האם ניתן להימנע מתופעות הלוואי של טיפולי הפוריות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם ניתן להימנע מתופעות הלוואי של טיפולי הפוריות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.05.2011

איך נמנעים מלהשמין בתקופת הטיפולים? ולמה חשוב לטפל בהשמנה אם השמנת בתקופת הטיפולים? אילו עוד תופעות לוואי לא חביבות מזמנות לנו תרופות הפריון?



מאת: יעל סנדלר


האם ניתן להימנע מתופעות הלוואי של טיפולי הפוריות?

תופעות לוואי של טיפולי פוריות, הם לא רק מצבי רוח משתנים, ושיבוש חיי השגרה – נשים מדווחות על השמנה, אבל לא רק על השמנה, אלא גם על כתמי שמש, כתוצאה מחשיפה לשמש, בעת לקיחת חלק מהתרופות בטיפולי פוריות. לכן חשוב מאוד לקרא את האותיות הקטנות על גבי התרופות אותן אתן מקבלות, ולא להסתפק רק בנטילת התרופה, והשלכת עלון המידע לפח האשפה.

השמנה

איך נמנעים מלהשמין בתקופת הטיפולים? ולמה חשוב לטפל בהשמנה אם השמנת בתקופת הטיפולים?

האם השמנה, היא אחת מתופעות הלוואי של טיפולי פוריות? לא אצל כולן. אני מכירה נשים שטיפולי הפוריות השפיעו עליהן וגרמו להשמנה. אני מכירה נשים ששמרו מאוד על עצמן, וטיפולי הפוריות לא השפיעו על משקלן בכלל. אני מכירה גם נשים שדווקא מצבי הרוח והתנודות במצבי הרוח, המעברים בין תקווה לייאוש, אלה הם שגרמו להן לאבד רסן, ולאכול – והרבה.

יש איזו סברה שמסתובבת אצל נשים שעברו טיפולי פוריות, שטיפולי הפוריות יוצרים תאי שומן חדשים שקשה מאוד להורידם בדיאטה. נשים רבות לא מנסות כלל דיאטה, ופשוט משלימות עם משקלן החדש. הן עלו במשקל, וסובלות מבעיות בריאות לעיתים שמלוות את המשקל הגבוה, אך הן לא מנסות לרזות, כיוון שהן חושבות שאין טעם לנסות להוריד משקל.

כדאי וחשוב לדעת – ניתן להוריד במשקל לאחר טיפולי פוריות. אל תזניחי את המשקל שלך. גם אם השגת את ההיריון הנכסף, וילדת, והשנה הראשונה קשה, אם את מניקה, ועייפה מימים ללא שינה רצופה, ואת מחליטה לחכות את הזמן הזה. קחי בחשבון שתטפלי בהשמנה ברגע שתרגישי שאת יכולה לחזור לעצמך. הילדים שלך זקוקים לאמא בריאה. וברגע שתנתבי את המחשבה לכיוון הזה, יהיה לך יותר קל להתפנות ולדאוג לעצמך.

חשוב לדעת שכדאי להתייעץ עם רופא ועם דיאטנית לגבי תחילת דיאטה.

אם תחליטי להוריד משקל בזמן הנקה, גם אז יש צורך להתייעץ, ולא להחליט על התפריט בעצמך.

גם בהריון כדאי לקבל ייעוץ לגבי תזונה נכונה, בכל מקרה פני לרופא לייעוץ מה כדאי לך לאכול ומה לא.

ניתוב הלחץ לכיוונים שאינם אוכל

עד להשגת ההיריון, כדאי לנתב את תחושת הרעב, לכיוונים שאינם מזון והשמנה. נסי לערוך לעצמך רשימה מתי בעיקר את אוכלת. אילו תחושות גורמות לך לאכול. נסי לבדוק מה מרגיע אותך. אילו דברים יכולים לשמש תחליף לאוכל. האם הליכה של חצי שעה יכולה להרגיע אותך? מוזיקה? משחק מחשב שטותי שאין בו מטרה מיוחדת חוץ מאשר הסחת דעת?

 

תרופות פוריות והחשיפה לשמש – כדאי לקרא את האותיות הקטנות בעלון התרופות

נשים לאחר טיפולי פוריות, אשר השתמשו בתרופות לטיפולי פוריות, דווחו שלאחר שנה הן מרגישות כי על עורם שהיה חשוף לשמש יש יותר כתמי שמש. בעלונים של חלק מהתרופות, מצוין שלא כדאי להיחשף לשמש בעת מתן התרופה.

כדאי לקרוא את האותיות הקטנות, כדי לא למצוא את עצמך עם כתמי שמש אשר מבגרים מאוד את העור, בגיל צעיר. נשים רבות משליכות לפח האשפה עלון זה מבלי לקרוא אותו אפילו פעם אחת. כמו שלא היית נותנת לילדך תרופה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז מבלי לקרוא את העלון כך אל תטלי גם את תרופת פריון מבלי לקרוא את העלון.

כדאי לדעת ולזכור: שלא רק בתרופות פריון עלולה להיות בעיה עם חשיפה לשמש, אלא גם עם תרופות נוספות. לכן חשוב לקרוא את העלון המצורף לתרופה.

בכל מקרה בכל יציאה לשמש יש לנהוג על פי ההנחיות של האגודה למלחמה בסרטן.

חשוב לזכור באילו שעות החשיפה לשמש מסוכנת. להצטייד בקרם הגנה, ולמרוח אותו לפני היציאה מהבית ואחרי היציאה מהבית. ולהשתמש בכובע שיגן מפני השמש על הראש שלכן.

צריך לזכור שגם חשיפה לשמש בזמן השהייה במכונית, היא חשיפה לקרינת השמש, ושהמכונית אינה מגינה מפני חשיפה לשמש.

 

לסיכום:

1.                   תופעות הלוואי של טיפולי הפוריות הם בעיקר מתח ועצבנות. אל תתני לעצמך להיגרר בגלל מתח ועצבנות לאכילה מיותרת. הקפידי על התזונה שלך במהלך טיפולי הפוריות. אך אם לא הקפדת על התזונה, זאת לא גזרה להישאר שמנה. קחי עצמך בידיים – התייעצי עם דיאטנית ועם רופא. ואם את מניקה – בחרי באנשים שילוו אותך שהם תומכים בהנקה.

2.                   מצאי דרכים להרגע. מצאי לעצמך דרכים חדשות להירגע. זהי מהן נקודות הבעייתיות בטיפול שגורמות לך לחץ, ובדקי מה יכול לשחרר אותו: סרט טוב. יציאה למסעדה אהובה. טיול רגלי. האזנה למוזיקה, כל אלה יכולים לתרום לך להעביר את משקל האוכל לפעילויות אחרות. אם את נהנית מיוגה או מדיטציה, נתבי את עצמך להירגע בדרכים אלו. אם לא עשית מעולם יוגה או מדיטציה, כדאי לך להתנסות ולפתוח לך אפיקים חדשים.

3.                   קחי תרופות, רק לאחר שקראת את העלון המצורף להם. בדקי האם יש קשר בין התרופה שאת לוקחת למאכלים מסוימים? איך מומלץ לקחת את התרופה, לפני או אחרי האוכל? האם מומלץ בתקופה בה את נוטלת את התרופה לא להיחשף לשמש? עקבי אחר הוראות התרופה. לא תמיד לאחות שרושמת לך את התרופה יש זמן להסביר לך את כל מה שכתוב בעלון, וגם הרוקח בדרך כלל יסתפק בהוראה כללית. במקרה של ספק או של שאלות, פני לרופאים המטפלים בך ובקשי לקבל פרוט.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו