השפעת הקפאין על נשים בתקופת הפוריות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השפעת הקפאין על נשים בתקופת הפוריות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.08.2009

כיום מתבצעים מחקרים רבים העוסקים בבריאות נשים ורבים מתמקדים בתזונה המומלצת במהלך ההיריון ובמהלך ההנקה. על סמך מחקרים אלו אין צורך לחשוש משתיית קפה במידה המומלצת (עד כה מתוצאות המחקרים שנעשו נמצא כי אין נזק כשצריכת הקפאין הינה מבוקרת).



השפעת הקפאין על נשים בתקופת הפוריות

נשים אוהבות מאוד לשתות קפה, שתיית קפה נלווית למפגשים החברתיים,  וגם לעיתים נלווית לשיקולי שמירה על משקל הן מעדיפות שתיית קפה על פני נשנושים, מצד שני מסתכלות על תזונתן בעין בוחנת בעיקר כיום כאשר דגש רב נתון לתזונה ולבעיות בריאותיות שעשויות לצוץ עקב תזונה לקויה.

הדגש העיקרי על הרגלי האכילה והשתייה שלהן מושם במהלך ההיריון וההנקה.

כיום מתבצעים מחקרים רבים העוסקים בבריאות נשים ורבים מתמקדים בתזונה המומלצת במהלך ההיריון ובמהלך ההנקה. על סמך מחקרים אלו אין צורך לחשוש משתיית קפה במידה המומלצת (עד כה מתוצאות המחקרים שנעשו נמצא כי אין נזק כשצריכת הקפאין הינה מבוקרת).

רוב הגופים המחקריים ברחבי העולם כגון הועדה המדעית לאוכל  (scf),איגוד הדיאטה האמריקאי  (ada),החברה הגרמנית לתזונה  (dge)ממליצים על צריכה של לא יותר מ-300 מ"ג קפאין ליום במהלך ההיריון.

ולאחרונה, סוכנות ה- fsa וארגון ה- march of dimes הציעו להוריד את הגבול העליון של צריכת הקפאין היומית בקרב נשים הרות ל-200 מ"ג.

ננסה לענות על השאלה "האם קפאין עשוי להזיק ליכולת להביא ילדים בריאים לעולם?"

בהסתמך על  מספר דוחות מקיפים הבוחנים את הקשר בין קפאין לבריאות רבייה ניתן לומר ללא חשש כי צריכת קפאין לא פוגעת במערכת הרבייה.

בהתבסס על דו"ח אשר נכתב על ידי חוקר בשם לויטון  leviton and cowan (2000) אשר מראה כי קפאין לא גורם לאף אחת מהתוצאות הלא רצויות כגון קושי בהפריה, חשש להפלה, פגמים בילוד, לידה מוקדמת וילוד בתת משקל.  

נמנה לפניכן מספר מחקרים אפידמיולוגים (רפואה נסמכת הוכחות) וממצאיהם אודות השפעת הקפאין על פוריות שיסייעו לכן לקבל החלטה:

·         בדו"ח שנכתב ע"י חוקר נוסף בשם נוורוט (שנת 2003) נאמר במפורש כי רוב המחקרים בנושא קפה ופוריות הושפעו עקב שיטות המחקר, ביניהן צריכת קפאין במינונים לא נכונים, העדר שליטה בגורמים אחרים כגון עישון, דיווחים לא נכונים שמסרו משתתפות במחקרים, היעדר מידע ובמקרים מסויימים כמויות שגויות של דגימות.

·         למרות המגבלות הנ"ל בשיטות המחקר, המחקרים מרמזים שצריכת קפאין יומית בכמות של 300 מ"ג או פחות, שווה ערך לשלושה ספלי קפה בגודל רגיל כל יום, לא הפחיתו את רמת הפוריות בקרב נשים פוריות.

·         מחקרם של חאקים וגריי בשנת 1998 בנושא השפעות אלכוהול וקפאין על פוריות הצביע על סיכון משמעותי רק כאשר אלכוהול וקפאין נצרכו בו זמנית, מאחר ולא נצפו השפעות שליליות כאשר נצרכו בנפרד.

·         בהתבסס על המידע הנתון במחקרים אפידמיולוגים, טענו הידגון ופריי במחקר שערכו בשנת 2006 שמומלץ לנשים אשר מתקשות להתעבר להגביל את צריכת הקפאין היומית שלהן לפחות מ-300 מ"ג ובנוסף להפסיק לחלוטין את צריכת הטבק ולהפחית את צריכת האלכוהול.

·         במחקר שנעשה על ידי חוקר בשם אולסן בשנת 1991 בו השתתפו 2,817 נשים, לא היה הבדל בין זמן ההתעברות הממוצע בקרב נשים שצרכו מעל 7 גרם קפאין לחודש (כ-230 מ"ג קפאין ליום) לבין זמן ההתעברות לבין אלו שלא צרכו כמות דומה של קפאין.

·         מחקר נוסף בו השתתפו 11,000 נשים הרות מדנמרק לא הראה קשר בין צריכת קפאין לזמן ההתעברות (ג'וזף ו-ווילקוקס, 1990).

·         סקירה מקיפה שפורסמה בשנת 2002 בנושא מחקרים הטוענים לקשר בין צריכה מתונה של קפאין לבין הסיכון והסכנות ברביה מסכמת: לא נמצאה עדות משכנעת המוכיחה שצריכת קפאין מגדילה את הסיכון לבעיות ברביה. (לווינטון וקוואן, 2000)

לגבי קפאין וחשש להפלות:

היו מספר מחקרים אפידמיולוגים שבחנו את הקשר בין צריכת קפה או קפאין על ידי נשים הרות והסיכון להפלה.

מחקרים מסויימים הוכיחו את הקשר בין צריכת קפאין יומית הגדולה מ-300 מ"ג והסיכון להפלה בעוד מחקרים אחרים לא מצאו קשר. למרות שהמחקרים האפידמיולוגים העצמאיים לא הצליחו להוכיח את הגורם והשפעתו, הם מעשירים את הידע שלנו בנוגע להשפעות פוטנציאליות שנצפו במחקר. שלושה דוחות נכתבו על השפעת קפה וקפאין על הפלות טבעיות, אך אף אחד מהם לא הצליח לצאת במסקנות חד משמעיות עקב מגבלות שיטות המחקר:

 

הקשר בין בחילות להפלות -שטיין וסאסר (1991) הניחו שבחילה, הנפוצה בתחילת ההיריון, עלולה להיחשב בטעות כקשר בין צריכת קפאין להפלה טבעית.

הבחילה בהריון נורמלי נובעת מרמות הורמונים, הבחילה היא נדירה במקרים של הריון המסתיים בהפלה טבעית.

מחקר מאוחר יותר שנעשה ע"י לוסון (2002) הראה שרמות ההורמונים בשלב במוקדם של הריון, תסמיני הריון וצריכת קפה הם דפוסים שניתן לקשר אחד לשני.

למעשה, בחילה הנובעת מהריון מובילה לסלידה מקפה בקרב חלק מהנשים.

החוקרים מוצאים משתנה זה חשוב במציאת יחס אפשרי בין צריכת קפה/קפאין להפלה.

במקרים רבים, בחילה היא מנגנון עצמי להפחתת צריכת קפאין בקרב נשים הרות , למרות שהדעות עדיין חלוקות בנושא זה, דוחות שנערכו ע"י נוורוט (2003) ופריי והיגדון (2006) מסכמים שצריכת קפאין יומית של עד 300 מ"ג או בערך 3 ספלי קפה בגודל רגיל ליום, אינן מסוכנות ולכן לא סביר שיגדילו את הסיכון להפלה.

הקשר בין צריכת קפאין ופגמים מולדים:

רוב המחקרים האפידמיולוגים הראו שאין קשר בין צריכת הקפאין של אישה הרה עם סיכון גבוה יותר למומים או פגמים מולדים בילודים. (ע"ס מחקרם של פריי והיגדון, 2006)

נכון להיום, אין עדויות המשכנעות כי צריכת קפאין יומית מתונה בטווח של 300-1,000 מ"ג על ידי נשים הרות במהלך ההיריון כולו הגדלת הסיכון למומים בלידה. (נורווט, 2003)

יחד עם זאת, לאור סיבות בריאותיות אחרות, כגון פוריות והפלה, ההמלצה לנשים הרות היא להקפיד על צריכת קפאין יומית של עד 300 מ"ג (או בערך 3 ספלי קפה בגודל רגיל).

הקשר בין צריכת קפאין וצמיחת העובר

גרוסו  חקר בשנת 2001 את השפעות צריכת קפאין על צמיחת העובר במהלך החודש הראשון והשביעי להריון.

האמהות רואיינו לפני השבוע ה- 16 להריון ומיד לאחר הלידה על מנת להגדיר את כמות הקפאין שנצרכה על ידן.

הילודים נשקלו תוך 24 שעות מרגע לידתם. המחקר הספציפי הזה בעצם לא הצליח להוכיח קשר בין עישון וצריכת קפאין לצמיחת העובר.

אולם שימו לב למחקר הבא:

גם מחקר זה ניסה להוכיח את הקשר הנ"ל הראה שמשקל כל הילודים לאמהות מעשנות היה נמוך יותר ממשקל הילודים לאמהות שאינן מעשנות.

לעומת זאת, נשים המעשנות וגם נשים שאינן מעשנות אשר צרכו 300 מ"ג קפאין ומעלה ליום ילדו תינוקות במשקל נמוך משמעותית בהשוואה לנשים שצרכו פחות מ- 300 מ"ג קפאין ליום.

עם זאת, האורך והיקף הראש בילודים לא השתנה משמעותית.

החוקרים הסיקו שהגורם היחיד שהשפיע לרעה באופן שיטתי הוא העישון ולכן ההמלצה כיום הינה להימנע ממנו לחלוטין, המלצה נוספת הינה יש להקפיד על צריכת קפאין יומית של לא יותר מ- 300 מ"ג (המקבילה לשלושה ספלים או פחות של קפה ליום) במהלך ההריון (בלאט, 2003)

 

 

ולאור כל זאת המסקנה של כולנו..

 

מחקרים רבים מראים שצריכה מתונה של קפאין (עד 300 מ"ג ביום) בקרב נשים המנסות להרות, במהלך ההריון ובמהלך ההנקה, בטוחה לחלוטין.

למרות שמרבית המחקרים מרמזים שצריכת קפאין יומית של 300 מ"ג (המקבילה לשלושה ספלים או פחות של קפה ליום) לא מהווה סיכון, פרסמה לאחרונה הסוכנות הבריטית לקביעת תקנים למזון קו מנחה והמלצה לנשים בהריון לא לצרוך מעל 200 מ"ג קפאין ליום (המקבילה לשני ספלי קפה בגודל רגיל).

עכשיו מחכים וימים יגידו אם אמצעי זהירות זה יאומץ על ידי גופים שונים ברחבי העולם וההמלצה הגורפת תהיה צריכה בגיל הפוריות של לא יותר מ-2 כוסות ביום.

 

שיהיה הריון בריא ומהנה.

המאמר באדיבות אתר ממכונות קפה ואתר קולנוע ביתי

 

 

חלק ממקורות המידע לעיונכן..

 

maternal caffeine intake and intrauterine growth retardation

http://www.eatwell.gov.uk/agesandstages/pregnancy/whenyrpregnant/

http://healthpsych.psy.vanderbilt.edu/web2007/caffeinepregnant.htm




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו