הקושי להתעבר הוליד עסק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקושי להתעבר הוליד עסק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.01.2008

איב וניר מונטיא עברו דרך תלאות מתישה בניסיונם להרות. את ההתנסות הממושכת שלוותה בשתי הפלות והסתיימה בלידה מוצלחת, הפכו בני הזוג למנוף לצמיחה בהקימם את 'הריונית', עסק שעניינו סיוע לזוגות הדומים המתקשים להתעבר.



הקושי להתעבר הוליד עסק

איב וניר מונטיא עברו דרך תלאות מתישה בניסיונם להרות. את ההתנסות הממושכת שלוותה בשתי הפלות והסתיימה בלידה מוצלחת, הפכו בני הזוג למנוף לצמיחה בהקימם את 'הריונית', עסק שעניינו סיוע לזוגות הדומים המתקשים להתעבר. "עסקים רבים מנצלים מצוקה של זוגות במצבנו על מנת לגרוף רווחים" אומר ניר מונטיא. "הניצול הזה החזיר זוגות ישראלים רבים לשיטות מיושנות, וברמות הצלחה דומות. הגישה שלנו שונה בתכלית ומטרתה לאפשר לזוגות במצוקה להשתמש במוצרים איכותיים במחירים סבירים, כמו שנהוג בשאר העולם המערבי" אומר מונטיא.

 

איב וניר מונטיא, הורים לילדה מקסימה בת שנה וחצי, עברו מסכת ייסורים ממושכת וקשה עד אשר זכו ללידה מוצלחת. בני הזוג ניסו להיכנס לשווא להיריון במשך תקופות של חודשים ארוכים, חוו שני הריונות כושלים, ונחשפו, כמו אלפי זוגות נוספים בישראל, אל שלל המוצרים והטכניקות שאמורים להגביר את סיכויי ההתעברות. אל התסכול העצום, רגשות האשמה, והקשיים הזוגיים התלוותה גם תחושה קשה של ניצול.

"מוצרים כמו בדיקות ביוץ, שאמורים להיות בשימוש מתמשך של זוגות המנסים להיכנס להיריון, פערו חור משמעותי בתקציב המשפחתי שלנו, ופשוט ויתרנו על השימוש בהם" אומר ניר מונטיא. "מצאנו את עצמנו משתמשים בטכניקות מיושנות ולא מדויקות, כמו מדידת חום שחר, תוך שהניסיונות שלנו הפכו בידיעה, להרבה פחות יעילים. חברה שלנו ששהתה בארה"ב, שלחה אלינו מספר רב של ערכות לבדיקת ביוץ במחירים מצחיקים לעומת מה שהכרנו בישראל. כתוצאה מכך הפכו הניסיונות שלנו להרבה יותר ממוקדים, הרבה פחות מתסכלים, והתוצאות החיוביות לא איחרו לבוא" אומרת איב מונטיא.

לאחר שנולדה בתם, וחייהם חזרו למסלולם, החליטו בני הזוג להשתמש בהתמחות אותה חוו על בשרם להקמת 'הריונית'  - על מנת לייבא תכשירים ומוצרי איכותיים תוצרת ארה"ב אשר יוצעו לזוגות במצוקה במחירים נוחים. "אמנם הקמנו את 'הריונית' למטרות רווח" אומר ניר מונטיא "אך לדעתנו רווחיות לא חייבת להיות גלישה לתאוות בצע ולניצול של אוכלוסיה במצוקה".

 

 ניסיונות כושלים ומשבר זוגיות

סיפורם של ניר ואיב דומה לסיפורם של ישראלים רבים אחרים. מהמחקרים עולה כי שניים מתוך שלושה זוגות יצליחו להרות רק לאחר שישה חודשים של ניסיונות עקרים. זוג אחד מכל עשרה, יסבול מבעיית פוריות שיהפכו את הכניסה להריון לקשה ביותר עד לבלתי אפשרית. הספרות המקצועית וקופות החולים, מייחסים בעיית פוריות לזוגות אשר לא הצליחו להרות רק לאחר שנה של ניסיונות כושלים. פרק זמן זה, משאיר מקום רב להתפתחות מתחים, חרדות וסכסוכים בחיי הזוג.

לאחר כשנה וחצי של נישואים, החליטו ניר ואיב שהגיע הזמן להרחיב את התא המשפחתי. "לאחר ארבעה חודשים נכנסתי להריון והשמחה שלנו הייתה עצומה, אך קצרת טווח" מספרת איב. "במהלך בדיקה, הודיע לנו הרופא שהוא לא שומע דופק עוברי. לאחר חוות דעת נוספת שאישרה את הממצאים נאלצתי לעבור גרידה. אחרי חודש של מנוחה, ולמרות התסכול, החלטנו להמשיך בניסיונות שלנו."

בניגוד להריון הראשון, שנקלט בזמן מהיר, הדרך להריון השני הייתה רצופה בחודשים של נסיונות כושלים ומפחי נפש. "הנסיונות החוזרים והנשנים, והאכזבה שממתינה בסופם הופכת את התקופה הזו לקשה ומתסכלת" אומר ניר, "התהליך של הריון ולידה שאמור להיות מופלא הופך לעניין טכני ומנותק מהטבע. ספירת הימים, בדיקת מועדי הביוץ, 'ביצוע המשימה' ביום מדויק, הופכת את כל התהליך לטעון רגשית ורווי במתחים."

לאחר שמונה חודשים של נסיונות, נכנסה איב להריון שני, אך לצערם של בני הזוג, בחודש השישי להריון  התגלה כי העובר לא מתפתח כראוי ויש לבצע הפלה נוספת.

 


קנאה בנשים שיש להם את זה

"נפלה עלינו עצבות נוראית" מספר ניר, "ההמתנה הארוכה להריון, הנסיונות והכשלונות, ואז כשסוף-סוף זה קרה, התגלתה הבעיה. התקופה שלאחריה הייתה קשה כפליים, כי ידענו שאנחנו חוזרים שוב לאותו מעגל מאוס של תקווה, נסיונות ואכזבות."

"בכל התקופה הזו," אומרת איב "בכל הנסיונות והכשלונות, התסכול תפס מקום של קבע בחיים שלנו. מצאתי את עצמי כועסת ומקנאה בחברות שנכנסו להריון, או סתם בנשים זרות ברחוב שצעדו עם הבטן ההריונית שלהן. התחושות האלו צרמו לי מאוד. זה לא מתאים לי ולאופי שלי לא לפרגן לחברות שלי. מצד שני קשה מאוד לשלוט בזה בגלל הטלטלה הרגשית שעוברים כתוצאה מהצפייה הלא ממומשת כל חודש מחדש".

"התסכול שעברנו חודש בחודשו גרם לזוגיות שלנו ללכת ולהתעצם" אומרת איב. "אבל אני יודעת שניסיונות כאלה עלולים גם לפרק זוגיות. ניר תמך בי וחיזק אותי לאורך כל הדרך, למרות העצב, הכעס והבלבול שהוא חש. אחרי הכול, החוויה של האישה ושל הגבר שונות. האישה היא זו שקשובה לגופה, ממתינה לביוץ, סופרת ימים, בודקת האם יש שינויים בחזה, האם יש בחילות, עושה בדיקות הריון ונשברת באכזבה עם טיפת הדם הראשונה של המחזור החודשי."

אל התחושות הללו נוספו גם עלויות כספיות לא מבוטלות. לדברי ניר ואיב זוגות בעל קשיי התעברות ובמיוחד כאשר לאישה מחזור לא סדיר יש צורך בין 5-15 בדיקת ביוץ למחזור הבדיקה על מנת לזהות ולעלות על יום הביוץ, ולמעשה ערכת ביוץ איכותית יכולה להוות מפתח משמעותי להצלחה.

שימוש נרחב בערכות יכול לקצר משמעותית את פרק הזמן המוקדש לניסיונות התעברות. "קיימות ערכות זולות תוצרת סין, אך יעילותן מפוקפקת" אומר ניר מונטיא. "אנחנו השתמשנו רק בערכות שקיבלו את אישור ה-fda. עלות כל ערכת בדיקה שכזו בזמנו עמדה על  130-150 ₪, והן הגיעו באריזות קטנות של 5 בדיקות יומיות. שנה של ניסיונות משמעה עלות של אלפי שקלים". מפאת הכמות הנמוכה בכל ערכה ומחירן הגבוה של הערכות זוגות מבצעים בדיקה יום כן ויום לא ובכך מחטיאים את מועד הביוץ, הערכות נועדו להוות אינדיקציה ולשימוש יום-יומי.     

 

הפיזיולוגיה של תהליך ההתעברות

על-מנת להבין את תהליך ההתעברות, חשוב לדעת מעט על הפיזולוגיה המאפשרת אותו: מחזור הפוריות החודשי של האישה, מתחלק לשני שלבים עיקרים המתרחשים כ-14 יום לפני המחזור הבא של האישה: השלב הראשון הינו שלב השגשוג והצמיחה ואילו השלב השני הינו שלב ההפרשה שהוא שלב קליטת ההיריון.

בין שלב השגשוג והצמיחה ושלב ההפרשה מתקיים תהליך הביוץ. בשלב השגשוג והצמיחה גדל בשחלה הזקיק המכיל את הביצית המיועדת להפרייה. כתוצאה מכך ישנו שינוי הורמונאלי שמוביל לעליה של הורמון ה- lh  (luteinizing hormone) שהוא הורמון הביוץ. כשהזקיק מגיע לקוטר שגודלו כ 24 מילימטר חל תהליך הביוץ. בהשפעת הורמון ה-lh  בוקע הזקיק ומשחרר את הביצית שתיאסף אחר כך על ידי לשוניות החצוצרה.

פער הזמנים בין עליית הורמון ה- lh לבין הביוץ עצמו הוא כ 24 שעות. לזרע יש יכולת הפריה למשך של 72-48 שעות לאחר שנפלט אל המערכת הנקבית ואילו לביצית הבשלה יש יכולת הפריה למשך של 24-48  שעות בערך ולמעשה זהו הזמן בו היא "ממתינה" עד לבואו של הזרע. בעקבות פערי הזמנים ביכולות ההפריה בין הזרע לביצית מתבקש מצב של תזמון.

 

איתור ימי הביוץ

קיימות מספר שיטות לקביעת מועד הביוץ:

מדחום השחר  - השיטה העתיקה ביותר היא מדידת חום השחר. מדי בוקר, בטרם קמה מהמיטה, צריכה האישה למדוד את חום גופה ולזהות עלייה של כחצי מעלה, המתרחשת לאחר הביוץ. זוהי שיטה בעייתית המושפעת מגורמים רבים העלולים להפוך אותה לבלתי מדויקת בעליל.

ריר צוואר הרחם - השיטה השנייה עוקבת אחר השינויים המתרחשים בריר המופרש מצוואר הרחם. כשישה ימים לפני הביוץ מפריש צוואר הרחם ריר חלקלק, בעל צמיגות נמוכה. לאחר הביוץ, משתנה הריר המופרש והופך צמיגי. גם שיטה זו היא בעלת דיוק מאד מפוקפק.

דגימת רוק - שיטה מתקדמת יותר, מתבססת על השינויים ברמות האסטרוגן על ידי דגימת רוק – באמצעות מכשיר דמוי מיני מיקרוסקופ (קיים גם בווריאציות אחרות ועל בסיס אותו רעיון) ניתן להבחין בשינויים המתרחשים ברוק (ריכוז המלח גבוהה מהרגיל). הבעיה בשיטה זו היא השינויים המיקרוסקופיים שיש להבחין בהם. כמו כן שינויים בתזונת האישה עלולים לבלבל את הבדיקה.

הקביעה של התוצאה נתונה לראות עיניו (מבעד לעינית המיני מיקרוסקופ) של המתבונן ולא נסמכת על תוצאות פרמטריות מוחלטות.

ערכות ביוץ – זוהי השיטה הביתית  המדויקת ביותר הקיימת כיום. מדובר במקלוני בדיקה או בסטריפים אשר מזהים בשתן את הופעת ההורמון lh כיממה לפני הביוץ הצפוי.

השימוש הנוח בערכה הוא בדומה לשימוש בערכה לבדיקת הריון.

 

ממצוקה נפשית לעסק כלכלי

לאחר ניסיון ההתעברות המוצלח שעברו איב וניר עם הערכה לבדיקת הביוץ, החליטו השניים לסייע לזוגות במצב דומה לשלהם, וביחד עם "פארמה עודד" החלו בני הזוג לייבא מוצרים ותכשירים לסיוע זוגות במאמצי התעברות. בשנת 2006 הקימו השלושה את החברה 'הריונית' המייבאת לארץ ערכות לבדיקת ביוץ והריון מארה"ב המוצרים הינם בעלי  אישורי משרד הבריאות הישראלי וה-fda האמריקאי.

מצוקת הזוגות והצורך שלהם במוצרים ובתכשירים, לא נעלמו מעיניהם של חברות מסחריות. כיום קיים מגוון לא קטן של ערכות לבדיקות ביוץ המאושרות על-ידי משרד הבריאות. לדברי ניר מונטיא כמות המקלות בערכות מתחרות נע בין חמישה לשבעה ומחיר הערכות עומד בממוצע על כ-120 ש"ח. "אנו החברה היחידה בארץ שמציעה ערכה שיש בה כמות גדולה ומחיר נמוך כלומר – ערך רב ללקוח."  

חברת 'הריונית' מציעה גמישות בכמות המקלות בערכה ובמחירים זולים בהרבה. לדוגמא, עלות ערכה של 20 בדיקות ביוץ איכותיות בייבוא 'הריונית' עומדת על  99 ₪ ועלותה של ערכה בת 25 יחידות עומדת על 112 ₪ בלבד, באתר האינטרנט של החברה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו