שאלות ותשובות על הקפאת ביציות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שאלות ותשובות על הקפאת ביציות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.07.2013

איך מחליטים כמה ביציות להקפיא? מה חיי המדף של ביצית מופרית? האם יותר קשה להרות מביצית שהוקפאה? כל מה שרציתם לדעת על הקפאת ביציות.



מאת: פרופ' פואד עאזם, מנהל השירות לשימור פוריות ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז לרפואת נשים מתקדמת "איה מדיקל", שבמתחם בי"ח אסותא, ובמרכז הרפואי ת"א

 


שאלות ותשובות על הקפאת ביציות

יהלי לוי (שם בדוי) הוחזרה לרחם במקום למקפיא. אם מתחשבים רק במימד הזמן, יהלי היתה אמורה להתגייס כבר. אורית, אמה, עברה לפני כ-18 שנים הפרייה תוך רחמית (ivf). חלק מהביציות שנשאבו מגופה הוחזרו לרחם, אבל ההריון לא השתרש. את הביציות שלא הוחזרו ביקשו אורית ובן זוגה להקפיא. מכיוון, שבינתיים, הצליחו להיכנס לשני הריונות טבעיים וללדת את אופיר וליאת, החליטו לא להשתמש בעוברים הקפואים – עד שחזרו לטיפולים, לפני שש שנים. המבחנה שבה הביצית שהפכה ליהלי הייתה האחרונה, ולמרבה ההתרגשות, הטיפול הצליח.

 

איך מקפיאים ביציות?

קודם כל, שואבים אותן. כשאישה עוברת טיפולי פוריות, היא מקבלת תרופות שנועדות לעודד את השחלה לייצר מספר רב של ביציות, במקום ביצית אחת, כפי שקורה במחזור חודשי רגיל. כשהביציות מגיעות לגודל מסוים האישה מקבלת זריקה שגורמת להבשלתן, ועוברת שאיבה. הביציות מוצאות מהשחלה ע"י רופא, מופרות במעבדה וממתינות שם ימים ספורים,  כדי לבדוק האם נוצר עובר.

 

למה לא משתמשים מיד בכל הביציות שהוצאו והופרו כדי להשיג הריון?

כדי להימנע מהריון מרובה עוברים. אנחנו מחלקים את הנשים לשלוש קבוצות: נשים שנצליח לשאוב מהן 5 ביציות או פחות במחזור טיפולים. נשים עם תגובתיות יתר שייצרו יותר מ-20 ביציות. רוב הנשים נמצאות באמצע, עם 10-15 ביציות לטיפול. מכיוון שאנחנו לא יכולים להחזיר לאישה 10 עוברים, אנחנו מחזירים בין אחד לשניים, בטיפולים הראשונים. את היתר אנחנו שומרים להמשך – לילדים נוספים, או למקרה שההריון לא "ייקלט".

 

אם אין לאישה בן זוג, היא יכולה להקפיא ביצית לא מופרית?

כמובן שכן, אבל לביציות לא מופרות יש סיכוי פחות טוב לשרוד בהקפאה. אפילו בשיטות החדשניות של היום, שמשתמשות בהקפאה מהירה לטמפרטורה של  מינוס 196 מעלות ולא מדורגת כמו בעבר, נוצרים גבישי קרח, שעלולים לפגוע בתאים ובחומר הגנטי שבהם. כשמקפיאים ביצית מופרית, נוצרים פחות גבישים, וסיכויי ההישרדות טובים יותר.

 

האם לביצית  מופרית יש  מועד פגות תוקף ?

באופן מפתיע, לא. זה בכלל לא משנה אם יפשירו אותה למחרת, בעוד שנה או בעוד 20 שנה. מה שחשוב הוא הגיל הביולוגי של הביצית. למעשה, ביולוגית התינוקת שנולדה היא בת של אשה בשנות ה-20 המוקדמות לחייה, ולא של אישה בת 40 פלוס.

 

למעשה, על פי הנחיות משרד הבריאות, האישה אפילו לא חייבת לעשות מי שפיר במהלך ההריון, כי העובר הוא של אישה צעירה. בעיקרון, המדינה מממנת אחסון של עוברים מוקפאים לחמש שנים, ולאחר מכן ההורים נדרשים להחליט האם להחזיר את העוברים או לבקש שישמידו אותם.

 

 יש סיכון בהקפאה? עוברים שהופשרו סובלים מיותר מומים?

חד משמעית לא. ברגע שהביצית המופרית שרדה את ההקפאה, ומופשרת כראוי, אין שום הבדל בינה לבין ביצית רגילה, והילדים שנוצרים כך לא חשופים למומים או סיבוכים כלשהם.

 

 

קשה יותר להרות מעובר מופשר?

קצת. נייר עמדה של האיגוד הישראלי לחקר הפוריות, מורה להוסיף עובר אחד בכל החזרה של עוברים מופשרים. כלומר, אם לפי המצב הרפואי וגיל האישה היינו מחזירים עובר אחד, כשמדובר במופשרים נחזיר שניים, מכיוון שסיכויי הקליטה ברחם פחותים לעומת אלו של עובר 'טרי'. בכל מקרה, לא מחזירים יותר מארבעה עוברים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו