לחייך כל הדרך אל בנק הזרע-פרק8 החלטה על שם האב - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לחייך כל הדרך אל בנק הזרע-פרק8 החלטה על שם האב

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.11.2010

משרד הפנים נותן חלון הזדמנויות עד גיל שנה, לרשום אדם שאינו אביו של ילדיך כאב הביולוגי ללא הוכחות וללא בדיקת רקמות. מטרת הרישום היא למנוע מצבים של ספק ממזרים באוכלוסיה, ולאפשר לרשום אבות החפצים בכך.



מאת: יעל סנדלר


לחייך כל הדרך אל בנק הזרע-פרק8 החלטה על שם האב

 

שם האב

בעת רישום ילדך במשרד הפנים, כאשר התינוק שנולד הוא מבנק הזרע, משרד הפנים מאפשר לך לרשום את שם אביך במקום בו מצויין "שם האב", או לבחור לילדיך שם אב פיקטיבי אחר. אם לא בחרת שם, כדאי לדעת שתוכלי להוסיף שם גם בעתיד. רישום שם כלשהו כשם האב, ימנע בעתיד את המבוכה שתצטרכי להסביר לכל ילדי הגן אשר יקבלו את רשימת השמות של הילדים, כשלצידם שם האם ושם האב, מדוע לילד שלך לא רשום אף שם. יכול להיות שבגיל הגן תחליטי שאת לא רוצה לשמור זאת בסוד, ואת רוצה שהנושא יהיה פתוח וגלויי. אולם, קחי בחשבון, שיתכן שכשיגיע ילדך לגיל בית הספר הוא יבקש לשתף בנושא רק את מי שיבחר. תחליטי מה מתאים לך, אך בכל מקרה אם בחרת בשם הסב לשם אביו של ילדיך, כדאי מדי פעם להסביר לילד שהסב רק ממלא את מקום שם האב, אך אינו אביו. אני כבר מכירה כמה ילדים שאמרו לי שהסבא שלהם הוא אבא שלהם. כניראה שהילד כל כך רוצה שיהיה לו אבא וכבר ממציא את הסיפור שמתאים לו בעצמו.

אפשרות רישום עד גיל שנה

משרד הפנים נותן חלון הזדמנויות עד גיל שנה, לרשום אדם שאינו אביו של ילדיך כאב הביולוגי ללא הוכחות וללא בדיקת רקמות. לצערי, עד לפני כמה שנים, הדבר היה מקובל עד גיל שלוש של הילד. כך אב גרוש למשל שלא הכיר באבהותו, יכול במשך הזמן להקשר אל ילדו ולרצות לרשום אותו על שמו. אני מכירה מקרים נוספים בהם אמהות שפחדו שהגבר אם ישלם דמי מזונות לא ירצה להכיר בילדיהן, וחיכו עם תשלום דמי המזונות וההכרה עד שהאב עצמו רצה בכך.

מטרת הרישום היא למנוע מצבים של ספק ממזרים באוכלוסיה, ולאפשר לרשום אבות החפצים בכך.

מוקדם לשמוח על האפשרות הזו – אם גבר רשום כאב הילד, הוא מתחייב באופן חוקי למזונות הילד, וחלות עליו כל החובות כלפי הילד, כך שגברים לא ממהרים לעשות זאת.

זכרי שהדבר נכון גם לגביך – אם אדם שאינו אביו של ילדך נרשם כאביו, במידה ותפרדי ממנו ותכירי אדם אחר, עדיין חלות עליך חובות כלפי האב הרשום.

מצד שני אם יש לך ילדים משלך, נפרדת מבעלך, הרית מבנק הזרע, ילדת וחזרת לבעלך, יש סיכויי טוב שהסידור הזה יכול להתאים לך לשלום הבית והמשפחה, ולמניעת שאלות מיותרות מהילד. למרות שאני חושבת שבכל מקרה יש חשיבות גדולה לספר לילד את האמת.

קשר לבית החולים

תחשבי מה הכי נכון לך, אבל לדעתי לשמור על קשר עם המחלקה שעזרה לך להביא את ילדך לעולם, ולהגיע מדי פעם לקראת חג עם משהו מתוק ביד, ולהראות לילד שלך את המחלקה ולהכיר לו את האנשים שהיו שותפים להביאו לעולם, זה נראה לי נחמד.

צריך רק לברר האם המחלקה מוכנה להיענות לכך, ומומלץ לברר בטלפון באיזה זמנים הצוות נמצא ולא תפריעו בזמן הביקור.

משפחה מאמצת

לילדי בנק הזרע יש משפחה בדרך כלל מצומצמת ומאוד חסרים להם קרובים נוספים. אם את בצד הזה, צרי קשר עם קרובים שאינם קרובים בקרבת דם. כשביתי הייתה קטנה זוג שכנים מבוגרים שגרו לידנו שימשו לה ממש כסבא וסבתא נוספים. הם אהבו אותה מאוד, שיחקו איתה קנו לה מתנות ליום הולדת, אבל גם קיבלו ממנה הרבה חום ואהבה, גם אנחנו התייחסנו כמובן ליום ההולדת שלהם, והתחושה החמימה של משפחה ליוותה אותנו. אני חושבת שהקשר תרם הרבה לשני הצדדים, וגם ילדי הזוג המבוגר שגרו בערים רחוקות שמחו על האימוץ ההדדי בנינו, והרגישו שאנחנו עוזרים גם להם.

בדקו האם יש משהו בקרבת מגוריכם שיכול לשמש לילדיכם דמות אב, אולי תעזרו בפרויקט פרח, של סטודנטים מתנדבים. בכל מקרה ממליצה לבדוק היטב מי האנשים אליהם אתם רוצים לחבור. שאין להם תיק פלילי במשטרה, ואינם עם עבר פדופילי. כמובן עד ליצירת אמון מלא לוו את ילדיכם, ואל תשאירו אותו עם זרים. במידה ואינכם מתגוררים בסמוך לזוג קשישים ערירי, תוכלו להתעניין בבית אבות, האם יש זוג או אישה שהייתה רוצה בקשר כזה, להיפגש פעם בשבועיים בקבלת שבת בבית האבות. לדעתי שני הצדדים נתרמים – זהו גם חינוך לילדיכם לגבי אזרחות טובה, ועזרה בקהילה.

רשת תמיכה

בנו לכם רשת תמיכה חברתית.

חברות, חברות שנמצאות במצב דומה, אנשים שיוכלו להיעזר בכם ואתם בהם בשעת הצורך.

עדכנו תמיד את הגננות והמורות של ילדיכם.

עדכנו במצבכן את הגננת, תנו לה כלים מה להגיד לילד, דברו איתה על הרגישות של הילד למשל ביום המשפחה, או כאשר קוראים סיפור על אבא ועל אמא. בקשו מהגננת להתייחס ביום המשפחה לתכנים שיש בהם גם התיחסות משפחות מיוחדות.

בררו את זכויותיכן

בררו את הזכויות שלכן בביטוח לאומי, בגן, בבית הספר, כדאי להיות מודעות לזכויות שלכן.

 

אני מסיימת כאן סדרת כתבות בנושא בנק הזרע, מקווה שהצלחתי להעלות נקודות חשיבה וללוות אתכן. 

בהצלחה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו