לחייך כל הדרך אל בנק הזרע - פרק 6 אל תתביישי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לחייך כל הדרך אל בנק הזרע - פרק 6 אל תתביישי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.10.2010

אל תתביישי. בחרת לפנות לבנק הזרע תרגישי גאווה שעשית זאת. אם את צריכה עידוד – נסי לראות את הנשים שנמצאות סביבך שלא התחתנו ואין להם ילדים. רוב הנשים שראיינתי במצב זה היו משנות אותו אם הן יכלו.



 

מאת: יעל סנדלר

 


לחייך כל הדרך אל בנק הזרע - פרק 6 אל תתביישי

אל תתביישי. בחרת לפנות לבנק הזרע תרגישי גאווה שעשית זאת. אם את צריכה עידוד – נסי לראות את הנשים שנמצאות סביבך שלא התחתנו ואין להם ילדים. רוב הנשים שראיינתי במצב זה היו משנות אותו אם הן יכלו.

אל תרגישי רגשות אשם

הרבה נשים שראיינתי ושאלתי איך הן חשו כאשר התבשרו שאינן בהריון למרות שכל כך חיכו להריון המיוחל, אמרו לי שעם כל הכאב שהן הרגישו שהתהליך לא הצליח. עם הידיעה הקשה שהן יצטרכו לחזור על התהליך שוב – שוב ההוצאה הכספית הגדולה, שוב הטרטורים, שוב הפלישה לגוף שלהן, ושוב הציפייה וכמיהה לילד משלהן – התגנבה לפעמים גם אנחת רווחה – יו אם הייתי עכשיו בהריון איך התוכניות שלי היו משתנות. לא הייתי יכולה לקפוץ לסוף שבוע, הייתי צריכה לשמור על עצמי. נשים רבות רואות במחשבות האלה דבר רע אותו הן צריכות להדחיק. אני חושבת שזהו חלק טבעי מהפחדים שיש לכל אישה מהריון שבעצם היא איננה יודעת מה הוא כיוון שלא חוותה אותו לעולם, אבל ברור לה שההיריון ישנה את חייה. תני לרגשות שלך לצוף ותני לעצמך לחוות אותם.

לחלוק רגשות

קני לך יומן טרום הריון, וכתבי. כתבי על הטיפולים שאת עוברת ועל הרצון שלך לילד. תרגישי שיש מישהו שחולק איתך את הטיפולים ואת הקושי, ותרגישי שיש מי שמלווה אותך, גם אם זהו יומן בו את כותבת.

הריון

אם את בהריון – איזה יופי. הצלחת. נשים רבות מחכות עד לחודש שלישי כדי להודיע על ההיריון. כדי לדעת שההיריון מתפתח. בחרי מה מתאים לך. אני הרגשתי מאוד לא נעים כשקיבלתי תשובה חיובית והמזכירות במחלקה בבית החולים צעקו לי מזל טוב בקולי קולות. לא הרגשתי נעים כלפי הנשים שהמתינו איתי בתור ולא הצליחו להיכנס להריון, ולא הרגשתי נעים כלפי עצמי, עוד לא רציתי להכריז על ההיריון שלי.

ציוד לתינוק

לדעתי קניית ציוד לתינוק רק לאחר הלידה זאת פריווילגיה של נשים שאינן חד הוריות. לקראת חודש שישי כדאי שתתחילי לחשוב על הציוד שאת צריכה ועל העלויות. אני אישית בחרתי להשקיע את הכסף שלי בבדיקות של ההריון ולא בציוד לתינוק. קניתי ציוד משומש. אבל כדאי לך לברר האם יש מיטת תינוק שניתן להשאיל לך, סל קל ועוד. לא כל רשימת הציוד שתקבלי מהחנויות באמת נחוצה. כדאי שתבדקי עם נשים שילדו בזמן האחרון מה באמת כדאי לקנות ומה נחוץ.

הרבה נשים מאמינות באמונות טפלות לגבי נושא הציוד לתינוק.

ברוב הארצות האמונות האלה אינן בתוקף. מדוע דווקא בישראל נשים החליטו שאם הן יקנו מראש ציוד זה יעשה להן עין הרע? אינני יודעת. אני חושבת שכדאי לך להיות מעשית ופרקטית. ואל תשאירי זאת לרגע האחרון – בחודש תשיעי הרבה יותר קשה להסתובב בחנויות.

עוד דבר חשוב – למשל נניח שמשהו בחבילת הלידה שהזמנת לא לטעמך, או קיבלת פריט בצבע אחר, חשוב שיהיה לך זמן לארגן זאת, כי אין לך בעל שניתן להקפיץ אותו, ולא קל לצאת מהבית בימים הראשונים.

הפריט היחיד שהייתי מחכה איתו לאחרי הלידה היא העגלה. דווקא למשקל העגלה יש משמעות מאוד גדולה למשל אם תלדי בניתוח קיסרי. ועוד משהו – כדאי לזכור שהעגלה משרתת אותך כחצי שנה עד שניתן לעבור לטיולון שיהיה לך קל יותר לשאת מבחינת משקל. לכן, כדאי להמתין. לדעתי במצבים שבהם אין כסף מיותר – תסתפקי בעגלה בסיסית מחברה טובה, ואל תשקיעי בעגלה את כל כספך.

ועוד דבר- יש מיטות שיוכלו לשרת אתכן זמן רב, מיטות תינוק שניתן להפוך למיטת מעבר בהחלפת מעקה מיטה. כדאי לכן לברר על האופציה הזאת ולשקול אם היא כדאית לכן.

הכנה ללידה

בדקו אילו קורסים יש בסביבה שלכן להכנה ללידה. כשהגעתי לקורס הכנה ללידה בקופת חולים וכל הגברים ליוו את הנשים שלהן, אחזו בידן, ליטפו להן את הבטן, וחיבקו אותן, פשוט התחלתי לבכות, ומיהרתי לעזוב את הקורס ולא חזרתי אליו.

כיום שינם קורסים המיועדים לנשים חד הוריות.

יש קורסי הכנה ללידה שבהם באים אליכן הביתה למפגש אחד או שני מפגשים.

אני ממליצה לך לא לוותר על המפגשים האלה. תקבלי מהם ידע חשוב שלצערי אני פספסתי, ואני חושבת שהיה יכול מאוד להועיל לי. חשבתי שבספרים כתוב הכל, ובכל זאת יש הרבה טיפים במפגשים האלה, זאת הכנה נפשית טובה, ובסופו של דבר זאת גם לא הוצאה כספית גדולה.

תתחילי לחשוב מי את רוצה שילווה אותך ללידה. אקדיש לנושא זה פרק שלם בהמשך. כאם חד הורית יש כמה דברים שחשוב מאוד שתדעי בנושא.

שם האב

כדאי שתתכונני... על פי משרד הפנים את יכולה לבחור האם תרצי לכתוב בשם אביו של בנך או ביתך את שמו של אביך, או את שמו של כל גבר שתבחרי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו