קבלה בחדר לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

קבלה בחדר לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.07.2005

אחד מהסימנים המבשרים לידה הגיע והחלטתם לפנות לחדר לידה, בהגיעכם לחדר הלידה תצטרכו לעבור רישום ומשם תיכנסו לחדר קבלה בו תעברי מספר בדיקות, שלפיהן יוחלט האם את בלידה פעילה או לא.



קבלה בחדר לידה  

מאת: ליאת הרמן מדריכת הכנה ללידה בוגרת המרכז הישראלי לחינוך ללידה, ובעלת תואר b.ed בחינוך גופני.

 

אחד מהסימנים המבשרים לידה הגיע והחלטתם לפנות לחדר לידה, בהגיעכם לחדר הלידה תצטרכו לעבור רישום ומשם תיכנסו לחדר קבלה בו תעברי מספר בדיקות, שלפיהן יוחלט האם את בלידה פעילה או לא.

ישנם מקרים דחופים המחייבים כניסה מיידית לחדר לידה, ללא עיקוב לצורך רישום (את הרישום יעשה המלווה), מקרים כמו צירים תכופים בין 3-5 דקות ציר, שכל ציר נמשך בין 40-60 שניות במהלך שעה, או מקרים של דימום או מיעוט תנועות עובר.


עם הגיעך לחדר לידה יש להביא איתך את תיק מעקב ההריון עם כל הבדיקות שנעשו במהלך ההריון.

בחדר הקבלה יבדקו מספר דברים ע"י מיילדת:

  1. מדידת לחץ דם- לחץ דם גבוה מהרגיל עשוי להעיד על התפתחות רעלת הריון.
  2. בדיקת שתן - אותה בדיקה הנעשית כל חודש במעקב ההריון, וזאת כדי לוודא שאין הופעת חלבון בשתן, דבר העשוי גם כן להעיד על רעלת הריון.
  3. בדיקת מוניטור- מכשיר העוקב אחרי הצירים ודופק התינוק. אל בטן היולדת מחוברות שתי רצועות, עם שני מתמרים, מתמר אחד עוקב אחר התפתחות הצירים ומתמר שני אחר דופק העובר (120-160 ונשמע כדהרות סוסים). לעיתים בשל מיקום לא נכון או תזוזה של האם לא שומעים את דופק התינוק ואז יש צורך בחיבור מחדש, אך לעיתים אם המיילדת אינה מצליחה לאתר את דופק התינוק במוניטור החיצוני, ישנה החלטה לביצוע מוניטור פנימי- אלקטרודה המוחדרת דרך הנרתיק ובקצה סיכה המתחברת לראש או עכוז התינוק (בהתאם למצג), פעולה זאת מתבצעת רק לאחר פקיעת הקרומים.
    אחד החסרונות של החיבור למוניטור הוא המוגבלות התנועתית, אך חשוב לדעת שיש אפשרות לבצע מוניטור גם בישיבה וגם בעמידה.
  4. בדיקת מנח העובר ומצג הראש ע"י מישוש חיצוני- במקרים של מצג עכוז או מנח רוחב ישנה אפשרות לבצע היפוך חיצוני או לעבור מייד לניתוח קיסרי.
  5. בדיקה וגינלית, בה נבדקים 3 אלמנטים- פתיחה, מחיקה וגובה התינוק בספינות. פתיחת צוואר הרחם נמדדת בסנטימטרים- 10 סנטימטרים בפתיחה מלאה. מחיקה של צוואר הרחם נמדדת באחוזים- 100% מחיקה ללידה. גובה התינוק נמדד ביחס לספינות שבאגן בערכים: 3-, 2-, 1- ,0 ,1+, 2+, 3+.
    כשהתינוק נמצא בגובה 0, משמעות הדבר שהראש נמצא כרגע באזור הכי צר וקשה למעבר באגן, תנועתיות ותנוחות הפותחות את האגן עשויות לסייע לתינוק לעבור בצורה קלה יותר את הספינות.
  6. פתיחת וריד לצורך מתן עירוי נוזלים במקרה של מתן זירוז מחשש לירידת לחץ דם.
  7. חוקן או לחלופין נרות גליצרין- מומלץ להתרוקן לפני הלידה כדי למנוע אי נעימות של יציאת הצואה במהלך הלידה.

 

לאחר כל הבדיקות הנ"ל יוחלט אם את בלידה פעילה, משמעות הדבר פתיחה של 3-4 ס"מ עם צירים סדירים ויעבירו אותך לחדר לידה, במידה ואת לא בלידה פעילה יתכן וישלחו אותך לביתך, או להסתובב באזור בית החולים, ולחזור לאחר מספר שעות לראות אם ישנה התפתחות.

במקרים של הגעה לחדר לידה בעקבות ירידת מים, תושארי לאשפוז עד ללידה,  ישנם חדרי לידה הנותנים באופן גורף אנטיביוטיקה ליולדת המגיעה עם ירידת מים מחשש להתפתחות זיהום, ישנה אפשרות להיות שותפים להחלטה זו.

במצב של ירידת מים ללא צירים ישקלו לזרז את הלידה, המדיניות משתנה מבית חולים אחד למשנהו לגבי הזמן אותו מאפשרים להמתין מרגע ירידת המים ועד למתן הזירוז (אחד השיקולים בבחירת חדר לידה) חשוב לתת את הדעת באופן ספציפי על כל נושא הזירוזים.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו