ניוד מיידי לאחר החזרת עוברים: מחקר פרוספקטיבי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ניוד מיידי לאחר החזרת עוברים: מחקר פרוספקטיבי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.01.2006

ביחידות להפריה חוץ גופית רבות בעולם מקובל להנחות מטופלות למנוחה לאחר החזרת עוברים. יעילות המנוחה בשיפור תוצאות הטיפול לא הוכחה מעולם, ולמרות זאת, חלק מהמטופלות מעדיפות לשכב לאחר הפעולה בהנחה כי זה ישפר את תוצאות הטיפול וישפר את סיכויי ההשרשה.



ניוד מיידי לאחר החזרת עוברים: מחקר פרוספקטיבי

 

סקר וערך: דר' משה רויבורט

fertility sterility 2005

itai bar-hava, ram kerner, rakefet yoeli, jacob ashkenazi, yosef shalev,and raoul orvieto.

 

רקע: ביחידות להפריה חוץ גופית רבות בעולם מקובל להנחות מטופלות למנוחה לאחר החזרת עוברים. יעילות המנוחה בשיפור תוצאות הטיפול לא הוכחה מעולם, ולמרות זאת, חלק מהמטופלות מעדיפות לשכב לאחר הפעולה בהנחה כי זה ישפר את תוצאות הטיפול וישפר את סיכויי ההשרשה. מטרת המחקר היתה לבדוק האם יש יתרון אובייקטיבי במנוחה לאחר החזרת עוברים לעומת נייוד מיידי.

 

שיטות: המחקר נערך בנשים מיחידת ivf במרכז הרפואי רבין. 167 נשים לאחר החזרת עוברים חזרו לפעילות רגילה מייד בתום הפעולה לעומת 239 נשים אשר הונחו על מנוחה בשכיבה למשך שעה לאחר הפעולה. במחקר הוכללו מחזורים של עוברים טריים בלבד, לאחר החזרת עוברים בני יומיים (4 תאים) או 3 ימים (8 תאים).

 

תוצאות: לא היו הבדלים משמעותיים בסיבה לא פריון בין קבוצות הנשים. כמו כן, לא נמצאו הבדלים משעותיים בגיל, מספר הנסיונות הקודמים, הרמות של אסטרוגן ופרוגסטרון, מינון גונדוטרופינים, מספר הביציות שנשאבו, שיעורי ההפריה, שיעורי מחזורי    icsi ומספר העוברים דרגה a שהוחזרו. שיעורי ההריון לא היו שונים סטטיסטית בשתי הקבוצות, עם 24.5% הריונות בקבוצת הניסוי ו- 21.3% הריונות בקבוצת הביקורת.

 

מסקנות: במרוצת השנים השתנו ההמלצות למנוחה לאחר החזרת עוברים ממנוחה בת יממה למנוחה של כרבע שעה. למרות שכיחות הטיפולים, לא בוצעו מחקרים רבים פרוספקטיביים אשר בדקו נושא זה. ווטרסון וחבריו טענו כי אין הגיון אנטומי במנוחה לאחר החזרת עוברים שכן הרחם הקדמי, בעת עמידה הוא כמעט במנח הוריזונטלי לעומת מנח יותר ורטיקלי שלו בשכיבה. מחקרים נוספים היסטוריים לא הדגימו שינוי בתוצאות הטיפול בנשים אשר לא הונחו למנוחה לאחר החזרת עוברים. מחקר זה מוסיף על מחקרים קודמים ומדגים כי מנוחה לאחר החזרת עוברים אינה נדרשת היות שאינה משפרת את תוצאות הטיפול. יחידות ivf עמוסות יכולות לפעול ביעילות גבוהה יותר ללא חשש מירידה באיכות הטיפול לאור תוצאות אלו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו