש, תוך צמצום מקסימלי של אי הנוחות, המתח והכאבים המתלווים לכך.

תהליך דומה מתרחש בהיפנוזה בעת הלידה. האישה ההרה מתכוננת על בסיס יומי בהכנות ללידה, באמצעות דמיון מודרך המלווה בסוגסטיה חיובית היפנוטית, ומאמנת את שכלה להאמין שהלידה תהיה נוחה, קלה ומהנה. בנוסף, האישה לומדת כיצד להיכנס להיפנוזה באופן מידי ברגע שהיא זקוקה לכך – מוחה מתוכנת לתת לה בדיוק את מה שהיא צריכה.

 

 יתרונות השיטה;

  • צמצום כמות האלחוש הכימי עד לאפס, וכתוצאה מכך צמצום תופעות הלוואי השליליות המתגלות לאחר הלידה, וצמצום הסיכונים לאם ולילוד.
  • שיכוך הפחד, המתח והכאב לקראת הלידה ובמהלכה, ויצירת אווירה שקטה ורגועה.
  • אם ערנית ואנרגטית – משתתפת פעילה בתהליך הלידה שלה.
  • שליטה מוגברת בהתכווצויות הרחם המכאיבות – ללא צורך בתרופות לשיכוך הכאב.
  • לאם שליטה מלאה על גופה, והיא חווה את הלידה במלואה.
  • התאוששות מהירה יותר לאחר הלידה.

 

נשמע מושלם מדי ?

האם נשים יכולות ללדת מבלי לחוש כאב ? בהחלט כן ! אולם חשוב לזכור כי ישנם משתנים רבים בזמן לידה שבכוחם להשפיע על התוצאה הסופית, ולא ניתן להבטיח תמיד לידה נטולת כאב לחלוטין. יחד עם זאת, ללא ספק נשים המשתמשות בשיטת ההיפנוזה, רגועות ונינוחות הרבה יותר בזמן הלידה, וסף הסבל שלהן נעשה גבוה יותר. 

 

תיאור מקרה

לימור הגיעה אלי לטיפול בחודש השישי להריונה. היא חששה מהכאב ומאובדן השליטה במהלך הלידה. עלו בה דימויים של חנק, כאב ותחושת חוסר אונים שיצרה פחד. במהלך הפגישות בינינו לימדתי אותה להיכנס להיפנוזה עצמית שאותה תרגלה בבית. היא הותנתה לרווחים שבין הצירים ובכל פעם חיכתה לבואם וחשה תחושת הישג, התקדמות והצלחה, בניגוד לתחושת הייאוש שחשה בלידה הקודמת. גם בעלה של לימור הצטרף לחלק מן המפגשים ולמד יחד עמה את שיטת ההיפנוזה העצמית וההתניות, והם תרגלו זאת יחד בביתם. עבדנו גם באמצעות דימויים, היא דמיינה כל נשימה כגל בים, כל גל התרומם והתנפח עד לציר הבא, אך כל גל, כל נשימה, הביאו עמם עוד ועוד הרפיה. בעת הלידה, הגיעו לימור ובעלה לבית החולים במצב רוח חגיגי, כמו לטקס חלוקת תעודות הצטיינות. הם החליטו לוותר על קבלת זריקת האפידורל ועברו את הלידה באופן טבעי והרמוני וללא כל פחד, תוך שימוש בנשימות, דימויים וטכניקות היפנוטיות נוספות של שליטה עצמית שלמדו, תחושתם הייתה חגיגית ונינוחה והאופן בו עברו את החוויה אף חיזק את הקשר ביניהם.

בקבוצת הכנה ללידה באמצעות היפנוזה משתתפים מספר זוגות, שלומדים לעשות שימוש בטכניקות היפנוטיות שונות המתאימות בייחוד לסיטואציית הלידה. כמו כן מקבלים המשתתפים קלטת מיוחדת של הכנה לתהליך הלידה, שבאמצעותה יכולה היולדת לתרגל את ההיפנוזה, ולעשות בה שימוש במהלך הלידה. המשתתפים מדווחים על הגברת תחושת ההנאה וצמצום הפחד מן החוויה, כמו גם על חיזוק הקשר הזוגי וחיזוק הקשר בין ההורה לתינוק. החלמה מהירה יותר, תחושת רוגע ורעננות; הדבר מתוקף בממצאי מחקרים מדעיים שנערכו בנושא.

 

כיצד מתחילים ?

  • יש להתחיל בתרגול ההיפנוזה העצמית זמן רב לפני מועד הלידה הצפוי. בסביבות החודש החמישי או השישי להריון – ולעשות זאת לפחות שלוש פעמים בשבוע.
  • יש להקדיש פרקי היפנוזה עצמית נפרדים לכל מטרה בהרפיה – כלומר להגדיר מראש מה מתרגלים – חיזוק דימוי עצמי, בקרת כאב, הרגעה וכדומה.
  • שימוש בהשאות פוסט היפנוטיות לחיזוק הנשימה הרגועה לשם הגברת השליטה בגורמי הדחק הארעיים גופניים, רגשיים או נפשיים הכרוכים לפעמים בהריון.
  • שימוש בתסריט קבוע, לפי נוסח בכתיבה עצמית, או תסריטים מוכנים שניתן למצוא בספרים, במאמרים או אפילו בחיפוש ברשת האינטרנט.
  • ניתן ומומלץ ליצור קשר עם מטפל מוסמך בהיפנוזה, שידריך וילווה את האישה ואת בן זוגה בכל התהליך.

[1] חוק השימוש בהיפנוזה התשמ"ד 1984– ס"ח התשמ"ד, עמ' 170.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו