חוק תרומת ביציות - נקודה למחשבה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חוק תרומת ביציות - נקודה למחשבה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.06.2007

הצעת חוק תרומת ביציות  עברה בקריאה ראשונה ב-8.5.07. הצעת חוק זו, שעברה גלגולים שונים החל מ- 2001, יוצרת שינוי ניכר ביחס לנושא הן מצד המדינה והן מצד הממסד הרפואי, בכך שהיא מתירה שאיבת ביציות לשם תרומה למחקר ולפריון, מנשים שאינן עוברות טיפולי הפריה, ושעוברות את ההליך אך ורק לצורך התרומה.



חוק תרומת ביציות - נקודה למחשבה

באדיבות עמותת "אישה לאישה"-מרכז פמיניסטי חיפה.

 

עמותת אישה לאישה פרסמה נייר עמדה שתמציתו מובאת מטה ועוסק בחקיקה החדשה בנושא תרומת ביציות.

הצעת חוק תרומת ביציות

הצעת חוק תרומת ביציות  עברה בקריאה ראשונה ב-8.5.07. הצעת חוק זו, שעברה גלגולים שונים החל מ- 2001, יוצרת שינוי ניכר ביחס לנושא הן מצד המדינה והן מצד הממסד הרפואי, בכך שהיא מתירה שאיבת ביציות לשם תרומה למחקר ולפריון, מנשים שאינן עוברות טיפולי הפריה, ושעוברות את ההליך אך ורק לצורך התרומה. (נכון להיום מותר לשאוב ביציות אך ורק מנשים שעברו טיפולי פוריות).

לכאורה, מבקש חוק זה לסייע במצוקתן של נשים המבקשות להרות, וזקוקות לשם כך לתרומת ביציות. למעשה, לדברי יאלי השש – רכזת חקיקת תרומת ביציות, "ניסוחו של החוק משקף את הצלחתו של הלובי הרפואי-מדעי, שביקש להתיר תרומת ביציות מנשים שאינן עוברות בעצמן טיפולי פוריות. זאת על מנת לספק ביציות למחקרים שעניינם שיבוט של תאי גזע (שיבוט מחקרי). למרות התקוות הגדולות שתולים/ות מדענים/ות אלו בשיבוט המחקרי, עד כה לא היו למחקר זה כל תוצאות, והוא דורש מספר עצום של ביציות לצורך ניהולו. יתירה מזאת, מחקרים דומים בהם אין צורך בביציות השיגו עד כה תוצאות מבטיחות יותר, ו'הכרח המחקרי' לבצע את הניסויים השונים על ביציותיהן של נשים כלל אינו ברור מאיליו. במהלך ניסוח החוק לא נעשה דיון רציני באינטרסים הכלכליים והמדעיים של רופאות/ים וחוקרות/רים העוסקות/ים בתאי גזע עובריים, והאופן בו אינטרסים אלו עשויים לסכן את הנשים התורמות.  אינטרסים כלכליים אלו באו לידי ביטוי גם מצד חברות תרופות המתקשרות עם חוקרים ומרכזי מחקר בתקווה לרשום פטנטים על תרופות שיפותחו כתוצאה מן המחקר בתאי גזע עובריים".

 

הסיכונים הכרוכים בשאיבת ביציות

שאיבת ביציות היא תהליך מסוכן. הסיכונים נובעים הן מהטיפול ההורמונלי המעורר ביוץ, והן מתהליך שאיבת הביציות עצמו, כפי שאפשר ללמוד מדו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנכתב ע"י אורלי לוטן ב- 2006. מכיוון שהאינטרס המדעי הוא לייצר אצל נשים מספר מקסימלי של ביציות, הרי שהעדר הגנה לנשים התורמות, והרתעה לרופאות/ים העוסקות/ים בהליך זה צורמות באופן מיוחד. 

הסיכונים כוללים בין היתר אפשרות של סיכון יתר להתפתחות סרטן השחלות והרחם, וכן סיכונים מידיים יותר הנובעים מגירוי יתר של השחלות. בנוסף – אין לרפואה שום מידע על השפעת הליך זה על הפריון והבריאות העתידיים של התורמות.

 

הצעות לתיקון הצעת החוק הנוכחית

בשל העדר ההגנה לנשים תורמות, ובשל העדר הגדרת ענישה מרתיעה כלפי רופאות/ים העשויות/ים לסכן את בריאותן של נשים עקב ניגוד אינטרסים דורשת "אשה לאשה" כי:

1.  היחס לתרומת ביציות יהיה כאל תרומת איברים מאנשים חיים, בדומה, למשל, לתרומת כיליה. משמעות הדבר היא שהתרומה לא תהיה תרומה אנונימית תמורת "החזר הוצאות" אלא תרומה משיקולים אנושיים (קרבה אישית, חמלה) לאישה אחרת. כמוכן לא תותר תרומה לצורכי מחקר.

2. תורמות פוטנציאליות יעברו סמינר הכשרה בן שבוע, המיידע אותן לגבי התהליך אותו הן אמורות לעבור, תוך ציון הסיכונים הידועים, והסיכונים שיש חשש לגביהם.

3. יוגדר בבירור שמטרתה של הצעת החוק היא, בין השאר,  להגן על נשים התורמות ביציות מפני ניצול ומפני סיכונים רפואיים, ותוגדר ענישה מחמירה לרופאות/ים המסכנות/ים את התורמות. יקבע  כי דין מעשה זה כדין תקיפה בנסיבות מחמירות, כמוגדר בס' 382 בחוק העונשין.

4.  מספר הביציות שמותר לשאוב מתורמות- מתנדבות יוגבל ל- 10, המספר המקובל בשאיבת ביציות בעולם. 

5.  תוגדר חובה לבטח נשים תורמות ביציות מפני סיכונים רפואיים הכרוכים בתרומה, שיכסה נזקים לטווח ארוך.

6.  יוטלו מגבלות ברורות על רמת הגירוי השחלתי המבוצע בתורמות, תוך קביעת מינון הורמונלי מקסימלי הנמוך בצורה משמעותית מזה הניתן לנשים הסובלות מבעיות פריון, והמיועד ליצר מספר מוגבל של ביציות. 

7. יוקם מאגר מידע שירשום באופן מדויק הן את המינונים שניתנו לתורמות, והן את מספר הביציות שנשאבו, כך שניתן יהיה לעקוב ולפקח אחר ההליך, ולאפשר לנשים תורמות לבחור מוסד רפואי מהימן בו הן יכולות לתרום.

8.  הצעת החוק תמנע את ניגוד האינטרסים המובנה הקיים היום, כאשר אותה/ו רופא/ה מחויב/ת בו- זמנית לשני אינטרסים מנוגדים- מחד, לטיפול נאות באשה תורמת הביציות, ומאידך, למטופלות אחרות הזקוקות לביציות, או למחקר הדורש אספקה של ביציות. זאת, למשל, באמצעות הקמת מאגר מרכזי אליו יועברו כל הביציות הנתרמות.

9. דרישה כי המדינה תיזום מחקר מקיף הבוחן את השפעת הטיפולים ההורמונליים הניתנים בתהליך של הפריה חוץ גופית על בריאותן של נשים במהלך העשורים שלאחר הטיפול.

10. מכיוון ששאיבת ביציות כרוכה בסבל פיזי, ומכיוון שבמקרה של תרומה היא אינה ניתנת לצרכים של המטופלת, הרי שהנשים התורמות אינן זוכות לתמיכה נפשית במהלך התהליך. העמותה דורשת כי המחוקק יפעל על מנת להבטיח כי אישה המגיעה לתרום ביציות תקבל ליווי ותמיכה שיאפשרו לה לשמור על בריאותה הנפשית במהלך התהליך.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו