לחייך כל הדרך אל בנק הזרע - פרק 5 איך מתחילים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לחייך כל הדרך אל בנק הזרע - פרק 5 איך מתחילים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.09.2010

נשמי עמוק. יש נשים שמרגישות שהן באיזה סרט ושלא הכל עובר עליהן. הן עושות הפרדה בינן לבין התהליך. אם זה יעזור לך – לכי על זה. אם לא – כדאי שתתכונני לתקופה כמו טירונות. זה לא ממש נעים, אבל זה יעבור.



מאת: יעל סנדלר


לחייך כל הדרך אל בנק הזרע - פרק 5 איך מתחילים?

איך מתחילים?

קחי נשימה ארוכה. השבועות הבאים הולכים להיות לא קלים. תעברי בדיקות יבדקו שוב ושוב את הדם שלך, את זמני הביוץ – בבדיקות דם ובדיקה ידנית.

נשמי עמוק. יש נשים שמרגישות שהן באיזה סרט ושלא הכל עובר עליהן. הן עושות הפרדה בינן לבין התהליך. אם זה יעזור לך – לכי על זה. אם לא – כדאי שתתכונני לתקופה כמו טירונות. זה לא ממש נעים, אבל זה יעבור.

כדאי להתכונן לכמה דברים:

למרות שהטיפול חינם הוא עולה כסף. משהו כמו חוק חינוך חובה חינם שהוא בתשלום.

את נדרשת לשלם נסיעות לטיפולים ולבדיקות. נדרשת לשלם אגרות לקופת חולים. אם את צריכה תרופות – הן עולות כסף.

תתכונני לכך נפשית. זה לא נורא.

תקווה - בכל טיפול אם תראי ותחשבי שההצלחה בטוחה, מפח הנפש במידה ומשהו ישתבש יהיה ענק.

היי אופטימית. תחשבי חיובי, אבל תזכרי שלקחת לעצמך שנה או חצי שנה במטרה להרות.

אם תהרי קודם תשמחי ואם לא אז הלאה לפעם הבאה, אל תחכי. תמשיכי את בטירונות!

מחשבות – לכל אחת יש הרהורים ומחשבות ופחדים איך תסתדרי עם כסף. מה יהיה אם יהיה לי ילד עכשיו ועוד מחשבות חיוביות ופחות חיוביות – הן טבעיות, אל תיבהלי מהן.

חניה – ברוב בתי החולים יש חניה מסובסדת. ברוב המקרים לא מיידעים אותך עליה. פשוט בררי זאת לפני שתשלמי עשרות שקלים עבור החניה.

טיפול ובדיקות

בזמנו הציעו לי לרכז את הטיפול והבדיקות במקום אחד. בפעם הראשונה בטיפול הראשון קופת החולים שלחה אותי למרכז בדיקות שלה. התורים היו ארוכים, בזבזתי הרבה זמן בהמתנה, הערכים של תוצאות הבדיקות היו שונים מהערכים בבית החולים בו עברתי את הטיפול. אני העדפתי לעשות הכל במקום אחד. בדקי מהן זכויותיך.

הזרעות

אם את עוברת הזרעות – טיפול בו מחדירים את הזרע לנרתיק, בדקי האם את אמורה לשלם על כך או קופת החולים משלמת על ההזרעות. המדיניות משתנה מקופה לקופה בעניין זה.

מעקב- עשי לעצמך מעקב טיפול. מהו הטיפול שאת עוברת ואילו תרופות את מקבלת. האחיות רושמות תרופות להרבה נשים. עקבי אחריהן ובדקי שקיבלת את התרופה הנכונה במינון הנכון.

בדיקות

אם נשלחת לבדיקת ברור – את יכולה לבדוק האם היא נחוצה? האם ניתן לדחות אותה? האם ניתן לעבור טיפול או שניים ורק אז לעשות אותה. היי מודעת לגופך, תשאלי שאלות ותתייעצי – זה מותר לך.

בררי טלפון חרום

בררי עם המקום בו את עוברת את הטיפול האם יש טלפון חרום לשאלת שאלות. לפעמים קורה שתקבלי מרשם לזריקה בשעה מסוימת, ושיהיה חסר נתון או שם התרופה לא יהיה כתוב בברור. כדי למנוע מצבי לחץ כאלה – דאגי לטלפון שבו יענו לך כאשר המחלקה סגורה.

סודיות

אם חשובה לך סודיות ואת לא רוצה לפגוש נשים שאת מכירה בתור לבדיקות – בחרי בבית חולים או מרכז רפואי שאינו קרוב לביתך. את יכולה לבחור עיר אחרת.

בדיקת אולטרסאונד

כדאי לדעת שיש טכנאי אולטרסאונד שמאפשרים לך להחדיר בעצמך לגופך את המוט של האולטרסאונד. המכשור יקר ולא כל טכנאי מאפשר זאת, אבל שווה לנסות. זה אחד החלקים הכי לא נעימים בבדיקה.

בררי מה מדיניות המקום

בהזרעות, החדרת הזרע לגופך, יש מקומות שמאפשרים לך לשכב לאחר מכן. ויש מקומות שאת רגע לא שוכבת. בעבר היו תיאוריות שונות לגבי הנושא. כאשר עברתי את הטיפול, בית חולים אחד דרש ממני לשכב שעה, ובבית חולים שני נדרשתי מיד לצאת מהחדר. כדאי לדעת זאת מראש ולהערך נפשית לכך.

להזרעות ובהמשך לשאיבת ביציות אם יש צורך, בדרך כלל מוזמנות נשים ביחד. וכל אחת נכנסת לטיפול על פי תורה. נשים מלוות בבני זוג. אם את מרגישה לבד כדאי לתכנן מראש שמשהו יבוא איתך. את יכולה להיעזר בבן זוגן של נשים אחרות שממתינים ולבקש מהם לשמור על חפציך למשל, אין סיבה שהם יתנגדו לכך.

אם הגעת לשאיבת ביציות – בהרדמה. חשוב לדעת שאסור לך לנהוג לאחר ההרדמה, ושהביטוח לא יכסה אותך במקרה של תאונה. מצאי לך מלווה נוהג, או סעי באוטובוס. אל תסתכני ואל תסכני אחרים, גם אם נדמה לך שאת מרגישה בסדר גמור. (לי פשוט שכחו לספר זאת בבית החולים – ונהגתי הביתה ורק אחרי שעה התחילה סחרחורת וערפול – זהו מידע חשוב בררי זאת).

חפשי תמיכה

שתפי בטיפול את מי שלא ילחיץ אותך. מאוד לא נעים לחכות שבועיים אחרי הטיפול כשכל יום שואלים אותך אם את בהריון. בחרי את מי לשתף.

עבודה

קשה לעבוד כשאת עם הורמונים והרבה לחץ. למרות החוקים בארץ שאסור לפטר נשים בזמן הריון, בלא מעט מקומות עבודה עובדת בהריון היא בעיה עבורם. על פי החוק את יכולה ליידע את הבוס שלך רק בתחילת חודש חמישי. אך על פי החוק לאישה שעוברת טיפולי פוריות יש זכויות להטבות מצד המעסיק. בררי את זכויותיך בביטוח לאומי ובמשרד העבודה. תחליטי מה נכון בשבילך. הרבה חברות שלי העבירו בעבודה להילוך של הישרדות. הן פשוט השתדלו לשרוד – אפשר לעשות זאת.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו