יומן טיפולי פוריות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יומן טיפולי פוריות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.02.2011

יש יומני הריון רבים, אבל משום מה אין יומני טיפולי פוריות. אז עד שאחד מהמולים יקפוץ על הרעיון, כדאי לך להכין לעצמך יומן טיפולי פוריות. כל הדרוש לך היא מחברת גדולה ויפה, כרוכה בציור נחמד, וידע – למה חשוב לנהל יומן במהלך טיפולי פוריות.



 

מאת: יעל סנדלר

 


יומן טיפולי פוריות

אינני יודעת מדוע הוצאות הספרים לא הוציאו עדיין יומן לתהליך טיפולי פוריות, שההמשך שלו יהיה יומן הריון. אבל בקלות תוכלי להכין אחד כזה בעצמך: בחנויות כמו אופיס דיפו קרביץ וחנויות למכשירי כתיבה תוכלו למצוא מחברות מהודרות הכרוכות בכריכת תפירה, כריכת התפירה חשובה כדי שהיומן שלך לא יתפרק בעתיד. יש בנמצא שני גדלים של מחברות, גודל גדול וגודל בינוני. בחרי את הגודל הרצוי לך. אני הייתי בוחרת בגודל הגדול מתוך מחשבה שהוא יאפשר לי הוספת תמונות ובדיקות אולטרסאונד.

למה חשוב לנהל יומן בתהליך טיפולי הפוריות?

יש כמה סיבות לניהול יומן במהלך הטיפולים:

  1. מעקב אחרי הטיפול אותו את מקבלת. רישום התרופות אותם קיבלת. רישום תהליך הפרוטוקול ובדיקה האם הוא מתנהל על פי הטיפול אותו קיבלת. חשוב שיהיה לך מסודר תהליך הפרוטוקול – אותו תהליך בו הוחלט על הטיפול שלך למחזור זה. רישום התרופות, והידע מה עומד לקרות מתי, יכול לעזור לך הן בהתארגנות לקראת הטיפול, ובסדר. והן במעקב שהטיפול אותו את מקבלת הוא על פי הטיפול שנרשם לך. הוא יעזור לך בבקרה לבדוק שהתרופה שקיבלת מהרוקח היא אכן התרופה הדרושה לך לטיפול. שהתרופה שכתבה לך האחות היא אכן התרופה שאת זקוקה לה. זהו מעקב חשוב בתהליך שמונע טעויות, והופך אותך לשותפה פעילה, אשר יש לה ידע בסיסי בטיפול אותו את אמורה לעבור.
  2. אם בשלב כלשהו תחליטי לעבור בית חולים, ולקבל טיפול במקום אחר, תהייה לך כל האינפורמציה הדרושה לטיפול. היומן ירכז לך את הטיפולים ויהיה לך מסמך מסודר של ריכוז תאריכים ותרופות.
  3. מזכרת לטיפולי הפוריות. עכשיו את בעיצומם של הטיפולים ונדמה שגם הטיפול לא יעבור לעולם, וגם לא תשכחי אותו לעולם, אבל כמה שזה נשמע לא הגיוני בתהליך טיפולי הפוריות. כאשר עוברות כמה שנים, הן נשכחות לחלוטין. וכדאי שתדעי בעתיד באיזה תרופות השתמשת בעבר, גם בשביל מעקב בריאותי שלך, וגם כיוון שהריון מטיפולי פוריות נחשב כהריון יקר, ואלו לא סתם מילים, זהו תהליך שעברת שדורש משאבים וכוחות רבים ואנרגיות רבות, ותוכלי בעתיד לשתף את בנך או ביתך בחלק מהתהליך. כדאי לך לצלם ולהכניס ליומן טפסים – בצילום מוקטן, של תרופות ומסמכים, או צילומים של אולטרסאונד שדוהים אם הם נשארים על נייר כימי. אין צורך בבית דפוס לשם כך. תוכלי לצרף ליומן שלך גם קלסר נוסף שבו תתייקי את המסמכים. כדאי להשתמש ביומן  גם לכתיבת התחושות שלך וההרגשות שלך. גם את התחושות והרגשות שוכחים, ולפעמים מעניין לראות באיזה מצב רוח או אילו משאבים נדרשו ממך בזמן טיפולי הפוריות.
  4. מעקב בריאותי – לתרופות של טיפולי הפוריות עלולה להיות השפעה על בריאותך לטווח רחוק.
    לכן חשוב שיהיה לך מסמך המתעד את התרופות אותם קיבלת, כדי שישמש לך למעקב רפואי עתידי.

 

מה כדאי לשלב ביומן?

  1. שלבי תמונות שלך, בתהליך. כולל מפגש עם מנהל המחלקה. מפגש עם הרופא שעבר איתך את התהליך. כתבי את שמות הרופאים. אלו נתונים שגם הם נמחקים עם האינטנסיביות של הטיפול בילד בשנים הראשונות.
  2. אם נעזרת בבנק הזרע, כתבי מה שם מנהלת הבנק. בקשי ממנה אם אפשר לעשות תמונה משותפת. תזרמי עם התגובה שלה. אל תלחצי על צילום, אבל אם זה בא בקלות אז למה לא?
  3. צלמי בהקטנה מסמכים, מרשמי תרופות מפעם לפעם, רכזי את תהליך הביוץ, כולל זריקה ושמה של הזריקה אותה קיבלת, באיזו שעה קיבלת את הזריקה, מה המינון של הזריקה, ועוד נתונים שחשוב שיהיו לך כתובים ביומן.
  4. צלמי תמונות שלך בתהליך עצמו.
  5. כתבי מהן התחושות שלך כלפי ההיריון העתידי, כלפי התהליך של טיפולי הפוריות.
  6. דמייני את הילד שלך – ילד או ילדה, כיצד הם יראו, איך תרגישי במהלך ההריון. אילו שמות את אוהבת לבנים ולבנות.
  7. תחלמי כיצד היית מדמיינת את החדר של הבן או הבת שלך מה היית רוצה שיהיה להם בחדר.

 

תרפיה בכתיבה

ליומן כמה מטרות נוספות מלבד תיעוד. היומן יעזור לך לעבור את טיפולי ההפריה, יוריד ממך לחץ ומתח על ידי טיפול של תראפיה בכתיבה. הוא ישמש לך כר לחרדות ולתחושות שלך, וילווה אותך במשך הטיפול כולו. אם קשה לך לכתוב לעצמך כתבי למישהו. מישהו ממשי או שאינו ממשי, שתוכלי להפנות אליו את היומן שלך. כתבי להורה שלך, לילד העתידי שלך, או יומן לחברה הטובה, שאת מתייחסת אליה כרגע כחברה וירטואלית ולא ממשית.

 

בתקווה שתעברי מהר את טיפולי הפוריות והן יובילו להריון, שמרי את היומן שלך אי שם בין הספרים בבית, יום אחד, אולי כאשר הילד שלך יתגייס לצבא, כשתשבו יחד על ריהוט גן אני בטוחה שתשמחי לקרא בו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו