מחקר חדש: ניתן לייצר ביציות מתאי גזע - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מחקר חדש: ניתן לייצר ביציות מתאי גזע

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.04.2012

במשך 60 שנה, האמינו הרופאים כי נשים נולדו עם מספר ביציות מוגבל, כעת מחקר חדש של מדענים מאוניברסיטת הרווארד בראשות ג'ונתן טילי, טוען כי הצליח לבודד משחלות של עכברות תאי גזע פעילים שניתן להפוך אותן לביציות.



תרגמה וערכה: אסתר סיטון


מחקר חדש: ניתן לייצר ביציות מתאי גזע

במשך 60 שנה, האמינו הרופאים כי נשים נולדו עם מספר ביציות מוגבל, כעת מחקר חדש של מדענים מאוניברסיטת הרווארד בראשות ג'ונתן טילי, טוען כי הצליח לבודד משחלות של עכברות תאי גזע פעילים שניתן להפוך אותן לביציות.

 

טילי ספג לא מעט ביקורת על מחקריו, מומחים רבים קראו להיזהר מממצאיו ואף לעגו לו. טילי יצא נגד הדעה הרווחת כי הביציות מוגבלות במספרן ונוצרות במהלך החיים העובריים וככל שהאישה מתבגרת כך הן מדללות ללא מקור התחדשות, בניגוד לתאי הזרע של הגבר שאינם מוגבלים או תלויים בגילו.

 

על אף ההתנגדות, טילי המשיך לנסות ולחקור ולאחרונה טען כי הצליח לבודד תאי גזע גם בשחלות של בני אדם. טילי בודד תאי גזע בשחלות של נשים וגידל אותן בתרביות. טילי הצליח להוכיח כי נראתה הבשלה לתאים עם מאפיינים כמו של ביציות. בשלב השני הוא החדיר את אותן ביציות לעכברות וראה כי הן מתפתחות לצורה של ביצית בשלב בשל יותר.

 

היו מדענים שמחקריו של טילי עוררו בהם עניין. "השלב הבא שיש לבדוק הוא האם המעבדות יכולות לאמת את הימצאות תאים אלו, אם כן, זה בוודאי ייקח שנים של מחקרים נוספים כדי ללמוד כיצד יש להשתמש בתאים אלו" אומרת תרזה וודורף, אחראית מחלקת פוריות בבית הספר פיינברג שבאוניברסיטת נורת'ווסטרן לרפואה."בכל זאת מחקר כזה עלול להפיג מעט מהמסתורין האופף את השאלה בדבר כמות הביציות המצויה אצל כל אישה ואישה" היא מוסיפה.

 

"זה הולך לעורר עניין מחודש, ויותר מכל דבר אחר הוא נותן לנו כמה כיוונים חדשים כדי לעבוד'' אומר דוד אלברטיני, מנהל האוניברסיטה של ??מרכז  קנזס לפוריות ומדעים

 

בשנת 2004 ערך טילי את מחקרו הראשון בנושא ודיווח כי ע"י ניסוי בשחלות עכברים הצליחו לייצר מתאי גזע ביציות. השאלה שהעסיקה את טילי הייתה האם  הניסוי יצליח בבני אדם. טילי היה צריך למצוא שחלות בריאות של בני אדם, הוא שיתף פעולה עם מדענים מיפן וערך את הניסוי על שחלות שהוקפאו ושנתרמו למחקר ע"י אנשים בריאים שעברו ניתוח לשינוי מין. צוותו של טילי נצמד אל החלבון ושלה רק את תאי הגזע, לתוך התאים החדירו גן שהופך לירוק עם הימצאותן של ביציות, אם יש הימצאות של ביציות התאים נהפכים לירוקים.

 

מחקרו של טילי מוסיף לעורר הדים בקרב מדענים, אך אולי יותר מכל הוא ייתן תקווה לנשים מבוגרות או לנשים הסובלות ממחלות הפוגעות בפוריותן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו