למה אין בישראל מאגר מידע על הצלחת טיפולי פוריות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

למה אין בישראל מאגר מידע על הצלחת טיפולי פוריות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.06.2014

המדינה משקיעה מאות מיליונים מכספי הציבור בטיפולי פוריות בלי לבדוק את האפקטיביות של הטיפולים ואחוזי ההצלחה. 



למה אין בישראל מאגר מידע על הצלחת טיפולי פוריות?
המדינה משקיעה מאות מיליונים מכספי הציבור בטיפולי פוריות בלי לבדוק את האפקטיביות של הטיפולים ואחוזי ההצלחה. 
 
זוגות שעברו טיפולי פוריות בישראל יודעים שלרוב מדובר בתהליך ארוך, מתיש וסוחט אנרגיה וכסף. מסתבר שזו לא גזירת גורל ובמרבית המקומות בעולם המצב טוב בהרבה מאשר אצלנו. 
 
בארה"ב ובאירופה קיימת חובת דיווח על טיפולי פוריות. כך ניתן לספק נתונים על שיעור ההצלחה בטיפולים וללמוד מהניסיון המצטבר. על פי הסטטיסטיקה במדינות המערב, שיעור ההצלחה הממוצע בטיפולי פוריות מתקרב ל50% לכל מחזור של טיפול.
 
בישראל, בשונה משאר מדינות המערב, אין כל רגולציה המחייבת את מרפאות הפוריות או מחלקות הפרייה חוץ גופית לתעד ולדוח בזמן אמת את הטיפולים שהן מעניקות ואת תוצאותיהם למשרד הבריאות. אם חלק מהמרפאות עושות זאת הרי שהנתונים משמשים אותן לצרכים פנימיים בלבד ולא עוברות כל ביקורת ע"י גוף ממשלתי כלשהו. 
 
מנתונים חלקיים המבוססים על סיכומים שנתיים, הצהרתיים, לא מבוקרים של תוצאות טיפולי הפרייה חוץ גופית בלבד, עולה תמונת מצב של הצלחה בהשגת הריון ב-17%-19% שיורדת ל-12%-14% בסיום מוצלח של ההיריון, בשל שכיחות גבוהה של הפלות לאחר טיפולים. אין כל נתון לגבי טיפולי פוריות אחרים או טיפולי תרומת ביצית ותרומת זרע, שהם כנראה נפוצים מאשר טיפולי הפרייה חוץ גופית. העובדה שזוגות רבים עוברים עד 25-30 מחזורי טיפול הפריה חוץ גופית ולא מחבקים ילד בתום התהליך מלמדת שגם הנתונים המדווחים לא בהכרח משקפים את האמת.
 
לדברי ד"ר איליה בר, יו"ר רשת המרכז הרפואי לפוריות, בניגוד לתחומים רבים ברפואה שבהם ישראל מובילה בעולם, בתחום הפוריות אנחנו בתחתית הרשימה מבחינת אחוזי ההצלחה.
הסיבה המרכזית לכך היא מערכת התגמול על טיפולי פוריות שמבוססת על מספר המחזורים בלי שום קשר למידת ההצלחה. העדר מערכת מרכזית של איסוף נתונים  גורם לכך שאין כל בקרה מקצועית של המרפאות והמחלקות להפריה חוץ גופית. 
 
"התחרות" שנוצרת היא במספר הטיפולים, ללא קשר לאיכותם ולכן רוב הטיפולים אינם אפקטיביים. כל המעורבים - קופות חולים, מרפאות פוריות, מחלקות הפרייה חוץ גופית, רופאים וחברות תרופות נלחמים בכדי לנגוס כמה שיותר מתקציב המיועד בסל הבריאות. 
 
במילים אחרות, רופא/מרכז פוריות יקבלו תשלום שוב ושוב על כל מחזור טיפול בלי קשר להשגת ההריון. ככל שיותר טיפולים לא יצליחו ובני הזוג יעברו שוב ושוב טיפולים נוספים - הרופא/מרכז הפוריות ימשיכו לקבל שוב ושוב תשלום.
יש פה ניגוד אינטרסים בין הרצון להתפרנס לרצון להשגת הריון מה שמעמיד בוודאי חלק מהרופאים בדילמות אתיות לא פשוטות.
 
המרכז הרפואי לפוריות נוהג בשקיפות בנתוני ההצלחה. על פי הסטטיסטיקה שיעור ההצלחה בכל מחזור של טיפול פוריות מגיע ל-42% ובתרומות ביצית 55%. המשמעות היא שזוג שעושה את תוכנית הטיפולים שנקבעה צפוי להחזיק בתום 2.5 מחזורי טיפול בממוצע תינוק בידיו, לאחר שההיריון הסתיים בהצלחה. 
 
אנו קוראים לכל המרפאות להפריה חוץ גופית לפרסם את שיעורי ההצלחה שלהן בטיפולים וקוראים לממשלה להקים מאגר מידע ארצי שיעמיד לרשות אנשי המקצוע והמטופלים כלים השוואתיים מהימנים. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו