דלקות ריאה ויראליות וחיידקיות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דלקות ריאה ויראליות וחיידקיות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.12.2010

כ-15% מכלל הילדים במחלקת הילדים מאושפזים עם דלקת ריאות חיידקית בדרגותיה השונות ועוד נתון זהה של ילדים מאושפז עם דלקת ריאות ויראלית (ברונכיליטיס). ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, מסבירה על הסיבות לדלקות הריאה וכיצד ניתן לטפל או להימנע מהן עם בוא החורף.



דלקות ריאה ויראליות וחיידקיות

כ-15% מכלל הילדים במחלקת הילדים מאושפזים עם דלקת ריאות חיידקית בדרגותיה השונות ועוד נתון זהה של ילדים מאושפז עם דלקת ריאות ויראלית (ברונכיליטיס). ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, מסבירה על הסיבות לדלקות הריאה וכיצד ניתן לטפל או להימנע מהן עם בוא החורף.

החורף הגיע רשמית מלווה בסופות עזות וגשמי ברכה. גם במחלקת הילדים מורגש החורף בצורה משמעותית מה שגורם לתפוסה מלאה ולהגעתם של ילדים רבים עקב מחלות ריאה שונות, בעיקר דלקת ריאה.

"למרות שדלקות ריאה הינן חולי שאינו קשור דווקא במזג האוויר המצב הנוכחי הוא שכמעט שליש מהילדים המאושפזים במחלקה חולים בדלקת ריאות – ויראלית או חיידקית בדרגות חומרה שונות, מסבירה ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים במרכז הרפואי הלל יפה. "עם זאת, המחולל הוא עונתי ואופייני לתקופת החורף ומחלות אלו עלולות להחריף משמעותית במידה שלא יינתן טיפול הולם ובזמן סביר".

 

מה ההבדל בין דלקת ריאות חיידקית לדלקת ריאות ויראלית?

ברוב המקרים, כאשר מציינים דלקת ריאות מתייחסים לדלקת חיידקית.דלקת בדרכי הנשימה מסיבה ויראלית נקראת ברונכיוליטיס – זיהום וירלי. ההבדל הינו קליני ונעשה בבדיקות דם ובתרביות דם הניטלות מהילד.

דלקת ריאות חיידקית הנגרמת על ידי פנאומוקוק . פנאומוקוק הוא החיידק השכיח ביותר במחלות הילדים בחורף ובכלל. הוא גורם גם לדלקות אוזניים וגם לדלקות ריאה. הוא מאופיין בביטוי ראשוני של חום, קשיי נשימה ובהמשך כאבי בטן או חזה. בשלב מאוחר יותר מגיע גם השיעול. מחלה נוספת הנגרמת מאותו המחולל , הפנאומוקוק הינה דלקת קרום המוח - מחלה שמאפייניה קשים ואף קטלניים במידה שאינם מזוהים ומטופלים בזמן.

דלקת ריאות ויראלית נגרמת על ידי וירוס ה- rsv: וירוס ה- rsv גם הוא אחד השכיחים בילדים בעונת החורף. התמונה האופיינית שלו היא של מחלה בדרכי הנשימה – חום, שיעול ולעיתים נזלת קלה. כמו כן עלול להיווצר קוצר נשימה גובר עד לכדי הזדקקות לסיוע במתן חמצן. מהלך המחלה היא כשבוע ימים, כאשר שיא חומרתה הוא בדרך כלל דווקא ביום הרביעי למחלה ולא ביום הראשון. ישנם מצבים בהם למחלה הרגילה יתלווה זיהום חיידקי משני שעלול לגרום לדלקות אוזניים ואף לדלקת ריאות.

ביטויו של הווירוס קשה יותר בילדים עם מחלת רקע בדרכי הנשימה וכן בפגים ובילדים הסובלים ממחלות כרוניות שונות.

כיצד מטפלים?

"הדבר החשוב ביותר", מציינת ד"ר עדי קליין, "הוא שההורים יהיו "עם היד על הדופק" בכדי לוודא שהתערבות רפואית תינתן במועד. לאורך כל המחלה יש להקפיד על שתייה מרובה של הפעוט, ולוודא נתינת שתן בטווחים סבירים של לפחות כל 6 שעות. אם הפעוט לא נתן שתן בזמן של מעל ל- 6 שעות, הוא ככל הנראה מיובש ומומלץ לפנות לרופא המטפל או בשעות הערב והלילה לחדר מיון".

מעקב נשימתי אחר הילד כולל ספירת מספר נשימות, לא השיעול הינו הגורם המחשיד , אלא הופעת נשימה מאומצת ומהירה.

במקרה של מחלה חיידקית הטיפול הניתן הוא אנטיביוטי ולעיתים תמיכה בחמצן. במצבים קשים ניתן הטיפול האנטיביוטי בצורה תוך ורידית.

במקרה של המחלות הנגרמות על ידי וירוסים ההחלמה מהמחלה היא עצמונית. מכיוון שמדובר בווירוס אין טיפול אנטיביוטי, ולרוב הגוף מתגבר על המחלה בעצמו תוך מספר ימים (יומיים עד שבוע).

דרכי מניעה

כאמור, חשוב להיות ערניים לתגובות של הילד או הפעוט על מנת שלא להגיע לכדי הידרדרות מיותרת של המחלה. כמו כן, יש להקפיד על היגיינה ורחיצת ידיים במידה שאחד מהילדים בבית חולה וביצוע אוורור הולם של הבית.

במקרה של חיידק הפנאומוקוק הגורם לדלקות הריאה קיים כיום חיסון המאושר על ידי משרד הבריאות ונכנס לשגרת החיסונים בשנת 2009. חיסון זה הוכח כמונע תחלואה מסכנת חיים שנגרמת על די חיידק הפנאומוקוק.

לסיכום, מציינת ד"ר קליין, כי "הילדים המאושפזים במחלקה נמצאים כעת ובהשגחה קפדנית ומצבם טוב. שניים מהם אף עומדים להשתחרר לביתם עקב שיפור ניכר במהלך המחלה".




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו