סוד החיבור בין הזרע והביצית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סוד החיבור בין הזרע והביצית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.09.2011

במחקר חדש שפורסם בחודש האחרון בכתב העת "science", גילו חוקרים כיצד ביצית מצליחה ללכוד זרע, המתחיל את תהליך ההפריה. המחקר מזהה את מולקולת הסוכר ההופך את השכבה החיצונית של הביצית ל"דביקה", מה שחיוני לקליטת הזרע. חוקרים ברחבי העולם ניסו להבין את תהליך זה במשך למעלה משלושים שנה.



תרגמה וערכה: רותי שוורץ
סוד החיבור בין הזרע והביצית

במחקר חדש שפורסם בחודש האחרון בכתב העת "science", גילו חוקרים כיצד ביצית מצליחה ללכוד זרע, המתחיל את תהליך ההפריה. המחקר מזהה את מולקולת הסוכר ההופך את השכבה החיצונית של הביצית ל"דביקה", מה שחיוני לקליטת הזרע. חוקרים ברחבי העולם ניסו להבין את תהליך זה במשך למעלה משלושים שנה.

המדענים מאחורי מחקר זה מאמינים כי עבודתם יכולה לעזור לטפל בכמה גורמים בלתי מוסברים בעבר של פוריות האישה ולשמש ככלי עזר לזוגות שנתקלים בקשיים להביא ילדים לעולם.

צוות בינלאומי שהורכב מאנשים מאוניברסיטת מיזורי ואוניברסיטת הונג קונג, האקדמיה "סיניקה" שבטייוואן ואימפריאל קולג' בלונדון, גילה כי שרשרת סוכר המכונה sialyl-lewis-x sequence"" משתרעת על פני שטח נרחב בביצית האישה. לאחר ניסויים עם מגוון סוכרים מסונתזים במעבדות, הוכח כי סוכר מסוג "slex" קושר זרע לביצית לאחר בדיקת הממצאים באמצעות שימוש בשכבות החיצוניות של ביציות אנושיות ש"אינן חיות". 

"מחקר מרגש זה מספק תובנות ראשוניות אל תוך אירועים מולקולריים המתרחשים בתחילת חיי האדם. הפרטים שנתגלו הצליחו למלא פער עצום בידע שלנו על פוריות ואנו מקווים שבסופו של דבר יצליחו לעזור לרבים מאלה שאינם מצליחים להרות", אמרה פרופסור אן דל מהמחלקה למדעי החיים באימפריאל קולג' שבלונדון, שהובילה את הצוות שגילה את סוכר ה"slex" על פני שטחה של הביצית.

" פירוק הרכב שכבות הסוכר הכורכות את הביצית הינו השיא של שנים רבות של מחקר מאומץ ע"י עמיתים באימפריאל קולג'. תהליך זה היה אחד מהקשים בגלל גודלה המזערי של הביצית – בערך בגודל של נקודה. לא היה הרבה חומר לעבוד איתו".

ארגון הבריאות העולמי מעריך כי 1 מתוך 7 זוגות בבריטניה מתקשה להרות מסיבות קליניות שונות, אשר רבים מהן אינן מוסברות על ידי הרפואה.

הסופר הראשי, ד"ר פו – צ'ו – פאנג, שעובד בין היתר גם במחלקה למדעי החיים באימפריאל קולג' בלונדון, טען כי ישנה תקווה שהמחקר הנ"ל יפתח אופציות חדשות להבנה נכונה של תהליך הפוריות ולדרכים נוספות לשפר אותו.

פרופ' גארי קלארק מהאוניברסיטה לרפואה במיזורי אמר: "ההצעה הראשונה הייתה לקחת זרע המעורב עם סוכר ה" slex" כמו שהוצע בשנת 1992 עם מולקולות על השכבה החיצונית של הביצית. מחקרים אחרונים אישרו כעת כי הצעה זו נכונה. מודל זה מאפשר לנו לפענח בעיות פוריות שלא יכולנו להסביר עד היום".

הזרע "מזהה" ביצית כאשר החלבון על ראשו של הזרע נתקל בסוכרים מתאימים על שכבתה החיצונית של הביצית. כאשר נוצרת התאמה מוצלחת, השכבה החיצונית של הזרע והביצית מתמזגים יחדיו ולאחר מכן הזרע שולח את הדי.אן.איי שלו ישירות אל תוך הביצית וכך מפרה אותה.

המחברים של מחקר זה השתמשו בטכנולוגיית הדמיה על מנת לבחון אילו מולקולות היו הסיכוי הטוב ביותר בתהליך זה. הם גילו כי סוכר מסוג "slex" מצוי בשפע בשכבה החיצונית של הביצית כי הוא קיים בריכוז גבוה הרבה יותר מסוכרים אחרים שניתן למצוא על השכבה החיצונית. מהממצאים הללו החוקרים הסיקו כי סוכר "slex" הוא הסיכוי הטוב ביותר להיות אחראי לתהליך ההפריה.

על פי דבריו של פרופ' ויליאם יאנג ממחלקת גניקולוגיה והמרכז לפיתוח וצמיחה שבאוניברסיטת הונג קונג, "זוהי רק ההתחלה. הידע שלנו על תהליך זה הינו מוגבל וזיהוי הסוכרים המתאימים לתהליך הפריון הוא רק הצעד הראשון". חוקרים כעת להוטים להשתמש בממצאי מחקר זה על מנת להמשיך לחקור את החלבונים על ראשו של הזרע המאפשרים לו לזהות ביצית.

 למקור המחקר:

http://esciencenews.com/articles/2011/08/18/revealed.how.sticky.egg.captures.sperm




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו