בעיות פריון של גברים – אולי זאת הבעיה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בעיות פריון של גברים – אולי זאת הבעיה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.01.2010

האם ידעת, כי לפחות חצי מבעיות הפריון הקיימות מיוחסות לגברים? מה יכולות להיות הסיבות לאי פריון אצל גברים ומה ניתן לעשות – במאמר שלפנייך



מאת: סיוון נצר


בעיות פריון של גברים – אולי זאת הבעיה?

אתם מנסים להרות כבר מספר חודשים – אך ההריון מבושש לבוא. את ממהרת לרופא הנשים שלך, אולם הבדיקות שהוא עורך בגופך מבשרות על תקינות ובריאות מוחלטת. את שוקלת אפשרות לטיפול זוגי, שאולי עשוי לקרב ביניכם אבל לא לפתור את הבעיה. את פונה להומיאופתיה ולדיקור – אבל - אולי הבעיה כלל אינה קשורה בך? האם ידעת, כי לפחות חצי מבעיות הפריון הקיימות מיוחסות לגברים? מה יכולות להיות הסיבות לאי פריון אצל גברים ומה ניתן לעשות – במאמר שלפנייך

אי-פריון אצל גברים – גורמים נפוצים

בשנים האחרונות התרחבו מאוד הטיפולים הניתנים לגברים על מנת להגביר את פריונם, זאת עקב התרחבות התופעה של אי פריון בקרב גברים רבים. הגורמים אשר עשויים לשבש את הפריון של גברים הינם מגוונים מאוד:

  • חוסר איזון הורמנאלי – הבעיה המרכזית היא רמה נמוכה של הורמון גברי – טוסטסטרון. אם רמת הטוסטסטרון אינה גבוה דיה היא יוצרת שרשרת של בעיות המשפיעות על הפריון, כמו למשל: ייצור תאי זרע מעטים מדי ואף בעיות בזקפה ובפליטה – אשר כשלעצמן מהוות גורם לאי פריון.

רמה נמוכה של טוסטסטרון מתאפיינת בדחף מיני נמוך, חוסר ריכוז ותשישות והטיפול בה קל יחסית: קבלת תוספת הורמון גברי בצורה חיצונית.

  • דלקות וזיהומים – קיומם של דלקות או זיהומים בדרכי השתן, בצינורות הזרע או בערמונית עלולים אף הם להשפיע על הפוריות. ניתן לאתר זיהומים או דלקות באמצעות בדיקת דם פשוטה אשר סופרת את כמות תאי הדם הלבנים. ריבוי בתאי דם לבנים משפיעה על איכות הזרע, כמותם וקצב תנועתם. הטיפול בדלקות ובזיהומים נעשה באמצעות אנטיביוטיקה שאינה מסכנת את איכות הזרע, למשך תקופה קצרה יחסית.
  • ספירת זרע נמוכה – אוליגוספרמיה – כ-5% מהגברים סובלים מספירת זרע נמוכה וזהו אחד הגורמים השכיחים מבין בעיות הפריון של גברים. מסתבר כי בכל מילימטר צריכים להיות לא פחות מ-20 מיליון (!!!) תאי זרע. פחות מהכמות הזו תעיד על בעיה, שיכולה להיות גם חמורה במידה והכמות הנספרת כי רק כמה מיליונים בודדים. בעיה זו יכולה לנבוע מעודף משקל, זיהום בדרכי השתן או בצינורית הזרע, גנטיקה, או בעיות הורמונאליות שמקורן בבלוטת יותרת המוח, בלוטת התריס או האשכים.

איך פותרים את הבעיה?

בהתאם לאבחונה: בתחילה יינתן טיפול אנטיביוטי (אם נתגלה זיהום או דלקת), תוספות הורמונאליות (אם התגלה חוסר) או הנחיות לחדול מכל פעילות שעלולה להביא לחימום יתר של האזור. אם כל אלה לא יובילו לשיפור יאלצו בני הזוג לעבור טיפולים להשבחת הזרע, להפריה תוך רחמית או להפריה חוץ גופית.

  • גודש בורידי האשכים – כשליש מהגברים שנתגלו בהם בעיות פריון ושזרעם נמצא לא טוב סובלים מהבעיה של התרחבות כלי דם באשכים, אשר מובילה כפי הנראה לחימום יתר של הזרעים וגורמת לירידה באיכותם. הדרכים לטיפול בבעיה זו הינן התערבותיות וכרוכות בניתוח.
  • תנועתיות נמוכה – אם תאי הזרע סובלים מתנועתיות נמוכה, לא יגיע זרע שיפרה את הביצית ותיווצר בעיית פריון. 15% מתאי הזרע צריכים להיות בעלי תנועתיות תקינה. פחות מכך ייחשב לבעיה שמעכבת פריון.
  • חשיפה לרעלים – ישנם חומרים שידוע כי החשיפה אליהם היא מסוכנת ביותר ובפרט היא קריטית בהשפעתה על איכות וכמות תאי הזרע. כימיקלים, חומרי הדברה, מתכות רעילות וחומרים רדיואקטיביים עלולים לשבש בצורה חמורה את הפריון, לעיתים ללא דרך חזרה.

לסיכום

אם אתם מנסים להרות אך לשווא –לא צריך למהר לקבל ייעוץ משפטי כדי לפרק את החבילה. זכרו כי המקור למחצית מהבעיות הוא דווקא בגבר ולא באישה בדיקות דם וזרע פשוטות יחסית יכולות לשפוך אור על מקור הבעיה ולהוביל לטפול אפקטיבי ולהריון המיוחל.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו