לידה טבעית - בדרך שלך - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לידה טבעית - בדרך שלך

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.03.2008

כמה דמעות נשפכו (ועוד ישפכו) בשאלה 'מתי לעזאזל זה כבר יגמר'. כמה נשפכו למשמע התשובה הלא מספקת 'ייקח כמה זמן שייקח'. לידה יכולה להיות העבודה הקשה ביותר שאשה אי פעם תעשה. עבודה קשה מלווה בדם, יזע ודמעות. אז למה שנשים יבחרו לעשות את זה בדרך הטבע?



לידה טבעית - בדרך שלך

מאת: מאיה איטקין באדיבות אתר ד"ר יאנג

צילום באדיבות 2p סטודיו

כמה דמעות נשפכו (ועוד ישפכו) בשאלה 'מתי לעזאזל זה כבר יגמר'. כמה נשפכו למשמע התשובה הלא מספקת 'ייקח כמה זמן שייקח'. לידה יכולה להיות העבודה הקשה ביותר שאשה אי פעם תעשה. עבודה קשה מלווה בדם, יזע ודמעות. אז למה שנשים יבחרו לעשות את זה בדרך הטבע?

 

כשהאמהות שלנו ילדו אותנו וכשהאמהות שלהן ילדו אותן, אפידורל אפילו לא היה בתכנון. אבל היום, לשמחתן של רבות, הוא כבר קיים. ועדיין, יש כאלה שבוחרות בחירה מודעת לעבור את תהליך הלידה בלעדיו.

 

הרעיון של לידה טבעית עשה קאמבק כשהתחילו להגיע עדויות ותיעוד על השפעות פוגעות של שימוש בתרופות במהלך הלידה. ולמרות שהכוונה מאחורי אפידורל היא טובה, כוונות לחוד ומעשים לחוד. בפועל, הלידה, שלא בכדי נחשבת על ידי רבות ליצירה, יוצאת מהשליטה של היולדת, והופכת למשהו מאוד טכני שנמצא בשליטה של הרופא. ליולדת, שהיא הדבר השני הכי חשוב בכל הסיפור הזה, אין הרבה מה להגיד בנושא. 

 

למרות שאפידורל מבטיח הקלה מלאה בכאבים, לא בטוח שהוא המצאת המאה. בתסריט החיובי ביותר, זריקת אפידורל תספק הקלה מלאה בכאבים ותאפשר ליולדת להירגע, לנוח ולהגיע לפתיחה מלאה ולמחיקת צוואר הרחם.

 

אבל, כתוצאה מהשימוש באפידורל, התפתחות הלידה עשויה להתעכב, היכולת של היולדת ללחוץ נפגמת, והשימוש בפיטוצין הוא בלתי נמנע. פיטוצין יוצר התכווצויות מלאכותיות ברחם, אבל על הדרך הוא עלול לגרום למצוקה עוברית, ויותר מזה, הוא מחייב פיקוח מוניטורי קבוע (פנימי או חיצוני) על התינוק.

 

יש מחקרים שמראים שבלידות ראשונות, השימוש באפידורל הופך את האפשרות לניתוח קיסרי ליותר מסבירה, כמעט פי שניים עד שלושה. גם מושגים כמו לידת מלקחיים או ואקום (אימת כל היולדות) נשמעים לא מעט בהקשר הזה.

 

זריקת אפידורל יכולה לגרום לירידה בלחץ הדם של היולדת ובעקבותיה לירידה בזרימת הדם לרחם, מה שמעלה באופן מיידי את הסיכון לירידה בקצב הלב של העובר. היא עלולה לגרום ליולדת לחום, שבלי קשר למקור שלו, מסכן את העובר. וכמה שהשימוש באנטיביוטיקה הוא לא רצוי, בטח ובטח שלא בהריון או בלידה, הוא כמעט בלתי נמנע. ועוד לא הזכרנו תופעות לוואי כמו בחילה או הקאות.

 

כל זה עדיין לא מצליח לשנות את העובדה שבשביל נשים רבות, אפידורל הופך את המחשבה על הלידה הבאה ליותר מנסבלת. כאשר היולדת נמצאת במתח, תשישות, עם תמיכה פיסית או נפשית לא מתאימה, צירים שנמשכים נצח וכאבים עזים, אפידורל יכול להיות המלאך המושיע. הוא יכול לסייע להתרחבות צוואר הרחם רק כי הוא מאפשר ליולדת להירגע. בנוסף, ההתאוששות מאפידורל נחשבת יחסית קלה.

 

מצד שני, ללידה ללא משככי כאבים יש יתרונות אחרים, לא מבוטלים, שהוכיחו את עצמם במבחן הזמן. הבחירה בסביבה שפוגשת בצורה הטובה ביותר את הרצונות של היולדת (ואנחנו לא מדברים על תנאי שטח) עוזרת לה להרגיש מוגנת ובטוחה, שני דברים שחשיבותם להתפתחות הלידה לא מוטלת בספק. עצם האפשרות לנוע, אמבטיות חמות, עיסוי, מוסיקה, נרות, רפלקסולוגיה, אקופרסורה, הם רק חלק מהדברים שמסייעים להירגע וליצור מרחב פרטי.

 

מי שעשתה את זה, מדברת במושגים של זכות, העצמה, שינוי פסיכולוגי ורוחני, הישג, אפילו על אירוע מכונן. בשורה התחתונה, מה שבאמת חשוב הוא תינוק בריא. לא איך ואיפה הלידה התרחשה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו