רפלקסולוגיה, פרחי באך ושינוי תזונה כמענה לאי פריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רפלקסולוגיה, פרחי באך ושינוי תזונה כמענה לאי פריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.04.2012

לעיסוי בכף הרגל יש אפקט מרגיע ומרפא והוא מומלץ מאוד לאנשים החשופים למתח רב, גם אם הם אינם סובלים מבעיות גופניות כלשהן.  על אחת  כמה וכמה, כשמדובר בנשים העוברות טיפולי פוריות.



מאת: לידיה נתנזון, מומחית לבריאות הוליסטית התמחות בטיפולי פוריות בשילוב אומנות פרחי באך ורפלקסולוגית בכירה


רפלקסולוגיה, פרחי באך ושינוי תזונה כמענה לאי פריון

 העיקרון שעליו מתבססת  רפלקסולוגיה  טוען כי בכפות הרגליים והידיים (המשקפות את מפת אברי הגוף) ישנם אברוני חישה שונים ועצבוב רב, המקנים להן יכולת תחושתית גדולה מאוד.  אברוני חישה אלה נמצאים בקשר הדוק עם אברי הגוף השונים דרך מערכת העצבים. מגע  במרכזי החישה באמצעות עיסוי נכון של כפות הרגליים יגרום להעברת אותות חשמליים לאברי מטרה שונים בגוף  דרך מערכת העצבים, ועל ידי כך ישפיע על אותם איברים פנימיים או מערכות לפעול בצורה טובה יותר.

 

לעיסוי בכף הרגל יש אפקט מרגיע ומרפא והוא מומלץ מאוד לאנשים החשופים למתח רב, גם אם הם אינם סובלים מבעיות גופניות כלשהן.  על אחת  כמה וכמה, כשמדובר בנשים העוברות טיפולי פוריות.

 

כך למשל, תחתית כף הרגל (לכיוון אזור העקב) מייצגת את הרחם ואת אברי המין.  מתחת לכרית כף הרגל ממוקם איזור "מקלעת השמש", שמתאים לאזור בגוף (מתחת לעצם החזה, אך עמוק בפנים), בו נמצאת צומת חשובה של מערכת העצבים האוטונומית, הקשורה לתפקודים הלא רצוניים בגוף, ביניהם תגובות חרדה ופחד.  על ידי עיסוי איזור מקלעת השמש בכפות הרגליים ניתן להגיע להרגעת מערכת העצבים האוטונומית.

 

עיסוי אזורים בכף הרגל  המקביל לאברי הרבייה ולמערכת ההורמונאלית בגוף, יביאו את אותן המערכות למצב של איזון וישפרו מאוד את הסיכוי להשגת ההיריון המיוחל.

 

טיפול בפרחי באך מבוסס על שיטת ריפוי של ד"ר באך, רופא הומאופט והרבולוג אנגלי שחי בתחילת המאה – 20. ד"ר באך גילה את משמעות הקרבה לטבע וקבלת  כוחות ריפוי. באך הבין את הקשר בין מצב נפשי-גופני לבין הקודים האנרגטיים הקיימים בטבע.  הוא הצליח לזהות קבוצות  של מצבים נפשיים ולהתאים תמציות פרחים לטיפול ספציפי.  בתהליך האבחון בודק המטפל היכן ישנה התאמה מרבית בין התמצית לבין מצבו הרוחני/נפשי של המטופל.  האבחון נעשה על ידי תשאול, בדיקה גופנית ומשיכה אינטואיטיבית של המטופל לתמצית זו או אחרת. תמציות באך עדינות מאוד, ללא תופעות לוואי ולכן אין בעיה לקחת אותן  בכל כמות ובכל מינון.  בדרך כלל המינון המומלץ –4 טיפות, 4 פעמים ביום. תמציות פרחי באך יכולות לשמש כריפוי בפני עצמו או בשילוב מוצלח עם רפלקסולוגיה.  הטיפול בפרחי באך יעיל מאוד בהפחתת חרדות וכעסים, מפיג רגשות של בושה ומבוכה, מחזיר את האופטימיות, משחרר מרגשות אשם ועוד.

 

שינויים בתזונה ואורח חיים:  המזון מספק  למערכות הגוף השונות אנרגיה, חומרי בנייה וגורמים מווסתים  ומפעילים. חוסר או עודף באחד מהם ישפיעו על תפקוד מערכות הגוף.

 

מזונות מומלצים: מומלץ לאכול ארוחות מזינות הכוללות ירקות אורגניים, דגנים מלאים ומוצרי סויה.  חשוב לאכול דגים מספר פעמים בשבוע,  להשתמש בשמני אגוזים וזרעים מכבישה קרה לבישול או כבסיס לרוטבי הסלט  על מנת לספק לגוף ויטמין e לחיזוק המערכת ההורמונאלית..

 

חומצות שומניות חיוניות שומרות על בריאות בלוטות הגוף. בדרך כלל, חומצות אלה חסרות אצל אנשים שתזונתם דלה מאוד בשומנים. שלבו מדי יום בארוחות דגי מים קרים,  זרעי פשתה או שמן פשתה.

 

לגברים מומלץ לפצח באופן קבוע גרעיני חמניות המהווים מקור מצוין לאבץ, מינרל המהווה חלק חשוב מנוזלי הרבייה של גברים.

 

אכלו ירקות,פירות, קטניות, דגנים מלאים ומזונות נוספים המכילים סיבים תזונתיים בכל ארוחה.

 

שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים, במהלך היום.  כך תשפרו את בריאותכם הכללית ותסייעו לניקוי הגוף מרעלים שעלולים לדכא את מערכת הרבייה שלכם.

 

מזונות שיש להימנע מהם:  אל תאכלו כל מזון הגורם להחלשת מערכות הגוף או לדלדול הרכיבים התזונתיים החיוניים בגוף כגון סוכר לבן, קמח לבן, מזון מטוגן, מעובד או משומר.

 

בשר עלול להיות רווי בחומרים כימיים המחקים את פעולת ההורמון אסטרוגן.  הורמון זה, כשהוא מצוי בעודף, עלול להפחית את כמות הזרע ולפגוע בפוריות. לכן חשוב לאכול בשר בעלי חיים שגודלו על מזון אורגני.

 

הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים.  אלכוהול עלול להפחית את כמות הזרעים הנורמאליים ולפגוע בבריאותם של גברים ונשים כאחד.

 

נמצא קשר בין צריכת קפאין לבין בעיות פוריות, ביניהן הפלה. הימנעו משתיית קפה ומשקאות קלים ומאכילת שוקולד.  כמו כן מומלץ להימנע משתיית תה שחור ומנטילת תרופות המכילות קפאין. (מזרחי, 2006).

 

 

 

מקורות

בר חווה, א. ד"ר,  שינקמן-בן זאב, ע., 2003, פוריות מאלף ועדטף.  הוצאה לאור למשכיל, תל אביב(רביצקי&בן אור, 2003).

נורת'רופ,2000.  גופה של אישה, תבונתה של אישה,הדרך לבריאות גופנית ורגשית.  הוצאת"אור-עם".

פרופ' מזרחי,א. האנציקלופדיה לריפוי החדשה לריפוי טבעי. הוצאת פוקוס.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו