הכינו את ארון התרופות לחורף - חידון נושא פרסים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הכינו את ארון התרופות לחורף - חידון נושא פרסים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.02.2012

טיפים לשמירה על הבריאות בחורף והמלצות מה כדאי שיהיה בארון התרופות הביתי בעונה הקרה. וגם הזמנה לחידון קליל נושא פרסים בחסות הסופר-פארם.



מאת: אילן שקד, רוקח ומנהל שיווק וסחר בית מרקחת בסופר-פארם


הכינו את ארון התרופות לחורף - חידון נושא פרסים

אמהות יקרות - אתן מוזמנות לחידון חורף נושא פרסים בחסות הסופר-פארם. לפרטים הקליקו כאן.

החורף בעיצומו ועימו מגיעות גם השפעות, התקררויות ושאר תחלואים. מרבית מחלות החורף נגרמות על ידי נגיפים (וירוסים) ובמקרים אלו ניתן לטפל בתסמינים, עד שהווירוס יעבור. מנגד יש מחלות הנגרמות גם על ידי חיידקים, ובמקרים כאלה יש צורך בטיפול אנטיביוטי. דלקות ריאה, גרון, התקררויות ועוד שכיחות יותר בחורף פשוט בגלל שאנו נוטים להתקבץ יותר יחד, החדרים פחות מאווררים וההדבקה מתרחשת ביתר קלות - אוורור של הבית או המשרד ושמירה על כללי היגיינה יסייעו לנו להגן על עצמנו. אילו תרופות ותוספי תזונה עשויים לסייע וכדאי להחזיק בבית?

אילן שקד, רוקח ומנהל מחלקת סחר בית מרקחת וטבע ברשת סופר-פארם ממליץ מה כדאי שיהיה בארון התרופות הביתי בעונה הקרה:

1.         משכך כאבים ומוריד חום: כדאי שיהיו בארון התרופות כדורים למבוגרים וסירופ לילדים להורדת חום. בתרופות אלו ישנם שני חומרים פעילים עיקריים: פראצטמול (פראמול, אקמול, דקסמול) או איבופרופן (נורופן, אדויל, איבופרופן). ההבדל העיקרי הוא במשך ההשפעה: איבופרופן פעיל כל 8-9 שעות ופראצטמול פעיל ל- 4-5 שעות. במקרים בהם יש קושי בהורדת החום ניתן לשלב בין שתי התרופות. במקרה של הקאה או פליטה של ילדים ניתן להשתמש בנרות או בפראצטמול בטיפות.

2.         לכסניות לכאב גרון:  קיימים שני סוגים עיקריים - לכסניות על בסיס טבעי ותרופות הנמכרות ללא מרשם. התרופות מכילות בדרך כלל חומר מאלחש מקומי להקלת הכאב וחומרים לחיטוי הגרון, הלכסניות על בסיס טבעי מכילות מרכיבים טבעיים, כגון תמצית פרי הסמבוק השחור שהוא בעל תכונות אנטי ויראליות, ופרופוליס שהוא בעל תכונות אנטי בקטריאילות, תמצית קורנית (מכייח) ומרווה שהיא בעלת אפקט חיטוי. השימוש המומלץ בשני סוגי התכשירים- לכסנית אחת כל כשעתיים- שלוש.

3.         ערכה למשטח גרון ביתי: בבתי המרחקת נמכרות כיום ערכות ביתיות של משטח גרון המספקות תשובה תוך מספר דקות אם מדובר בזיהום חיידקי, המצריך אנטיביוטיקה או ויראלי. במקרה של זיהום ויראלי הטיפול המרכזי הוא מנוחה מוחלטת, ושתייה מרובה. כמו כן ניתן לטפל בתסמינים כמו כאבי גרון באמצעות לכסניות המקלות על הכאב, ובמקרה שיש חום יש להשתמש בטבליות להורדת חום. בדיקה זו אינה תחליף לבדיקה אצל רופא ויש כאלה שאף מעדיפים להגיע עם אריזה לקופת חולים ולתת לרופא או לאחות לבצע את הבדיקה כדי לא לחכות מספר ימים עד שתגיע תרבית מעבדה. 

4.         טיפות, תרסיס או ג'ל להקלת גודש באף: קיימים מגוון תכשירים בטיפות, תרסיס, או ג'ל לאף שגורמים לכיווץ כלי הדם באף. השימוש בתכשירים אלה הוא לתקופה של 3-4 ימים בלבד. בנוסף ניתן להשתמש בתרסיס מי מלח או מי ים לניקוי מערות האף וטיפול בגודש.

5.         מכשיר אדים: לא משהו שנכנס בארון התרופות אבל מומלץ שיהיה בכל בית. שימוש במכשיר אדים נפוץ בעיקר לילדים, אך אין סיבה לא להשתמש בו גם בקרב מבוגרים - ככלל העלאת הלחות במהלך החורף באמצעות מכשיר אדים היא דבר בריא לכל אנשי הבית. מכשיר אדים קרים יכול לפעול 24 שעות ברציפות, אינו גורם לעיבוי מים, ומתאים בעיקר במקרים של אלרגיה נשימתית ולטיפול בסטרידו, כמו כן מתאים לשימוש בכל ימות השנה. חשוב לבחור מכשיר שקט, בעל תו תקן/ אישור מכון התקנים הישראלי.

6.         מד חום, פלסטרים, אמצעי חבישה, משחות לטיפול בכוויות הם חלק בלתי נפרד מארון התרופות ללא קשר לעונות השנה.

 

חיזוק המערכת החיסונית – טיפול מונע

בחורף חשוב מאוד לחזק את המערכת החיסונית כטיפול מונע, מה שעשוי להפחית הידבקות במחלות שונות. לשם כך ניתן להשתמש בויטמינים ומינרלים שונים המחזקים את המערכת החיסונית. חשוב להדגיש כי חולים במחלות כרוניות ואנשים הנוטלים תרופות – מומלץ להתייעץ עם רופא ורוקח לפני לקיחה של תוספי תזונה.

1.         ויטמין c: ויטמין c הוא אנטי אוקסידנט (נוגד חימצון) חשוב שמפחית את האפקט ההרסני של הרדיקלים החופשיים ( הרס מיקרו מולקולות בגוף שומנים, חלבונים ו ה dna ), ויכול לשחזר אנטיאוקסידנטים אחרים כמו ויטמין e. כל אלה משפיעים לטובה על התפתחות תהליכי מחלה, ולכן חשוב מאד לשמור על רמה נכונה של הויטמין בדם. תכונה חשובה נוספת של ויטמין c היא גירוי מערכת החיסון. הוא משפיע על תאים רבים הקשורים למערכת החיסון, ולכן טוב בזמן הצטננות ואלרגיה.  מינון מומלץ לקראת החורף למבוגרים- עד 1 גרם ביום של ויטמין c. מרבית התוספים למבוגרים מגיעים במשקל של 500 מ"ג או 1000 מ"ג. לאנשים הסובלים מצרבות וחומציות יתר בקיבה מומלץ לבקש מהרוקח ויטמין c לא חומצי . לויטמין  c יש אפקט משתן ולכן חשוב להרבות בשתייה כשלוקחים אותו.

2.         אבץ: מינרל המסייע להתפתחות וגדילה, וכן לחיזוק המערכת החיסונית. האבץ מסייע לתאי הדם הלבנים להילחם בחיידקים ובוירוסים. לכן, לקראת החורף מומלץ ליטול אבץ לטיפול בהצטננות, שפעת, כאבי גרון וזיהומים כאשר המינון המומלץ הוא 15-25 מ"ג ליום. האבץ מומלץ לספורטאים או לאנשים שסובלים מהזעת יתר, שכן הוא מופרש החוצה בזיעה, וכן לחולים במחלות אוטואימוניות (פסוריאזיס, קרון, קוליטיס כיבי ועוד). את האבץ יש ליטול לפני השינה ובנפרד מכל תוסף אחר.

3.         פרופוליס: זהו חומר טבעי בעל סגולת ריפוי רבות, הנאסף מכוורות דבורים, ומכונה "האנטיביוטיקה של הטבע". הפרופוליס מסייע בריפוי זיהומים שנוצרים עקב חיידקים ופטריות ובריפוי מחלות שנגרמות על ידי וירוסים. צורות המתן שלו מגוונות וניתן לצרוך אותו בטבליות לבליעה, משחות לעור, שפתונים, תרסיסי פה, כדורי מציצה, משחת שיניים ועוד

4.         אכינצאה: מכילה מרכיבים המעלים את ספירת תאי הדם הלבנים, הלימפוציטים והמאקרופאג'ים המסייעים בחיזוק המערכת החיסונית וכן מעלה את ריכוז האינטרפרון. החומר מופק מגבעול ושורש ומסייע לטיפול בשפעת ומחלות חורף. את האכיניצאה יש ליטול 3-4 פעמים ביום למשך שבועיים ולמניעה של מחלות יש ליטול לתקופת זמן ממושכת יותר. האכינצאה אינה מומלצת לנשים בהיריון ומניקות.

5.         סמבוק שחור: מדרבן את מערכת החיסון הבריאה על ידי ייצור ציטוקינים דלקתיים ואנטי דלקתיים ומומלץ מאוד לטיפול בקרב ילדים ותינוקות מאחר ורעילותו של הצמח נמוכה ביותר. החומר הפעיל מופק מהפרח עצמו, מהעלים ומהפירות ומסייע לטיפול בכאבי גרון, הצטננות, הרפס בשפתיים ושפעת

 

ערכות הומיאופתיות לטיפול במחלות חורף

סוג טיפול נוסף שצובר תאוצה בשנים האחרונות הוא הטיפול ההומיאופתי, אשר ניתן לשילוב עם התרופות הקונבנציונאליות ומתאים למצבים אקוטיים כמו חום, כאב, שלשול ועוד.

בסופר-פארם מציעים ערכות הומיאופתיות הנמכרות ללא מרשם רופא ומתאימות לכלל האוכלוסייה - תינוקות, ילדים, נשים בהריון ומניקות ואנשים מבוגרים. כל ערכה מכילה 5 בקבוקונים ובהם גלובולים  (כדורים קטנים) למציצה מתחת ללשון המכונים "רמדיס". לכל ערכה מצורף עלון המפרט את הסימפטומים למחלה, הסימנים למתן התרופה ואופן לקיחת התרופות. הערכות נמכרות בכ-30 סניפי הרשת, וכן ניתנות להזמנה בכל אחד מהסניפים, כאשר ההזמנה תשלח לסניף הקרוב לבית הלקוח על פי דרישתו וללא תשלום:

 

1.         ערכה למבוגרים לחיזוק המערכת החיסונית לפני החורף ולטיפול בשפעת: מכילה 2 רמדיס המסייעים להכנת מערכת החיסון לקראת החורף ו- 3 רמדיס לטיפול בסימפטומים של מחלת השפעת, כגון, כאבים בעצמות ובשרירים, חום, צמרמורות ועוד

2.         ערכה לטיפול במחלות בקרב תינוקות וילדים: מכילה 5 רמדיס לטיפול בסימפטומים של מחלות אצל תינוקות וילדים וביניהם חום, חיוורון, חולשה, כאבי אוזניים, כאבי צמיחת שיניים ועוד. במתן הרמדיס לתינוקות יש להמיס את הכדורים במים או בחלב כפי שמצויין בעלון.

טיפים לבניית ארון התרופות הביתי:

1.                   בחרו בארון תרופות בו ניתן לשמור את התרופות במקום יבש, קריר וחשוך – לא מעל תנור או בקרבת שמש.

2.                   בחרו מקום גבוה – רחוק מהישג ידם של ילדים.

3.                   אחת לחצי שנה בדקו את התוקף של התרופות – כדאי לסמן בטוש זוהר את התוקף ובטוש שחור תרופות שעומדות לפוג. את התרופות שפג תוקפן יש לזרוק בפחי מחזור מיוחדים הנמצאים בבתי המרקחת.

4.                   טיפות עיניים יש להשליך 4 שבועות מפתיחתם, אלא אם צוין אחרת בעלון לצרכן.

5.                   אין צורך לאגור תרופות או תוספי מזון – קנו כל פעם אחד.

6.                   זכרו, לפני השימוש בתרופות יש להקפיד ולקרוא את העלון לצרכן ולמלא אחר ההנחיות המופיעות בו – אם צריך לקחת לפני או אחי אוכל, תופעות לוואי וכו'.

7.                   יש לשמור את התרופות באריזתן המקורית, כולל את העלון לצרכן.

8.                   העדיפו לרכוש תרופות בעלות סוגר בטיחות, שאינן ניתנות לפתיחה על ידי ילדים.

9.                   ברכישת תרופות הקפידו לבדוק את תאריך התפוגה ושלמות האריזה.

10.               עדכנו את הרופא ואת הרוקח אם אתם לוקחים תרופות נוספות או תוספי תזונה. לעתים עשויה להיות סתירה ביניהם.

אמהות יקרות - אתן מוזמנות לחידון חורף נושא פרסים בחסות הסופר-פארם. לפרטים הקליקו כאן.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו