חזרה לשגרה בגני הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חזרה לשגרה בגני הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.05.2020

היום, יום  ראשון (10.5) אמורים ילדי הגנים לחזור לסוג שגרה וזאת לאחר תקופה ארוכה של שהות בבית עם ההורים ועם האחים, שנוצרה במעבר חד מהשהות במסגרות לשהות ללא מסגרות.



מאת: צאלה מיינרט, ראש תחום הורות ומשפחה במכללת סמינר הקיבוצים


חזרה לשגרה בגני הילדים
גם כשההורים ניסו ליצור בראשית הדרך סוג של שגרה, מוגדרת בשעות, המשלבת קימה בשעה מוגדרת, פעילות יצירתית, למידה, ארוחות מסודרות ואף שילבו ספורט ורגעי הנאה, הפכה השגרה בבית לעמוסה, הגבולות השתנו והיכולת של ההורים לעמוד על עקרונות והסכמים הלכה ונשחקה. שעות הטלוויזיה והמסכים הלכו והתרבו, שעות השינה השתנו וגם שגרת החיים בבית הייתה בחלק מהבתים שגרה מתוחה, לעיתים נרגנת ומאד עמוסה רגשית ונפשית. הורים רבים פנו בשאלות הקשורות בגבולות, ביחסי אחים, בעמידה על עקרונות בחילוקי דעות בין ההורים ובניסיונות רבים לקבל כלים לצורך עמידה אפשרית במצב שנכפה על כולנו. מלווה את התקופה כולה חרדה, דאגה כלכלית, צורך להתרחק ולהתמגן, שמירה על מרחק פיזי, ריחוק ממשפחה קרובה, עטית מסכות וכפפות וצורך לתווך לילדים את המציאות החדשה שנכפתה על כולנו, כשהתיווך כולו מלווה במגוון הרגשות שעוברים על ההורים. ביחד עם כל אלו אמורים גם הילדים וגם ההורים לחזור ,כאמור, לסוג של שגרה. גם את החזרה לשגרה מלווים חוסר וודאות, חששות, פחדים, שאלות, צורך לתווך את המציאות החדשה לילדים, צורך להתארגן על סדר יום חדש לטובת חזרת ההורים לעבודה, החזרת הרגלים של שגרת חיים בבית, כששוב נעים ההורים בין מנעד של רגשות ולעיתים במנעד קיצוני בקצוות.
 

ואז כתמיד נשאלת השאלה: אז איך עושים את זה?

ראשית, היו מודעים לרגשות שלכם. איך אני שולחת את ילדיי חזרה למסגרות, מהן תחושותיי. מה מטריד אותי ועל מה אני חושבת. השתדלו לברר לעצמכם תשובות לכמה שיותר דברים שמעסיקים אתכם. נסו לדבר עם הילדים על החזרה לשגרה ממקום מסביר ויוצר תקווה.
הסבירו להם את נושא המסכות, תרגלו איתם שוב את חבישת המסכות והסבירו שבגלל הקורונה גם לגננות בחלק מהזמן יהיו מסכות על הפנים. הסבירו שוב את נושא נטילת הידיים והסבירו שגם בגן ניטול ידיים מספר פעמים ביום. הסבירו להם כי בכל בוקר לפני הגן, נצטרך למדוד חום כדי לדעת שכולם מגיעים בריאים לגן. דברו איתם, הסבירו להם ותנו להם לשאול שאלות.
הגיעו לשיחה עם ילדיכם כשאתם משוכנעים, סומכים ובטוחים כמידת האפשר. דברו עם ילדיכם על סדר היום החדש. ארגנו את שעות השינה, את הנהלים בבית ואת החיים מול הפתרונות השונים. היו אתם ההורים ברורים לעצמכם, ככל שאתם יכולים, כדי שהמסרים לילדים יעברו באופן ברור. הזכירו להם מדוע לא הלכנו לגן. שתפו אותם בכך שאנחנו חוזרים עכשיו. שאנחנו עדיין צריכים להיזהר קצת מקורונה ולכן בחלק מהזמן הגננות תהיינה עם מסכות ושכולנו נמשיך לשטוף ידיים. העבירו לילדים מסרים ברורים, מרגיעים ואם החלטתם לשלוח אותם לגן ,שדרו תחושות של שמחה.
 
המסרים שעוברים מאיתנו אל הילדים מגדירים פעמים רבות את התחושות שלהם. היו סבלניים לרגשות שלהם. קבלו, אל תשפטו. יתכן שלחלק מהם יהיה קשה לחזור. יתכן ששוב יהיה בכי של הסתגלות וקושי להיפרד. היו סבלניים לרגשות, קבלו אותם באהבה ובהבנה וזכרו, החזרה מהקורונה אינה תחילת שנה אחרי חופש גדול. זוהי חזרה אחרת, מורכבת רגשית ומלאה חששות וחוסר וודאות אצל כולנו ועל כל אלו  חשוב שנעבוד לפני המפגש שלנו עם הילדים ולקראת ההכנה שלהם לחזרה לגנים.
בהצלחה לכולנו וחזרה טובה ומהירה לשגרה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו