השעון הביולוגי של קרלה ברוני-סרקוזי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השעון הביולוגי של קרלה ברוני-סרקוזי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.06.2011

לכל אחת ואחת יש שעון (ביולוגי), אז מה השעה? לצורך קבלת התשובה יש להציץ בשעון השחלתי. מספר הביציות הגדול ביותר הינו בשבוע השניים עשר לחיים העובריים והינו כעשרים מליון. מרגע זה ואילך כמות הביציות יורדת ללא כל יכולת להשפיע על המאגר. כך שנערה מתבגרת מוצאת את עצמה עם כשתי מליון ביציות בגיל ההתבגרות.



מאת: ד"ר אלי גבע, מומחה לפוריות והפריה חוץ גופית, חלוץ הקפאת הביציות בישראל

 


השעון הביולוגי של קרלה ברוני-סרקוזי

לכל אחת ואחת יש שעון (ביולוגי), אז מה השעה? לצורך קבלת התשובה יש להציץ בשעון השחלתי. מספר הביציות הגדול ביותר הינו בשבוע השניים עשר לחיים העובריים והינו כעשרים מליון.

מרגע זה ואילך כמות הביציות יורדת ללא כל יכולת להשפיע על המאגר. כך שנערה מתבגרת מוצאת את עצמה עם כשתי מליון ביציות בגיל ההתבגרות.

הפעילות הנ"ל מתרחשת  ללא מתאם לגיל, הריון והנקה, שימוש בגלולות ועוד. כך שלכל אישה בממוצע יש כמאתיים עד שלוש מאות מחזורי ביוץ בכל מהלך חייה. מהו השעון הביולוגי?

 

רזרבה שחלתית

כאשר יש כוונה להרות ובעיקר לאחר גיל שלושים וחמש, נפנה לקבלת ייעוץ רפואי בו ניתן יהיה לשמוע את המושג הרזרבה השחלתית. הרזרבה השחלתית הינו מושג המעריך את מספר הביציות בשחלה. כיום לרשותינו מספר אפשרויות להערכת הרזרבה השחלתית:

  1. ההורמון הגונדוטרופיני fsh -  ההורמון מופרש בבלוטת יותרת המוח (היפופיזה) ומבקר את פעילות השחלה. רמת ההורמון הנמדדת ביום 3 עד 5 של המחזור נמצאת במתאם הפוך לרזרבה השחלתית. קרי, ככל שרמתו גבוהה יותר הרזרבה השחלתית נמוכה יותר. זה המקום לציין כי רמת ההורמון עשויה להשתנות בין חודש לחודשו ואי לכך הפרוגנוזה נמצאת במתאם לערך הגבוה ביותר אשר נמדד.
  2. ההורמון amh הינו מופרש מתאי הגרנולוזה בזקיק השחלתי ונמצא במתאם ישיר לרזרבה השחלתית. קרי, ככל שרמתו גבוהה יותר כך גם הרזרבה השחלתית. רמות ההורמון אינן משתנות במהלך המחזור החודשי ובין חודש לחודש.
  3. בדיקת מספר הזקיקים -  בתחילת המחזור החודשי. מספר הזקיקים משקף את הרזרבה השחלתית. ככל שמספר רב יותר כך גם הרזרבה השחלתית. הרזרבה השחלתית מושפעת מגורמים שונים כגון: גנטיקה, משקל גוף, עישון, מחלות כרוניות, זיהומי אגן, ניתוחים באגן, שימוש בתרופות, הקרנות וכימוטרפיה ועוד.
    אי לכך, גם בנשים בנות אותו גיל ניתן לצפות לרזרבה שחלתית שונה.

 

איכות הביציות

מרכיב נוסף של השעון הביולוגי הינו איכות הביציות. איכות הביציות יורדת במתאם לגיל מאחר והביצית בניגוד לתאים אחרים בגופנו אינה בעלת יכולת התחדשות. אי לכך, הינה חשופה לכל הגורמים המשפיעים על בריאותנו. איכות הביציות הינה גורם משמעותי ביותר לירידה בשיעור הפוריות בשל ירידה בשיעור ההפריה, השרשה והריון, עליה בשיעור ההפלות, התסמונות הגנטיות לדג' תסמונת דאון והמומים העובריים.

 

לאור העובדה שכיום מרבית הנשים בוחרות לממש את הזכות להרות בגיל מאוחר יותר בשל הרצון לפתח קריירה לצד עצמאות כלכלית ובחירת בן זוג הולם כל אישה צריכה להבין כי להחלטתה לדחות את ההורות קיימת משמעות עצומה מאחר ופוריותה יורדת משמעותית לאחר גיל 35 שנה (כחמישית מהנשים בגילאים 39-35 שנה יצטרכו טיפולי פוריות) ומשמעותית לאחר גיל 40 שנה (כרבע מהנשים בגילאי 45-40 שנה יצטרכו טיפולי פוריות).

לדוג', שיעור ההריונות בגיל 30 שנה הינו כ 40% ושיעור ההפלות הינו כ 12% בהשוואה לשיעור הריונות בגיל 35 שנה של 36% ושיעור הפלות של כ 16% ובגיל 40 שנה שיעור ההריונות של כ 22% ושיעור הפלות של כ 30%.

 

קרלה ברוני-סרקוזי הרתה בשנת 44 לחייה, כאשר למעלה מ 90% מהנשים בגיל זה ומעלה מתעברות באמצעות הפריה-חוץ גופית עם תרומת ביצית. סבירות גבוהה קיימת כי לשם הגשמת החלום נדרשה הפקה רבת משתתפים שכללה צוות רפואי מיומן, טיפולים הורמונליים ושימוש בטכנולוגיות רפואיות מתקדמות.

לאור העובדה שבפברואר 2011 משרד הבריאות פרסם את התקנה כי נשים בנות 30 עד 41 שנה יכולות להקפיא ביציות לשימור פוטנציאל הפוריות. הנני ממליץ כי כל אישה המעוניינת להרות בשלבים יותר מאוחרים של חייה תשאל את הרופא שלה על כך עוד היום.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו