עברת טיפולי פוריות והשמנת? ניתן לשנות את הגיזרה! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עברת טיפולי פוריות והשמנת? ניתן לשנות את הגיזרה!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.08.2011

יעל סנדלר, מארחת את העיתונאית יעל-שחר שריד, אשר השילה ממשקלה שלושים קילו, לאחר שנים שאנשי מקצוע רבים אמרו לה שאחרי טיפולי פוריות, נוצרים תאי שומן חדשים, ואי אפשר לנצח את המשקל.



מאת: יעל סנדלר


עברת טיפולי פוריות והשמנת? ניתן לשנות את הגיזרה!

"עברתי טיפולי פוריות במשך 3 שנים, מספרת יעל,  והיה לי נוח להאמין שההשמנה באה בגלל טיפולי הפוריות, ולא לנסות לשנות את המצב, אבל מרגע שהחלטתי שאני לוקחת אחריות על הבריאות שלי, ועברתי טיפול גמילה מסוכרים וגלוטן, נשאר לי רק להביט בצער על השנים הרבות שבהם לא התמודתי עם המשקל. כרגע נשאר לי רק להתמודד עם הטלפון שלא מפסיק לצלצל, ועם האנשים הרבים ששואלים: איך עושים זאת? והאם זה באמת עובד?

גם אני עברתי טיפולי פוריות, וגם אני סבלתי מהשמנה, וגם אני חשבתי שנים שאין מה לעשות עם עודף משקלי. מסתבר שהחברה מקבלת השמנה אצל נשים שעברו טיפולי פוריות, ואפילו מעודדת אותן בהבנה לגבי הקושי שהן עברו. ובכל זאת, לא כולן נכנעות למשקל, ויש נשים שמוכנות להתמודד עמו, לנצח אותו, ואפילו לרדת 30 קילו, תוך שנה.

את העיתונאית, יעל שחר שריד, כתבת עיתון חיים אחרים, פגשתי בחצר ביתי, ורגע לפני שהיא התרווחה על הכיסא, לא יכולתי להתאפק מלשאול אותה, כמה זמן לקח לה עד שהיא הגיעה לדיאטה, ומה היא עברה עד אז?  במיוחד אחרי שראיתי את התמונות שהיא הביאה עימה, תמונות שמוכיחות עד כמה דרסטי השינוי שעברה בשנה האחרונה: לפני ואחרי שהשילה ממשקלה לא פחות משלושים קילו.

יעל חייכה אלי חיוך גדול, וספרה "את טיפולי הפוריות עברתי בבית החולים הדסה הר-הצופים, וכבר בתחילת הדרך, אמרו לי שההורמונים עלולים לגרום להשמנה. זהו פרט שולי כשאת נמצאת בטיפולי פוריות. אולם לאחר הלידה, אני זוכרת ששנים אמרתי לכולם שאני אחרי לידה, עד שמישהו אמר לי ששנה אחרי לידה זה כבר לא תרוץ... זה לא נחשב.. "

יעל הוסיפה: "שנים רבות התעסקתי בעבודתי בעיתונות בכתבות בריאות, ונאמר לי לא פעם שתאי שומן שנוצרים בעקבות ההורמונים, הם תאי שומן חדשים שמאוד קשה להיפרד מהם אחר כך. אני לא יודעת אם זה נכון או לא נכון, אבל זה בהחלט היה תרוץ טוב בשביל לא לעשות דבר, ולהשלים עם המשקל."

"את סטירת הלחי הכי גדולה", אומרת יעל, "קיבלתי דווקא מקופת החולים שלי, כאשר דיאטנית אמרה לי שלא נראה לה שאני יכולה להוריד במשקל, וחבל על זמנה ועל זמני".

"אני יודעת שיש  נשים שהן יחידות סגולה, והן עוברות את טיפולי הפוריות בלי לעלות גרם אחד. אבל אלו כפי הנראה יחידות סגולה, או שהן עושות מאמץ גדול הראויי להערכה. אם עברת טיפולי פוריות והשמנת, כדאי שתדעי שהמשקל העודף לא חייב להיות חלק מהגוף שלך."

רגע לפני שאחזור ליעל, ולגמילה שהיא עברה, אני רוצה לנסות ולדמיין כמה הם 30 קילו עודפים.

נסי לחשוב על מזוודה מלאה, או אפילו שתי מזוודות מלאות. ועכשיו תדמייני ילד אפילו די רזה, שכבר סיים מזמן את גן חובה, ועולה לאחת הכיתות בבית הספר היסודי. נסי לדמיין כמה אבטיחים ניתן להכניס תחת הכותרת שלושים קילו. ואני בטוחה, שאם אבקש ממך להרים משקולות בחדר כושר תחת התוית שלושים קילו, לא תסכימי.

יעל מחייכת. שלושים קילו הם משקל עודף גדול שמכביד ומפריע לגוף, ומשפיע מאוד גם על הדימוי העצמי. מעל גיל 40 אני חושבת שכל אדם חייב לדאוג לבריאות שלו. ולעשות פעם בשנה בדיקות דם. ובדיקות דם עם משקל עודף, אינן בדרך כלל בדיקות שיש בהם תוצאות משמחות.

"כאשר נשלחתי לעבור כעיתונאית את הגמילה מסוכר וגלוטן, במכון אברהמסון, זה היה ממש לאחר הפגישה בקופת חולים. ניסיתי לבטל את הפגישה, אבל שכחתי לבטל אותה. כיוון שהפגישה נקבעה ליום שישי, החלטתי ללכת אליה, כדי לסמן וי. לא יותר. במכון ששוכן בלב הפרדסים בשרון, השינויי נעשה כבר בדלת הכניסה, כשאת נכנסת לתוך חדר שכולו לבן צחור. בהתחלה קיבלתי טיפול רפרקסולוגי, טיפול נעים מאוד, באווירה מיוחדת. את טיפול הגמילה מסוכר וגלוטן, עברתי אצל אהוד אברהמסון, המתחיל את הטיפול בדברי הסבר, כאשר הגוף עובר ניקויי אנרגטי ואיזון בשילוב אבני קריסטל. אחרי הטיפול, הרגשתי שקיבלתי הרבה כוח, ותחושה של אכפתיות מאוד גדולה, ורצון של כולם שאני אצליח. כשיצאתי מהמכון, החלטתי לנסות. בדקתי בקפדנות כל מוצר שרכשתי לגבי הרכיבים: האם הוא מכיל סוכר או גלוטן? בהתחלה זה נראה כמו פרויקט בלתי אפשרי, כי את עומדת הרבה זמן בסופרמרקט, וזה די מעייף. בהמשך מתרגלים לבדוק את המוצרים, ואת לומדת מה לקנות. יעל מספרת שהיא התייחסה לשינויי בתזונה כאל דרך חיים: "את מתייחסת לעצמך כאל חולת צליאק וכחולת סכרת, עשרה ימים ראשונים זה מאוד קשה, אבל דווקא אז בקו התמיכה של המכון מאוד עזרו לי. הם יודעים לעודד אותך, ועוזרים בזמן אמת, לגבי כל שאלה שמתעוררת. התחושה שאת לא לבד, והתמיכה מסביב, מאוד מסייעת. בהמשך המכון גם מספק קורסי בישול, שהם פשוט תענוג. מלמדים אותך להכין אוכל בריא וטעים לא פחות מאוכל אחר. לצערי בארץ, המחירים של המוצרים ללא גלוטן, עדיין בשמיים, אבל קונים פחות, ומרוויחים בגדול – את התוצאות ניתן לראות אחרי כמה חודשים, והסבלנות משתלמת."

יכולתי לדבר עוד עם יעל, ועדיין לא שמעתי ממנה אפילו על איך מרגישים אחרי ירידה כזאת במשקל, אבל אז התקשר אלי העו"ד שלי, ויעל נצלה את ההזדמנות להיפרד ממני, לא לפני שקיבלתי ממנה את ברכת הדרך להתחיל גם בטיפול גמילה, והבטחתי לעצמי להתקשר למכון בשבוע הבא. 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו