טיפולי פוריות אלטרנטיביים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפולי פוריות אלטרנטיביים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.03.2005
הרפואה המערבית מכירה מזה שנים רבות בחשיבות הרפואה האלטרנטיבית ואף השכילה לשלבה במקביל להליכי הטיפול הסטנדרטים. קופות החולים בארץ מפעילות מערך שלם של רפואה אלטרנטיבית המציעה מגוון שירותים ללקוחותיהן.(שיאצו, רייקי, פרחי באך, הומאופתיה וכד').

טיפולי פוריות אלטרנטיביים מאת: נטע דורון 
הרפואה המערבית מכירה מזה שנים רבות בחשיבות הרפואה האלטרנטיבית ואף השכילה לשלבה במקביל להליכי הטיפול הסטנדרטים. קופות החולים בארץ מפעילות מערך שלם של רפואה אלטרנטיבית המציעה מגוון שירותים ללקוחותיהן (שיאצו, רייקי, פרחי באך, הומאופתיה וכד').

ברוח זו, ניתן למצוא כיום בחדרי הלידה אפשרויות רבות ומגוונות העומדות בפני היולדת – אמצעי אלחוש רבים ומגוונים, לידת מים, עיסויים מרגיעים, רייקי, בחירת תנוחת הלידה, אפשרות להכנסת מלווה ללידה (לעיתים אף יותר מאחד) ועוד אפשרויות רבות המוצעות לרווחת האישה.

מכאן רק טבעי היה למצוא גם בכל מרפאת פוריות מטפל אלטרנטיבי בנוסף לצוות הרופאים הרגיל. אולם, במציאות הקיימת שירות כזה אינו מצוי כדבר שבשגרה לרשות המטופלות המעוניינות בכך במרפאות ברחבי הארץ. בבתי החולים של קופת חולים כללית, לדוגמא,בהחלט מכבדים את נושא הטיפולים המשלימים ואכן, מרפאות משלימות של קופת חולים כללית פרוסות ברחבי הארץ. יחד עם זאת עדיין לא נעשה שם שילוב של כוח אדם קבוע ורציף המתמחה ברפואה משלימה בתוך מרפאות הפוריות.

בבית החולים "העמק" שבעפולה נעשה ניסיון מעניין בכיוון, כאשר במקביל לטיפולים הקונבנציונלים הוצע למעוניינות טיפול רייקי. יחד עם זאת, לפי דברי ד"ר יואל גיסלביץ', מנהל יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, אין כוח אדם קבוע ביחידה המועמד כדבר שבשיגרה לרשות המטופלות.
ד"ר גיסלביץ' מציין כי בנתיים לא קיימת דרישה גבוהה לטיפולים משלימים מצד המטופלות שלו ביחידה. מי שבכל זאת מעוניינת יכולה לבקש ותיענה ברצון. בנוסף, לדבריו, קיימים כאמור, הטיפולים המשלימים במרפאות המתמחות בכך בקופת חולים כללית, ואין שום מניעה לשלב בין שני סוגי הטיפולים.
לגבי הטיפולים האלטרנטיביים הקיימים כיום מחוץ למרפאות הפוריות הסטנדרטיות נזהר ד"ר גיסלביץ' בדבריו ומציין שכל דרך להשיג הריון שאישה מרגישה איתה טוב היא לגיטימית לחלוטין. יחד עם זאת תמיד יש לזכור שרק במסגרת בתי החולים נעשים מחקרים מדעיים היכולים לדייק באחוזי ההריונות המושגים ולהציג את המציאות באופן מדויק ומפוכח. יש לזכור, לדבריו, כי ייתכן שאישה שנכנסת להריון בהתאם לחוקי הסטטיסטיקה עשויה לשייך את ההצלחה לטיפולים האלטרנטיביים אותם התחילה, בזמן שייתכן שהייתה משיגה את ההריון גם ללא אותם טיפולים.
יחד עם זאת, אין עוררין כי מדובר בכל זאת בסוג של "פספוס" מצד בתי החולים, היות שמדובר בסוג טיפולים שהם כבר מעבר ל"טרנד".
כידוע, גוף האדם הוא מכלול מסובך ומורכב ביותר אשר מכיל מערכות רבות. בדומה לתחומי הרפואה האחרים, בתחום הפוריות קיימת משמעות מכרעת למצב הגופני והנפשי של המטופלת לצורך הצלחת הטיפול. מיותר לציין שמצב של מתח וחוסר איזון יגרמו לכישלון הטיפול כולו אף אם האישה קיבלה את כמות ההורמונים המתאימה לגילה ולמשקלה. למרבית הצער, הרפואה הקונבנציונלית בתחום טיפולי הפוריות אינה שמה דגש מיוחד על האישה כמכלול. רופא הנשים בודק את רחם האישה, את כושר ייצור הביציות שלה, את איכות הביציות, את רמות ההורמונים, את גודל הזקיקים, ואת תזמון הביוץ אך לא את התמונה הכללית, כלומר - מצב גופה הכללי ומצבה הנפשי בפרט.

כאשר אישה מגיעה למרפאת פוריות היא למעשה מצטרפת ל"פס ייצור" של טיפולים ידועים מראש. המינונים של הטיפול (כלומר ההורמונים) אמנם מותאמים לה אישית, אך מצבה הכללי אינו עומד על הפרק. הטיפול מתרכז רק באיברי הרבייה שלה.
כמו כן, אם מתעורר צורך, לדעת הרופאים, אין היסוס לשלוח את המטופלות לצילומי רחם או הפריות מבחנה, הליכים מאוד לא נעימים המערבים טיפולים פולשניים בגוף האישה. נכון, במרפאות הפוריות ברחבי הארץ מייצרים הצלחות, קרי, תינוקות. יחד עם זאת לא כל אישה מתאימה לסוג הטיפולים שם.

נשים הכמהות לילד ומחפשות פיתרון שונה בכל זאת ונשים שניסו את השיטה הקונבנציונלית והתאכזבו מחפשות אלטרנטיבות. יש שהגיעו אל הגברת ברכה מזור המתמחה שנים רבות בנושא טיפולי הפוריות. הטיפולים אצל ברכה מזור מתייחסים לגוף ולנפש האישה במשולב ושונים מהותית בתפיסתם מהטיפול הרגיל הדוגל בהזרקת הורמונים שיטתית ובדיקות פולשניות (זריקות,בדיקות דם, אולטרא סאונד וגינלי, צילומי רחם, הפריות מבחנה וכד').


מספרת אורלי שלום, תושבת נתניה, אם לעידן, 7 וחצי, ונדב, 4, אחת מהמטופלות הרבות של ברכה: "במשך 5 שנים עברתי 7 הפריות, ניתוחים וצילומי רחם. אחרי ההפריה האחרונה שלא הצליחה החלטתי שתם ונשלם עם הניסיונות להביא ילדים. חשבתי שזה המזל שלי. ביום שישי אחד אבא שלי הביא לי מעטפה מבית כנסת שהיה כתוב בה על ברכה. קראתי, שמדובר בטיפולים טבעיים. ואחרי חודשיים של התלבטויות, כי הייתי פגועה פיזית ונפשית מכל ההפריות, הלכתי. הטיפול שלה דיבר אליי - המסג'ים, היחס אליי כבנאדם, והחלטתי לנסות.
היא בדקה לי את הבטן, מיששה, ובלי שאמרתי לה כלום, אמרה לי: 'יש לך הידבקויות בחצוצרות, נעבוד 3 חודשים לנקות הכל, טיפול אדים כל יום, פעם בשבוע מעיינות מרפא'.
גם לקחתי כדורים טבעיים. והכל עשה לי כל כך טוב, בניגוד להורמונים של קופת חולים שמהם שמנתי ונראיתי זוועה. גם קיבלתי ייעוץ תזונה נכונה.עשיתי כ-ל מה שהיא אמרה. אחרי שלושה חודשים באתי אליה, היא אמרה לי: 'עכשיו את נקייה לחלוטין, עכשיו נעבוד על הריון. קחי זמן חודש'. אגב, הלכתי ועשיתי אולטרה סאונד, ואני והרופא לא האמנו - הוא לא הבין איך נעלמו ההידבקויות שלי ברחם. אחרי חודש נוסף של הטיפול, פתאום התחלתי
להרגיש בחילות, כאבי ראש וסחרחורות. הלכתי לברכה, שכבר הבינה. ישבתי, היא בדקה, הסתכלה, אמרה לי לשבת, והודיעה לי שאני בחודש שני ושזה בן. לא האמנתי.
פחדתי לעשות בדיקת דם, אבל ברכה התעקשה. עשיתי בדיקה, בעלי התקשר לשמוע תוצאה ואמרו לו: 'חיובי'. היינו בשוק מוחלט. כל ההריון הייתי בקשר עם ברכה, ואכן, זה בן. אחרי שנתיים רציתי ללדת עוד ילד, והייתה שוב בעיה. אחרי חמישה חודשים אצל ברכה נכנסתי להיריון.
כבר 7 שנים אני מכירה אותה. שלחתי אליה הרבה שהצליחו. אני לא שוללת את הרפואה הקונבנציונלית, אבל הנה - לא לזלזל ברפואה הטבעית שיכולה לעזור. אני ממליצה בחום".

מוסיף ד"ר יוסף שגיא, מומחה לבעיות פוריות, שעבד עם ברכה בהיותו מנהל מחלקה בבי"ח בלינסון : "אין לי מושג איך היא עושה זאת, אולם ברכה מצליחה להביא ילדים לנשים שאיבדו תקווה". ד"ר שגיא מספר שעקב אחרי עבודתה של מזור, והוא מכיר נשים שנעזרו בה. לדבריו, במקום שרופאים עדיין חיפשו, ברכה כבר אבחנה את הבעיה - שהתבררה לאחר מכן ואוששה בתוצאות הבדיקות.

האם מדובר בנס? מסתבר שממש לא. השיטות של ברכה הן טבעיות - אולי גם שיטות סבתא - (מתימן אגב) אבל זה עובד. ברכה מצביעה על שתי בעיות עיקריות המונעות כניסה להריון -בעיה אנרגטית ברחם - כתוצאה מרחם עצבנית, קרה או של אישה שעברה איזו שהיא טראומה. בעיה מכנית - הידבקויות קירות הרחם, כתוצאה מדלקות, טיפולים, הורמונים. "אפילו אם תעבור את ההפריה, ההריון לא ישתרש במצב כזה", גורסת ברכה. חשוב אפוא לעבוד על ריכוך הרחם, החצוצרות והשחלות באמצעות אדים של מים וצמחי מרפא ושמנים אתריים, שינוי תזונה, מעיינות מרפא, עידוד נפשי, תוספות מזון ועוד.

המלצותיה המלומדות של ברכה מזור לנשים הן בין השאר הימנעות ממאכלים מסוימים (איסור חמור על דייאט קולה, למשל), טיפול בעצירות, אי שימוש בטמפונים, איסור לישון עם עגילים, הימנעות מללכת יחפה ועוד. לגברים עם בעיית פוריות ממליצה ברכה על הקפדה על תזונה נכונה, הימנעות ממאכלים מסוימים, מקלחות קרות להמרצת הזרע ועוד.
לזוגות ההמלצה היסודית היא לא לקיים יחסים בתקופת מחזור ושבעה ימים אחריו (משום שבד"כ לא יכול להתקיים ביוץ עד הניקוי הסופי של הרחם – " שבעה נקיים" לפי קוד ההלכה לתהליך, אגב).

מעל לכל מרחפת כמובן הגישה השונה לחלוטין של הטיפול האלטרנטיבי של ברכה מזור, קרי, קריאת מפת הגוף וראייתו כמכלול, יחס אישי ואנושי, כבוד למטופלת, הבנה, והתאמת הטיפול המתאים רק לה. הטיפול משחרר את המתח הנפשי שנלווה בדרך כלל לטיפולים מסוג זה. יחד עם זאת יצוין, כי כל פיתרון המייצר הריון הוא מבורך וקיימות שיטות רבות ומגוונות להשגת המטרה. כל אישה בוחרת לבסוף את הטיפול המועדף עליה כאשר לב העניין הוא האמונה שלה שהיא ב"ידיים טובות".



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו